فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع):

دشمن به دنبال هویت‌زدایی و آرمان‌زدایی در دانشگاه‌هاست

سردار «حسنی‌آهنگر» مهم‌ترین برنامه دشمن در دانشگاه‌ها را کم‌رنگ کردن هویت انقلاب اسلامی و آرمان‌زدایی عنوان کرد و گفت: از آنجا که آرمان ما بزرگ و ارزشمند است، باید همواره آمادگی لازم را برای مقابله با فتنه‌های دشمن داشته باشیم.
کد خبر: ۵۵۰۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲ - 15October 2022

سردار حسنی آهنگربه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «محمدرضا حسنی‌آهنگر» فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) در آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاهی این دانشگاه، یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی را هویت‌بخشی به دانشگاه‌ها، مراکز علمی و ملت ایران برشمرد و اظهار داشت: رسیدن به این نوع جامعه، که آرمان بلند انقلاب اسلامی است، با ایجاد تمدن نوین اسلامی به دست می‌آید؛ جامعه‌ای که علم، ثروت، عزت، اقتدار، مقابله با نظام سلطه و دفاع از حقوق مستضعفین در آن به تصویر کشیده شده باشد.

سردار حسنی آهنگر به ایفای نقش دانشگاه جامع امام حسین (ع) در تحقق تمدن نوین اسلامی پرداخت و گفت: باید فرامین و مطالبه‌ی امامین انقلاب اسلامی از دانشگاه‌ها که همان رخداد تحول علمی و تعالی معنوی برای رسیدن به دانشگاه تراز اسلامی است، اجرایی شود.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) افزود: دانشگاه تراز انقلاب اسلامی، قلب تپنده تمدن نوین اسلامی است و برای رسیدن ملت ایران به چله دوم انقلاب، نیازمند یک نقشه راه است که بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، همان نقشه‌ی جهانی شدن این انقلاب به شمار می‌آید و اولین توصیه مقام معظم رهبری، در این بیانیه، موضوع علم و پژوهش است که باز در اینجا نقش دانشگاه‌ها، مرکز علمی و حوزه‌های علمیه، پررنگ می‌شود.

وی ادامه داد: اگر هر تمدنی قرار باشد ایجاد شود، نیاز به دو کار واجب دارد که عبارت است از تربیت سرمایه‌ی انسانی و انسان‌های تمدنی، و  تولید فکر، دانش و فناوری که بتواند ما را در حل نظام مسائل انقلاب اسلامی کمک کند؛ لذا دانشگاه تراز اسلام می‌تواند انسان‌هایی را تربیت کند که مدیران و مسئولین اداره‌کننده جامعه باشند و هم دانشمندان ترازی تربیت کند که بتوانند تولید فکر و نظریه‌پردازی کنند، و فناوری‌های نرم و سخت را به وجود بیاورند.

سردار حسنی آهنگر تأکید کرد: ما باید ابتدا موانعی که دشمن بر سر راه ما قرار می‌دهد، را احصاء کنیم و قرارگاه‌های دشمن برای ایجاد این موانع را بشناسیم و برنامه‌هایشان را بدانیم و برای رفع و دفع آنها برنامه‌ریزی کنیم. این آسیب‌ها را ما از اول انقلاب داشته‌ایم و موانع متعددی را از جمله کودتای نقاب، دفاع مقدس، غائله‌ کوی دانشگاه، فتنه ۸۸، اغتشاشات ۹۸ و اغتشاشات اخیر را پشت سر گذاشته‌ایم و شهدای زیادی از جمله ۱۷ هزار شهید ترور را تقدیم انقلاب کرده‌ایم.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) اضافه کرد: این‌ها همه، موانعی بوده که قرارگاه دشمن برنامه‌ریزی کرده تا ایران قوی و نمونه جامعه تمدنی و تمدن‌ساز و پرچم‌دار جبهه‌ی حق، شکل نگیرد؛ ولی هر وقت ما این موانع را از سر راه برداشتیم، علاوه بر اینکه آمادگی لازم را به دست آوردیم، قدرتمندتر شده و نقاط ضعف‌مان را هم بیشتر متوجه شده‌ایم.

وی در خصوص اغتشاشات اخیر نیز که دشمن با جنگ ترکیبی، همه‌جانبه و هوشمند آغاز کرد، اظهار داشت: با این حال که دشمن با کمک همه رسانه‌ها، سرمایه‌دار‌ها و صهیونیست‌های دنیا، با کمک مرتجعین و معاندین منطقه و پیاده‌نظام‌های داخلی، وارد صحنه شده است، اما به حول و قوه الهی بر این نقشه دشمن نیز فائق خواهیم شد.

سردار حسنی آهنگر در پایان گفت: از آنجا که آرمان و هدف ما بزرگ و ارزشمند است، باید همواره آمادگی لازم را برای مقابله با توطئه‌ها و فتنه‌های دشمن داشته باشیم و بدانیم که مهم‌ترین برنامه دشمن در دانشگاه‌ها، دو چیز است؛ اول هویت‌زدایی و کم‌رنگ کردن هویت انقلاب اسلامی و دوم آرمان‌زدایی، و از آنجا که این انقلاب، نقطه شروع انقلاب حضرت حجت (عج) است، نباید از آرمان‌ها چشم‌پوشی کنیم.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار