دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

چرا عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بزرگترین خیانت است؟

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در دیدار با اعضای کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را بزرگترین خیانت دانستند.
کد خبر: ۵۵۰۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۴ - 16October 2022

بزرگترین خیانت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی استگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در دیدار با اعضای کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی به این مهم اشاره کردند که هم‌اکنون جمهوری اسلامی ایران در برابر قدرت‌های بزرگ ایستاده و تا امروز تمامی برنامه‌ها و نقشه‌های مزورانه آن‌ها را با شکست روبه‌رو کرده است. این سخن نشان از حقیقت ذاتی جمهوری اسلامی ایران دارد که با تجربه و اندوخته‌ای بیش از چهار دهه همچون درخت تنومندی سد راه دنیای غرب و استکبار جهانی شده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی که دو روز گذشته در جمع مسئولان و میهمانان خارجی حاضر در کنفرانس وحدت سخنرانی کردند در ابتدای سخنان خود، قدرت اتحاد و انسجام را مهمترین نیاز امت اسلامی برای نقش‌آفرینی و دستیابی به جایگاه رفیع در هندسه جدید جهانی توصیف کردند. این مهم یعنی اینکه اتحاد و انسجام مسلمانان عالم آنقدر بااهمیت و ارزشمند است که در صورت جامه عمل پوشاندن به این راهبرد استراتژیک آینده‌ای روشن و درخشان انتظار مسلمانان را می‌کشد.

حال در این بین، امام خامنه‌ای به جایگاه بسیار مهم فرزانگان، خواص و جوانان روشن‌بین دنیای اسلام برای تحقق جایگاه رفیع در هندسه جدید قدرت اشاره کردند. در واقع ایشان توجه عموم مردم کشور و مسلمانان جهان اسلام را به این موضوع راهبردی جلب کردند که همه باید نقش تاثیرگذار و غیرقابل انکار و سرنوشت‌ساز خواص و فرزانگان را در این معادله بسیار مهم به یاد داشته باشند و از آن غافل نشوند؛ زیرا این دو قشر بسیار بااهمیت در کنار جوانان سه ضلع مثلثی ر ا تشکیل می‌دهند که در صورت اتحاد و انسجام این توانایی را دارند تا معادلات منطقه و جهان را به نفع خود و امت اسلامی تغییر بدهند.

از طرف دیگر خواص، فرزانگان و جوانان هم باید با درک درست و صحیح از موقعیت و جایگاه رفیع و ارزشمند خود با افزایش اطلاعات و آگاهی از اوضاع سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور خود و منطقه و با بصیرت‌افزایی هرچه بیشتر جبهه مقاومت اسلامی را در برابر اهریمن غرب و آمریکا تقویت کنند.

بر این اساس، می‌توان از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی اینگونه برداشت کرد که امت اسلامی و مسلمانان باید با استفاده از ظرفیت نخبگانی که در اختیار خود دارند در جهت تقویت جبهه اسلام در برابر دنیای غرب و استعمار آمریکا گام‌های درست، اصولی و موثری را بردارند.

البته امام خامنه‌ای در این دیدار «وحدت اسلامی» و حضور تاثیرگذار در دنیای جدید را امکان پذیر و شدنی دانستند و فرمودند: به شرط تلاش عملی و ایستادگی در مقابل سختی‌ها و فشار‌ها که نمونه بارز آن نظام جمهوری اسلامی است که در مقابل قدرت‌ها تسلیم نشد و ایستاد و اکنون به درخت تناوری تبدیل شده است که حتی تصور «کَندن» آن نیز امکان‌پذیر نیست.

همچنین اینگونه می‌توان از سخنان ایشان برداشت کرد که دیگر امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آنقدر قوی و قدرتمند شده که هیچ‌گاه در برابر قدرت‌های بزرگ تسلیم نخواهد شد و این نوید فرارسیدن دورانی را می‌دهد که در آن شاهد قد کشیدن ایرانی باعظمت و قدرتمند در برابر دنیای غرب و استکبار جهانی باشیم.

اما در این میان، آن چیزی که بیش از همه توجه کارشناسان و صاحب‌نظران اهل فن را به خود جلب می‌کند پرداختن رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان خود به چرایی رنج‌های امروز امت اسلامی است. ایشان در این سخنان تفرقه و جدایی مسلمانان را از مهمترین علل و عوامل رنج‌های امت اسلامی بیان کردند. بر این اساس اینگونه می‌توان نتیجه گرفت که هر سختی و مشکلی که مسلمانان با آن روبه‌رو هستند ناشی از عدم اتحاد و انسجام خود آن‌هاست و زمانی این رنج‌ها پایان می‌یابد که شاهد اتحاد و یکدلی مسلمانان امت اسلامی با هم و در برابر غرب و آمریکا باشیم.

در پایان باید به این نکته بسیار مهم اشاره کرد که امام خامنه‌ای از «ذلت» و «دوری از عزت» به عنوان نتیجه قهری تفرقه و جدایی نام بردند. نکته‌ای بسیار مهم و استراتژیک که موجب شده مسلمانان کشور‌های اسلامی و در کل امت اسلامی در سطح و جایگاه شایسته‌ای که باید باشند قرار نداشته باشند. البته عامل اصلی این تفرقه و جدایی را می‌توان رژیم نامشروع و اشغالگر صهیونیستی دانست که با حمایت و پشتیبانی بی‌حد و حصر و غیرقابل انکار غرب و آمریکا در سرزمین‌های فلسطینیان شکل گرفت و موجب شده تا امروز شاهد اختلاف مابین کشور‌های اسلامی بر سر برخورد با این رژیم متجاوز و اشغالگر و در مقابل حمایت از ملت مظلوم فلسطین باشیم.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار