یادداشت/ حامد افروغ

وحدت ملی؛ محکم‌ترین سپر بازدارندگی امنیت کشور

وحدت ملی که اوج آن را می‌توان در دفاع مقدس نظاره کرد، یکی از قوی‌ترین مولفه‌های ملت ایران برای گشودن مسیرهای پیشرفت و تعالی است که در هر فتنه‌ای و با هر بهانه‌ای باید مورد توجه آحاد جامعه باشد تا کشور دچار مشکلات بیشتر نشود.
کد خبر: ۵۴۸۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۴:۲۷ - 01October 2022

وحدت ملی؛ محکم‌ترین سپر بازدارندگی امنیت کشورگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ حامد افروغ؛ با وقوع انقلاب اسلامی در سال 1357 همه دنیا و مهم‌تر از آن خود ایرانیان شاهد بی‌نظیرترین جلوه‌های وحدت و همدلی خود بودند، وحدتی که در طول دهه‌های متمادی با تجربه شکست‌های فراوان برای نیل به آزادگی و استقلال سیاسی به دست آمده بود و مردم در آن برهه با طعم تلخ پراکندگی و تفرقه آشنا بودند.

بزرگترین عاملی که به نظر می‌رسد باعث پیروزی و تفوق انقلاب اسلامی بر رژیم پهلوی شد، وحدت اقشار مختلف و نحله‌های گوناگون حول محور امامت حضرت روح‌الله (ره) بود،‌ وحدتی که باعث شد قاطبه ملت، نام یک نفر را به عنوان جلودار نهضت بر زبان جاری کنند و در سایه مدیریت و صلاحیت او، خود را نادیده بگیرند. اما ممکن است تشطط بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عاملی بوده باشد که امثال صدام و جبهه استکباری را به طمع انداخت تا کشور را آماده تجزیه و بلعیده شدن توسط خود ببینند.

البته که ملت ایران به طور طبیعی پس از پیروزی دچار یک افت ناشی از تلاش برای رسیدن به تعادل می‌شد و در این بین برخی منافقین، نخاله‌ها و افراد ناشایست باید از قطار انقلاب پیاده می‌شدند، لکن همین ظاهر متشطط و متفرق باعث شد کشور ضعیف به نظر برسد حال آنکه قدرت ایران بزرگ در دل مردمانی است که اغلب از تظاهر و خودنمایی به دور بوده و در بزنگاه ‌های خطر برای رفع فتنه و آشوب چون شهابی در آسمان تقدیر کشور پیدا شده و شیاطین و خناسان را می‌تارانند.

از این‌رو پس از رفع فتنه‌های منافقین در عنفوان تولد انقلاب اسلامی، کشور به سرعت دوباره خود را حول محور ولایت گرد آورد و مردم همچنان بر مسیر همراهی با امام جامعه پای فشردند و نهایتا توانستند جنگ نابرابر تحمیلی را به نفع خود تمام کنند.

پس از رحلت امام (ره) و پایان جنگ نیز کشور به فتنه‌های مختلفی دچار شد که این حاکی از پویایی مردم و مسیر انقلاب اسلامی است اما همان‌ فتنه‌ها نیز با تقویت رابطه مردم و امام جامعه، از بین رفتند و مردم پیروز نهایی شدند. امروز نیز خارج از بحث اختلافات که بعضا سلیقه‌ای، اعتقادی و یا شخصی است، نهایتا این ملت ایران بودند که با عدم همراهی با فتنه‌انگیزان، دوباره منافع کشور را بر سایر مسائل ارجحیت دادند و دُم فتنه را چیدند.

در این میان مقابله با جنگ تحمیلی نقطه اوج وحدت ملی ایرانیان بود که نشان داد با دستان خالی اما دل‌هایی لبریز از اراده می‌توان بزرگ‌ترین قدرت‌ها و مشکلات را هم از سر راه برداشت و گام در مسیر تعالی نهاد. امروز اقتصاد کشور پاشنه آشیل مسائل مردم است، مسائلی که پایه همه آنها اقتصاد خراب کشور است که باید اصلاح شود تا دنبال آن دیگر حوزه‌ها نیز سامان یابند. از این‌رو می‌طلبد با صبر و پشتکار برای رفع موانع راه را بر فتنه‌انگیزی و بازگشت دوباره کشور به عقب بست چرا که هر بار اغتشاش و خرابی هم از نظر داخلی و هم خارجی کشور را متوقف کرده و راه را برای فشار بیشتر اقتصادی باز می‌کند که این مهم جز با درایت و آگاهی مردم قابل مدیریت نیست.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها