رئیس قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح:

آموزش بیش از یک میلیون سرباز طی پنج سال‌ گذسته/ دومین همایش ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه برگزار خواهد شد

سردار زاده‌کند در نشستی خبری گفت: طی پنج سال گذشته تا کنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن از کارکنان وظیفه دوره‌های مهارت‌آموزی تخصصی و عمومی را طی کرد و ۷۵۰ هزار نفر موفق به کسب مدرک شده‌اند.
کد خبر: ۵۴۹۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶ - 10October 2022

همراهی ۲۶ وزارتخانه و دستگاه اجرایی با قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفهبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «محمدجواد زاده‌کمند» رئیس قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه قرارگاه مهارت‌آموزی با سه هدف «مهارت آموزی کارکنان وظیفه عمومی»، «بهره‌گیری بهتر آن‌ها در نیروهای مسلح» و «افزایش نشاط در سربازی و تسهیل‌گری برای اشتغال بعد از اتمام سربازی» راه‌اندازی شد.

سردار زاده‌کند ادامه داد: ۲۶ وزارتخانه و دستگاه اجرایی ما را در قرارگاه مهارت‌آموزی همراهی می‌کنند.

رئیس قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: طی پنج سال گذشته تا کنون یک میلیون ۲۰۰ هزار نفر دوره‌های مهارت‌آموزی تخصصی و عمومی را طی کردند و ۷۵۰ هزار نفر موفق به کسب مدرک شدند.

وی درباره خلأهای قانونی موجود در حوزه توسعه مهارت آموزی سربازان گفت: خوشبختانه سال گذشته با تصویب سندملی مهارت آموزی در شورای‌عالی اشتغال که به ریاست رئیس‌جمهوری برگزار شد، بسیاری از نیازهای تقنینی ما در این حوزه رفع شد.

سردار زاده‌کند گفت: با مشارکت دولت لایحه‌ «مهارت آموزی کارکنان وظیفه» تدوین شد که این لایحه در دولت نهایی و تصویب شده و اخیرا برای بررسی در صحن مجلس ارائه شده است که امیدواریم زودتر به تصویب نمایندگان برسد.

رئیس قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا در این لایحه مشوق‌هایی برای سربازان ماهر پیش‌بینی شده یا خیر، گفت: در این خصوص قطعا مشوق‌هایی برای سربازان ماهر وجود دارد.

دومین مرحله از همایش ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه در آذر برگزار می‌شود

وی با بیان اینکه دومین مرحله از همایش ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه در آذرماه برگزار خواهد شد، گفت: این همایش با مشارکت پژوهشکده مطالعات و فناوری ریاست جمهوری برگزار خواهد شد و ان‌شاءالله نتایج آن در تعالی خدمت سربازی، اجرای طرح جامع مهارت آموزی و خوشایند سازی سربازی و ... مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

زاده ‌کمند با اشاره به همایش قبلی مهارت آموزی گفت: هدف همایش قبلی تقدیر از سربازان و فعالان این حوزه بود و در این همایش هدف ما استفاده از مقاله و اقدامات موثر و پژوهش‌ها در این حوزه است که ما از آنها کمک خواهیم گرفت.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سربازان با بیان اینکه برای برگزاری این همایش تلاش کردیم تا با تمام مراکز علمی و آموزشی ارتباط برقرار کنیم، محورهای کلان همایش دوم را توانمندسازی و تعالی کارکنان وظیفه، هدفمندسازی مهارت آموزی و اشتغال موثر کارکنان وظیفه اعلام کرد و گفت: تلاش ما این است که چنین همایشی به راهبردهای عملیاتی و اجرایی منجر شود.

در ادامه سردار موسی کمالی مشاور عالی فرمانده قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیرو‌های مسلح نیز در این نشست خبری به برگزاری دومین همایش ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح اشاره و اظهار داشت: اساتید، دانشجویان و صاحب آثار و ایده در حوزه سربازی تا ۱۵ آبان می‌توانند آثار خود را ارسال کرده که در آذر سال جاری و در کمیته‌های تخصصی و علمی ارزیابی شود.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیرو‌های مسلح به مشوق‌های تعیین شده اشاره کرد و گفت: امکان انتخاب محل خدمت، امکان انتخاب شهر محل خدمت، کسر خدمت یک تا شش ماه، یکماه مرخصی تشویقی، اعطای درجه تشویقی، بخشودگی اضافه خدمت و همچنین جوایز نقدی از جمله مشوق‌های تعیین شده است.

سردار کمالی تصریح کرد: ما با مهارت آموزی سربازان به کمک دولت آمده، همچنین با توجه به اینکه بیکاری یکی از معضلات است بنا داریم کمک و تسهیلگری کرده تا سربازان به اشتغال رسیده و در این راستا سه سال سربازان را بعد از دو سال خدمت رصد، کمک و حمایت کرده تا به اشتغال برسند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص نتایج پیش بینی شده اجرای این همایش گفت: با برگزاری این همایش در صدد هستیم به ایده‌ها و نظرات جدید در حوزه سربازی و مهارت آموزی دست یابیم تا آن‌ها را که قابلیت اجرایی دارند بکار گیریم.

عبدالحمید کاظمی دبیر اجرایی دومین همایش مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح نیز از برگزاری پنج جلسه و اقدامات اجرایی خبر داد و گفت: ۲۰ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها به عنوان داور حضور دارند و با تمام دانشگاه‌های وزارت علوم، دانشگاه‌های نیرو‌های مسلح و وزارت بهداشت هماهنگی شده و مجوز قریب بر هزار مجوز اخذ شده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها