قاضی‌زاده هاشمی در سی‌وچهارمین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد:

دوقطبی‌سازی و ایجاد تنفر در جامعه برای مقابله با وحدت و شکست ملت ایران است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه دو قطبی‌سازی در جامعه با عناوین مختلف برای مقابله با وحدت است، گفت: دشمنان روی دوقطبی‌سازی‌ها سرمایه‌گذاری و برجسته‌سازی می‌کنند و برای ایجاد تنفر ذاتی و عدم وحدت با ابزار رسانه آن را توسعه می‌دهند.
کد خبر: ۵۵۰۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳ - 13October 2022

دوقطبی‌سازی و ایجاد تنفر در جامعه برای مقابله با وحدت و شکست ملت ایران استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز (پنجشنبه) در سی و چهارمین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد اظهار داشت: یاد و نام حضرت امام خمینی (ره) و شهدا و همچنین فرماندهان شهید جهاد سازندگی و جانبازان و مجاهدان و ایثارگران عزیزی که در عرصه‌های مختلف جان بر کف بودند و هرجا که احساس خطری برای این ملک و مکتب می‌کردند بدون هیچگونه محاسبه‌ای میدان‌داری می‌کردند را گرامی می‌داریم.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در ابتدای انقلاب اسلامی به واسطه حضور گروه‌های تجزیه‌طلب نا امنی‌هایی در مرز‌ها وجود داشت، ولی جهادگران در همان مکان‌هایی که امنیتی نداشت حضور پیدا می‌کردند و البته حضور این عزیزان نه برای اقدامات مسلحانه بلکه برای سازندگی و رسیدگی به مردم مظلومی بود که در این مناطق زندگی می‌کردند.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه جهاد سازندگی در مسیر خدمت شهدای زیادی تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، ادامه داد: در جریان جنگ تحمیلی عنوان «سنگرساز بی‌سنگر» به عزیزانی داده شد که جلوتر از رزمندگان بدون هیچ حفاظتی مسیر‌ها را باز می‌کردند برای اینکه رزمندگان جان‌پناه پیدا کنند. اینکه انسان بداند در معرض شلیک مستقیم است، اما برای حفظ جان دیگری جان خود را سپر کند شجاعت زیادی می‌طلبد و شاید بتوان آن را کمال ایثار دانست.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: ایثار به معنای فداکاری و بخشیدن از خود است، مقام ایثار بالاتر از بذل و بخشش است، زیرا در بخشش شما قسمتی از چیزی که دارید را به دیگری می‌دهید، اما ایثارگر کسی است که همه چیز خود را فدا می‌کند و برای خودش چیزی نمی‌خواهد که این هم مراتبی دارد و شاید بتوان گفت سنگرسازان جهادی در مرتبه بالایی قرار گرفتند.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه جهادگران در کنار مردم زندگی می‌کردند، ادامه داد: این سبک زندگی فوق‌العاده بود و همچنین یک نوع تفکر و نگاه خاص و مکتب فکری برای انسان جدید به وجود آورد و در این رابطه بحث‌های زیادی بین ما و دشمنان هست. «آیزنهاور» که در دهه پنجاه میلادی رئیس جمهور آمریکا در جنگ جهانی دوم است صحبت مشهوری دارد و می‌گوید مراقب پارس‌ها باشید، اگر این‌ها بیدار شوند و با سایر کشور‌های منطقه خودشان پیوند پیدا کنند می‌توانند بزرگترین تمدن بشری را ایجاد کنند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به برخی وقایع تاریخی پس از جنگ جهانی دوم در ایران، افزود: غربی‌ها برخلاف آنچه نشان می‌دهند کاملاً ایدئولوژیک رفتار می‌کنند و نگاهشان تاریخی تمدنی است، شما در حال حاضر به صاحب‌نظران غربی نگاه کنید که عمده فلاسفه غرب دررابطه با آخرالزمان صحبت می‌کنند که چگونه است و چه کسی برتری خواهد داشت، آن چیزی هم که آن‌ها در طی این چند هزار سال در مقابله با شرق مسلمان و غیرمسلمان آموخته‌اند این است که آن‌ها از پس شرقی‌ها جز با ایجاد تفرقه برنمی‌آیند.

وی افزود: ملت ایران و جمهوری اسلامی توانست دشمنان خودش را عقب بزند، ولی هرگاه دچار تفرقه و اختلاف شود با شکست روبرو می‌شود. امروز برنامه و طرحی که دشمنان ما دارند این است که تفرقه بیندازند و ما هرچقدر دارای انسجام درونی شده و تولید قدرت کنیم موفق‌تر خواهیم بود. وحدت ابتدا در داخل کشور و سپس در منطقه بین همسایگان و کشور‌هایی که می‌شود با آن‌ها دوستی برقرار کرد حاصل می‌شود و اگر عقبه استراتژیک کشور توسعه یابد به طور طبیعی می‌توان دشمنان را به عقب راند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه دو قطبی‌سازی در جامعه با عناوین مختلف برای مقابله با وحدت است، گفت: دشمنان روی دوقطبی سازی‌ها سرمایه‌گذاری و برجسته‌سازی می‌کنند و برای ایجاد تنفر ذاتی و عدم وحدت با ابزار رسانه آن را توسعه می‌دهند. نمونه این اتفاق و تأکید روی مسئله قومیت در تجزیه کشور‌هایی مانند یوگسلاوی مشاهده شده است و ما اینگونه فکر نکنیم که دور از چنین توطئه‌ای خواهیم بود و دشمن ممکن است روی ذره‌ای اختلاف حتی تفاوت در گویش و زبان سرمایه‌گذاری کرده و از آن برای ضربه‌زدن به ملت استفاده کند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه کشوری که دچار ناامنی و بی‌ثباتی شد نمی‌تواند نخبگان و نوابغ خودش را حفظ کند، گفت: اگر زمانی به اوج تمدن رسیدیم به این دلیل بود که صاحب علم و فناوری بودیم و امنیت زیرساخت توسعه علمی است و باید با استفاده از نخبگان علمی در کشور تولید قدرت کرد، ولی غربی‌ها تلاش می‌کنند نخبگانی که برای پرورش آن‌ها در این کشور زحمات زیادی کشیده شده را جذب کنند.

وی با اشاره به موضوعات زیرساختی کشور از جمله امنیت غذایی ادامه داد: کشور‌ها با ایجاد محدودیت در غذا دیگران را وادار به تمکین می‌کنند و موازنه قدرت در این شرایط به هم می‌ریزد و امروز یکی از جنگ‌های جدی جنگ غذاست و در این زمینه باید با نگاه استراتژیک از فن‌آوری‌های این صنعت برخوردار شد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد ضرورت توجه مسئولان به امور اساسی تأکید کرد: دشمنان تلاش می‌کنند ما را به نقطه زیر صفر ببرند و اینکه بتوانیم در تولید غذای کافی و باکیفیت در جهان مؤثر بوده و نقش‌آفرینی با اهمیت است. امیدوارم فرماندهان بزرگ جنگ و جهادگران که وفاداری خود را به امام و مکتب ایشان نشان دادند و تمام این سال‌ها در خدمت و سرباز مقام معظم رهبری بودند قهرمانانه به کمک دولت بیایند و یاری کنند تا کشور و مردم به یک نقطه امن برسند.

* امتداد نگاه جهادی در وزارت جهاد کشاورزی از گذشته تا امروز

«سیدجواد ساداتی‌نژاد» وزیر جهاد کشاورزی نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جهادگر دفاع مقدس اظهار کرد: روحیه و نگاه جهادی از دوران دفاع مقدس تاکنون در وزارت جهاد کشاورزی وجود داشته و جهاد هنوز هم ادامه دارد. اقدامات جهادگران در دوران دفاع مقدس و در روستا‌ها بسیار سخت بوده و مدیریت بسیار قوی را لازم داشته است و گاهی در بحران‌های موجود کمبود نگاه و تفکر جهادی احساس می‌شود.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه امروز فعالیت جهاد در راستای امنیت غذایی است، خاطرنشان کرد: جنگ امروز ما تأمین پایداری غذا برای مردم است، پس از جنگ اوکراین مردم دنیا به وضوح اهمیت غذا را دریافته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ما به فرماندهان جهادگر دفاع مقدس افتخار می‌کنیم و از شما دعوت می‌کنیم تا در این شرایط کشور ما را همراهی کنید.

در این مراسم بیانیه تجدید بیعت جهادگران با مقام معظم رهبری قرائت و از تمبر یادمان شهیدان «ورشابی»، «عظیمی»، «زواره» و جانباز شهید «همتی» و نرم‌افزار چندرسانه‌ای شهید جهادگر «حجت ملاآقایی» توسط معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون اقتصادی رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی رونمایی شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار