رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

جسارت اغتشاشگران به شهدا توهین به غرور ملی ایرانیان است

قاضی‌زاده هاشمی گفت: کسانی به میدان آمده‌اند که اموال عمومی را تخریب می‌کنند یا به تصویر شهدا جسارت می‌کنند اگر عرق دینی نداشته، اما عرق ملی داشتند باید شهدا را محترم می‌شمردند، زیرا این شهدا غرور ملی ما هستند.
کد خبر: ۵۴۹۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰ - 10October 2022

جسارت اغتشاشگران به شهدا توهین به غرور ملی ایرانیان استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دوازدهمین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه شاهد که روز گذشته (یکشنبه) در صحن مسجد پیامبر اعظم (ص) دانشگاه شاهد برگزار شد، اظهار داشت: نام شاهد برگرفته از شهید است، شاهد و شهید یک معنا دارد و شهدا شهادت دهنده‌هایی هستند که جلودارند و راه را باز کرده و مسیر را هموار می‌کنند که چه کسانی از آن مسیر عبور کنند یا نکنند. شهدای گمنام که البته ما نام آن‌ها را گمنام می‌گذاریم نزد خدا مشهور هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: کسانی که اینجا خفته‌اند و ما نمی‌دانیم اسم نام‌گذاری شده آن‌ها در این دنیا چیست در عوالم بالا مشهورند و مرتب در حال تردد هستند و دستشان هم باز است و در عرصه فعلی هم حاضرند. بسیاری از دانشجویان از شفاعت این دو شهید گمنام دانشگاه شاهد در گرفتاری و مسائل گفتند که از آن‌ها خواستند شفیعشان باشند. مقام معظم رهبری در بیانی از تدفین این شهدا در دانشگاه تشکر کردند و نوعی احساس رضایت داشتند. تمام اقشاری که در دانشگاه شاهد مشغولند شهدا را معطر کننده فضا و سرور آفرین فضای دانشگاه می‌دانند و این موضوع بسیار بهجت‌انگیز است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه به حسب ظاهر و در نگاه مادی، مرگ پایان زندگی است، ادامه داد: برخی مرگ را مساوی با حادثه بد می‌دانند و این احساس فراق آن‌ها را ناراحت می‌کند و مردن را یک امر نامطلوب تلقی می‌کنند. مرگ برای کسانی که کارنامه خوبی ندارند ناگوار است، اما شخصیتی مثل حر در ساعات آخر سرنوشت زندگی خود را تغییر می‌دهد و تبدیل به شهید مجاهدی می‌شود که تاریخ همواره از او یاد می‌کند.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: ما وقتی یکی از عزیزانمان را از دست می‌دهیم به دلیل اینکه احساس فراق داریم و همچنین مرگ را یک امر نامطلوب تلقی می‌کنیم ناراحت می‌شویم، ولی مرگ برای بعضی از افراد که اندوخته‌ای برای دنیای آخرت نداشته و فرصت جبران هم نداشته جای ناراحتی دارد و نزدیکانش اگر نماز و روزه و خمس بر دوش داشته به دنبال جبران و رضایت هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه هیچ کدام از این مسائل برای شهید معنی ندارد، گفت: در مورد شهید همه این عناوین کنار رفته و حل شده است، خون شهید ثارالله است و این خون را خدا خریداری کرده و در نقطه‌ای قرار داده که شفاعت‌کننده سایرین باشد و شهید بسیاری از مسائل افراد عادی را در هنگام مرگ ندارد. در واقع به تعبیری شهدا روسای دفاتر اهل بیت (ع) هستند، زیرا در کنار ما زندگی کردند و به زندگی دنیایی ما و به مرگ ما معنا بخشیدند.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: انسان وقتی به شهدا نگاه می‌کند تمام زندگی‌اش امیدبخش می‌شود، امید به غفران و بخشش الهی، امید به بودن در کنار انسان‌های کاملی مثل امام حسین (ع) و به همین خاطر توجه به شهدا بهجت‌انگیز و سرور آفرین است چرا که شهدا در هنگام حیات و مرگ نعمت محسوب می‌شوند. مرگ برای افرادی که مرگ را درک نکرده‌اند دشوار و سخت است، اما برای کسی که لذائذ معنوی را درک کرده شوق دارد به طور مثال حاج قاسم سلیمانی از نمونه‌های بارزی است که بیش از یک دهه به دنبال شهادت بود تا آخر آن را به دست آورد و در سال‌های آخر زمانی که به دیدار خانواده‌های شهدای مدافع حرم می‌رفت از آن‌ها می‌خواست که دعا کنند شهید شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به برخی حوادث روز‌های اخیر، گفت: مسائلی که امروز در جامعه می‌بینیم به دلیل تفاوت در نگاه به این دنیاست که ما از این دنیا چه می‌خواهیم. افرادی که دست به اغتشاش می‌زنند به کشور تعلق نداشته و با نگاه و زندگی کردن افرادی مانند شهید حاج قاسم سلیمانی مخالف هستند. در واقع با خداباوری و خدامحوری و بندگی و دین خدا و امام حسین (ع) مخالف بوده و به بهانه بعضی امور به شهدا و انقلاب توهین می‌کنند. از طرفی باید بگوییم اگر به شهدا توهین می‌شود به خاطر این است که شهدا بخش مهمی از فرهنگ ما محسوب می‌شوند و این کنشی که علیه این نظام مقدس و شهدا می‌بینیم به دلیل مخالفت با این فرهنگ است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: کسانی به میدان آمده‌اند که اموال عمومی را تخریب می‌کنند یا به تصویر شهدا جسارت می‌کنند. این‌ها اگر عرق دینی نداشته، اما عرق ملی داشتند باید شهدا را محترم می‌شمردند، زیرا این شهدا غرور ملی ما هستند. دلیل جسارت این افراد این است که با نگاه حاج قاسم که همه را فرزندان خود می‌دانست مخالفند.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی نه تنها مردم ایران را فرزند، برادر و یا خواهر خودش می‌داند بلکه در عراق هم به کمک دختران ایزدی می‌شتابد، ادامه داد: شهید سلیمانی جان خودش و همرزمانش را به خطر می‌اندازد که به یک دختر ایزدی توسط داعش هتک حرمت نشود، اغتشاشگران با حاج قاسم دشمنی می‌کنند به این دلیل که با نگاه او به زندگی کردن و مردنی که حاج قاسم به جامعه عرضه کرد مخالفند وگرنه دلیل دیگری برای این مخالفت وجود ندارد.

معاون رئیس جمهور در پایان تأکید کرد: امیدوارم خداوند رحمان ما را عارف به حق شهدا قرار دهد. شما در دانشگاه شاهد که نامتان مزین به نام شهداست یک وظیفه ویژه دارید و باید گفتمان سازی کنید. هم مبانی را بیان کرده و هم کار علمی و تحقیقاتی کنید، زیرا خیلی از مفاهیم را چارچوب ذهنی داریم، اما کار پژوهشی قاطعی بر روی آن نشده و انتظار می‌رود دانشگاه شاهد این کار را انجام دهد و توقعی متفاوت از دانشگاه شاهد وجود دارد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار