مقام حزب‌الله:

لبنان به فضل «مقاومت» در ترسیم مرزها پیروز شد

رئیس شورای سیاسی جنش حزب‌الله گفت: لبنان به فضل مقاومت و موضع ملی یکپارچه خود، در پرونده منابع دریایی خود، پیروز شد.
کد خبر: ۵۵۰۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵ - 15October 2022

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ابراهیم أمین السید» رئیس شورای سیاسی جنش حزب‌الله لبنان بعد از ظهر امروز (شنبه) تأکید کرد که این کشور در پرونده ترسیم مرزهای دریایی با رژیم موقت صهیونیستی موفق شد.

پایگاه خبری النشره به نقل از السید گزارش داد، در لبنان نسلی وجود دارد که نه‌تنها قدرت مستکبران را در هم شکست، بلکه جنگ‌های آنان علیه لبنان را ناکام گذاشته است.

وی با بیان اینکه این نسل موفق شده است، مستکبران و طرح‌های آنان را شکست دهد، خاطرنشان کرد، این نسل همچنین توانسته است بدون هیچ جنگی، پیروزی‌های بزرگی به دست آورد.

این مقام حزب الله در پایان عنوان کرد: لبنان به فضل مقاومت و موضع ملی یکپارچه خود، در پرونده منابع دریایی خود، پیروز شد، بدون اینکه نیازمند جنگی برای تحقق این مسئله باشد.

رئیس شورای سیاسی حزب‌الله نوزدهم مهر ماه جاری گفت که ما به روزی رسیده‌ایم که دیگر هیچ‌کس حتی متحدان آمریکا به آن اعتماد ندارند.

وی طی سخنانی در مرکز فرهنگی امام خمینی(ره) در بعلبک به مناسبت میلاد نبی اکرم (ص) و هفته وحدت اسلامی گفت: دشمن صهیونیستی اذعان دارد که مقاومت به حقوق نفتی لبنان دست خواهد یافت؛ حال آنکه برخی لبنانی‌ها منکر آن هستند.

امین السید همچنین گفت: «اسرائیلی‌ها باور دارند که اگر مقاومت در لبنان نبود، این کشور نمی‌توانست صاحب ثروت نفتی شود».

در همین ارتباط، «میشل عون» رئیس جمهور لبنان پنجشنبه گذشته خبر داد که این کشور با نسخه نهایی توافق مرزبندی دریایی با فلسطین اشغالی موافقت کرده است؛ چرا که این توافق، با مطالبات لبنان همخوانی دارد و حافظ حقوق این کشور است.

«الیاس بوصعب» معاون رئیس پارلمان لبنان و رئیس هیأت مذاکره‌کننده لبنانی با میانجی‌گر آمریکایی در ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی، چهارشنبه گذشته گفت که توافق به دست آمده یک پیروزی برای لبنان است.

وی گفت: مذاکرات انجام شده در نهایت دشواری بود و تیم لبنانی اهمیتی به تبلیغات و ارعاب رسانه‌ای نداد. ه این توافق یک پیروزی برای لبنان بود اما به معنای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیست.

معاون رئیس پارلمان لبنان، افزود: «منافع لبنان در حفظ امنیت و آرامش برای استخراج گاز است و بایدن تضمین داده است که توافق ترسیم مرز دریایی محترم شمرده شود. اما بزرگترین تضمین برای این توافق نیاز اقتصادی دو طرف و نیاز به ثبات و امنیت است».

«یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز در سخنانی مدعی شد که توافق با لبنان یک پیروزی برای این رژیم بود و خطر درگیری با حزب الله را به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد.

دفتر ریاست‌جمهوری لبنان، سه‌شنبه هفته گذشته با انتشار بیانیه‌ای در خصوص پیش‌نویس نهایی ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی به میانجیگری آمریکا گفت که نسخه رسمی، نهایی و اصلاح شده ارائه شده از سوی «آموس هوچشتاین» میانجیگر آمریکایی درباره توافق ترسیم مرزهای دریایی در جنوب را از «الیاس بوصعب» معاون رئیس‌ پارلمان دریافت کرده است و «نسخه نهایی این پیشنهاد، برای لبنان رضایت بخش است، خواسته‌های آن را برآورده و از حقوق آن در ثروت طبیعی محافظت می‌کند».

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها