رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

امنیت لازمه ایجاد قدرت است/ کمال ایثار متعلق به «سنگرسازان بی‌سنگر» بود

قاضی‌زاده هاشمی گفت: در جریان جنگ تحمیلی عنوان بی‌نظیر سنگرسازان بی‌سنگر به دوستانی داده شد که پیش از رزمندگان باید خط را باز می‌کردند که به شجاعت بی‌نظیری نیاز داشت و کمال ایثار متعلق به آن‌هاست.
کد خبر: ۵۵۰۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳ - 13October 2022

امنیت لازمه ایجاد قدرت است/ کمال ایثار متعلق بهبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز در سی‌و‌چهارمین گردهمایی فرماندهان جهاد، اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی جهاد جهادگران ما درحالی شدت گرفت که فعالیت گروه‌های تجزیه‌طلب وجود داشت، اما بچه‌های جهاد در همان مکان‌هایی که امنیت تضمین شده‌ای نداشتند برای سازندگی و رسیدگی به مردم مظلوم اقدام می‌کردند.

قاضی‌زاده هاشمی به عنوان سنگرسازان بی‌سنگر برای جهادگران اشاره کرد و افزود: در جریان جنگ تحمیلی عنوان بی‌نظیر سنگرسازان بی‌سنگر به دوستانی داده شد که پیش از رزمندگان باید خط را باز می‌کردند که به شجاعت بی‌نظیری نیاز داشت و کمال ایثار متعلق به آن‌هاست.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به تشریح مراتب ایثار پرداخت و تاکید کرد: بچه‌های جهاد که سنگرساز بودند در مراتب بالای ایثار قرار داشتند. آن‌ها که خدمت‌رسانی و آب‌رسانی به روستاییان می‌کردند و در کنار مردم بودند یک سبک زندگی فوق‌العاده و تفکر و مکتب فکری برای انسان جدید ایجاد کردند.

معاون رئیس جمهور به عقبه‌ی تمدنی مردم ایران اشاره کرد و گفت: غرب برخلاف رفتارشان براساس ایدئولوژی برخورد می‌کنند و نگاهی کاملا تاریخی دارند و آن چیزی در مبارزه با شرق مسلمان و غیرمسلمان آموخته‌اند، این است از عهده ما برنمی‌آیند مگر تفرقه ایجاد کنند.

وی به اشغال هندوستان توسط ۱۰۰ هزار نیروی انگلیس اشاره کرد و گفت: انگلیسی‌ها با سربازان هندی کشورشان را ساختند و با درگیر کردن مسلمانها و هندی‌ها بر کشور‌ها حاکم شدند و امروز هم برنامه و طرح دشمن همین است لذا هرقدر دارای انسجام و قدرت باشیم، طبعیتا می‌شود دشمنان را به عقب راند.

قاضی‌زاده هاشمی به اتفاقات اخیر کشورمان پرداخت و افزود: دشمن به‌دنبال دوقطبی‌سازی‌هایی است که با عناوین مختلف شکل می‌گیرد و روی آن سرمایه‌گذاری و برجسته‌سازی می‌کند و هدف آن ایجاد تفرقه است.

رئیس بنیاد شهید به جنگ یوگسلاوی و صربستان اشاره  کرد و گفت: یوگسلاو‌ها و صربستانی‌ها سابقه طولانی زندگی کنار هم داشتند، اما با تبلیغ دشمن و ایجاد ضدیت قومی همسایه همسایه را می‌کُشت لذا آن‌چیزی که امروز دشمن دنبال می‌کند این برنامه است.

وی با بیان اینکه علم موجب قدرت می‌شود، تاکید کرد: اگر در کشوری احساس عدم ثبات باشد امکان حفظ نخبگان از بین می‌رود قدرت جهانی ایران در طول تاریخ بخاطر علم آن بوده است لذا برای کسب دانش باید ایجاد امنیت و ثبات داشته باشیم تا نخبگان و نوابغ برای تولید قدرت فعالیت کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار