سخنگوی دولت:

دولت با برگزاری تجمعات قانونی موافق است/ دشمنان به دنبال تضعیف جامعه پیشرو ایران هستند

بهادری جهرمی با اشاره به توصیه رییس جمهور برای فراهم کردن فضایی برای بیان اعتراض‌های عمومی گفت: دولت با برگزاری تجمعات قانونی موافق است و وزیر کشور مکلف شده است پیشنهاد‌هایی برای ساماندهی تجمعات اعتراضی ارائه کند.
کد خبر: ۵۴۹۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷ - 11October 2022

دولت با برگزاری تجمعات قانونی موافق استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «علی بهادری جهرمی»  سخنگوی دولت امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت شهادت مدافعان امنیت کشور در مقابله با آشوب‌های اخیر، اظهار داشت: اقداماتی که در این ایام صورت گرفت نشان داد که دشمنان از هر موقعیتی برای ضربه به کشور استفاده می‌کنند.

بهادری جهرمی درباره توصیه رئیس جمهور به فراهم کردن مکانی برای اعتراض و اقدام دولت برای تحقق این امر توضیح داد که اهمیت قایل شدن برای طرح مباحث انتقادی و گفتگو‌های آزاداندیشانه سال‌های سال رهبری معظم انقلاب بر کرسی‌های آزاد اندیشی تاکید داشته اند و دارند تا مکان‌هایی را برای تصمیم گیری‌های جمعی در مراکز دانشگاهی تدوین کنیم.

سخنگوی دولت گفت: در حوزه نخبگانی این اقدام برعهده شورای عالی انقلاب فرهنگی این بود که نمونه آن تأسیس خانه‌های گفت و گوی آزاد بود که به تصویب برسد تا همه دانشگاه‌ها به موجب آن مکلف شوند، مکان‌هایی را برای طرح مباحث انتقادی و اعتراضی پیش‌بینی کنند و اولین آن در دانشگاه تهران با حضور ۹۰ نفر از استادان دانشگاه افتتاح شد.

وی افزود: که این موضوع در دستور کار دولت بوده و از هر گونه مشارکت نخبگانی در این زمینه استقبال می‌کند و همچنین برای اینکه خللی در امور کشور پیش نیاید وزیر کشور مکلف شد تا برای ساماندهی، پیشنهاد‌هایی ارایه کند.

سخنگوی دولت با اعلام خبر احیای یک واحد تولیدی گفت: فعالیت دوباره صنعت نساجی مازندران خبر خوشی است که بیش از ۴٠٠ کارگر به عرصه کار بازگشتند و ١٠٠ شغل جدید نیز در این مجموعه تولیدی احیا می‌شود.

وی همچنین به زلزله اخیر در خوی اشاره کرد و گفت: در این حادثه که خوشبختانه صدمات جانی نداشت، همه مسئولان به‌موقع در صحنه امدادرسانی حاضر شدند و میزان خسارت هم از سوی ستاد بحران پس از ارزیابی اعلام می‌شود و تنخواهی نیز برای امور اضطراری در اختیار آن‌ها قرار دادیم.

بهادری جهرمی درباره احیای یکی از کارخانه‌های غیرفعال تصریح کرد: فعال شدن دوباره صنعت نساجی مازندران در قائمشهر خبر خوشی است که بیش از ۴٠٠ کارگر به عرصه کار بازگشتند و ١٠٠ شغل جدید نیز احیا می‌شود و مطالبات کارگران هم از محل منابع کارخانه پرداخت می‌شود.

سخنگوی دولت درباره سفر اخیر «محمد مخبر» معاون اول رئیس جمهور به روسیه هم گفت که در این سفر قرارداد‌هایی منعقد شده است که اجرای آن‌ها تقویت بیش از پیش روابط و همکاری‌های دو کشور را در پی دارد.

سخنگوی دولت همچنین به خرید تضمینی گندم در امسال که با تدابیر صورت گرفته اشاره کرد و گفت که خرید تضمینی گندم در سال جاری به ۷میلیون و ۱۷۰ هزار تن گندم به ارزش ۸۳ هزار میلیارد تومان رسید و این ٣.۶ افزایش داشته و از طرفی با دستور رییس جمهور بدهی و مطالبات هم تسویه و دولت با جدیت به دنبال حمایت از کشاورزان است.

بهادری جهرمی درباره تمدید مدت سرپرستی زاهدی وفا در وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی پس از رأی نیاوردن و اینکه وزیر پیشنهادی این وزارتخانه چه زمانی معرفی خواهد شد؟ گفت که تا تعیین وزیر جدید، سرپرستی زاهدی وفا ادامه دارد و طی روز‌های اخیر گزینه پیشنهادی برای وزارت کار معرفی می‌شود.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره لایحه افزایش حقوق کارمندان گفت: موج تورم در پی جنگ روسیه و اوکراین و برخی از آثار تورمی ناشی از اقدامات اقتصادی نادرست در سال‌های اخیر باعث افزایش فشار اقتصادی به مردم شده بود به همین منظور دولت در تلاش بود تا آن‌هایی که حقوق کمتر می‌گیرند و متضرر آثار تورمی هستند مورد توجه قرار گیرند.

وی ادامه داد: یکی از اولویت‌های دولت متناسب سازی حقوق و مزایای آن است و دولت معتقد است باید عادلانه سازی صورت بگیرید که پیش از این در بحث کارگران و معلمان اعمال شد و در این مرحله با همکاری دولت و مجلس گام خوبی برای متناسب سازی حقوق کارمندان برداشته شود.

بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی درباره دستاورد سفر اخیر معاون اول رییس جمهور به روسیه توضیح داد: آقای مخبر در نشست کشور‌های ساحلی خزر، هفت پیشنهاد را برای رفع موانع اقتصادی مطرح کرد که مهمترین آن تلاش برای ایجاد یک منطقه آزاد تجاری مشترک است و در صورت تحقق می‌تواند یک بازار حدود ۷۰۰ میلیارد دلاری را در برابر ایران قرار دهد و به خنثی سازی تحریم‌ها کمک کند.

وی با اشاره به آغاز احداث راه آهن رشت - آستارا ادامه داد: تلاش برای تکمیل کریدور شمال - جنوب از دیگر موضوعات مهم بود که می‌تواند چهار کشور ساحلی دیگر را به خلیج فارس و دریای عمان و اقیانوس هند وصل کند.

سخنگوی دولت تلاش برای یکسان سازی فرکانس‌های برق و تبادل انرژی، توافق برای ایجاد نظام مالی بانکی مشترک و موافقت با پیشنهاد ایران برای همکاری‌های نفت و گاز و گردشگری و محیط زیست و امنیت غذایی را از دیگر دستاورد‌های سفر معاون اول رییس جمهور به روسیه برشمرد.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: در این سفر قرارداد‌هایی منعقد شده است که اجرای آن‌ها تقویت بیش از پیش روابط و همکاری‌های دو کشور را در پی دارد.

سخنگوی دولت درباره تاکید دولت بر مبارزه با فساد و برگزاری جلسات هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، تاکید کرد: اقدامات این ستاد منوط به برگزاری جلسه نیست و اولویت دولت از بین بردن ساختار‌های فسادزا و زیرساخت‌های ایجاد فساد است.

بهادری جهرمی درباره برنامه دولت برای بهبود وضعیت معیشتی مردم هم گفت: مسیری که دولت برای وضعیت معیشت و حل مشکلات اقتصادی آغاز کرده است، با جدیت تداوم دارد و آثار این تصمیم گیری‌ها در شاخص‌های اقتصادی کم و بیش آشکار است و برای درمان درد‌های مزمن باید زمان داد.

به گفته سخنگوی دولت، دشمن احساس کرد با اصلاح اقتصادی در کشور، مشکلات اقتصادی در سال‌های بعد مرتفع خواهد شد و این موضوع دشمن را به این مسیر برد که از اعتراض‌ها استقبال و ایجاد ناامنی کند و این اقدام دشمن به روشنی اثبات کرد مسیر دولت برای اصلاح موانع اقتصادی مسیر درستی است.

سخنگوی دولت درباره تأثیر دشمنان روی مدارس و دانش آموزان، توضیح داد: دانش آموزان در برهه‌های مختلف نشان داده اند با استعدادی که دارند می‌توانند آینده کشور را تضمین کنند. دشمن در این شرایط سعی در تضعیف این جامعه پیشرو دارد.

بهادری جهرمی تاکید کرد: در این رهگذر تکلیف دولتمردان و جامعه فرهنگیان و خانواده‌ها در این شرایط بیشتر می‌شود تا پیشرفت این نسل با استعداد را در مسیر فرهنگ ایرانی اسلامی هدایت کنند. این نسل، شرایط خوبی را برای کشور رقم خواهد زد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره اینکه از دسترس خارج شدن پلتفرم‌های اینستاگرام و واتساپ تا چه زمان ادامه داد گفت که کارگروهی در دولت به منظور حمایت از کسب و کار‌های دیجیتال تشکیل شده است. «متأسفانه ما با استاندارد‌های دوگانه در این پلتفرم‌ها مواجه هستیم. به عنوان نمونه تصویر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مرد مبارزه با خشونت و تروریسم یا صفحه انتشار دهنده این عکس حذف می‌شود، اما همزمان تصاویری در این ایام به عنوان آموزش تروریست و بریدن گلوی نیروی امنیت و سواستفاده از کودکان به راحتی نمایش داده می‌شود.»

وی گفت: باید تدابیری اندیشیده شود و مدیران آن‌ها (واتس آپ و اینستاگرام) خود را به قواعد حقوقی ملزم کنند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار