سردبیر روزنامه البناء: پیروزی لبنان در کاریش مرهون قدرت مقاومت بود

یک سیاستمدار لبنانی گفت: پیروزی اخیر دولت لبنان بر سر احقاق حقوق استخراج منابع گازی از میدان کاریش، مرهون قدرت مقاومت بوده است.
کد خبر: ۵۵۰۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰ - 15October 2022

سردبیر روزنامه البناء: پیروزی اخیر در کاریش مرهون قدرت مقاومت بودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ناصر قندیل» سیاستمدار لبنانی اظهار داشت: پیروزی اخیر دولت لبنان بر سر احقاق حقوق استخراج منابع گازی از میدان کاریش، مرهون قدرت مقاومت بوده است.

قندیل افزود: «قطعا اگر قدرت مقاومت و ایستادگی آن بر سر استخراج منابع انرژی از میدان کاریش دردریای مدیترانه نبود، رژیم صهیونیستی هرگز حاضر نبود در این خصوص تن به تعهدات اخیر بدهد. درحقیقت، اگر در خصوص ترسیم مرز‌های دریایی با رژیم اشغالگر قدس به توافق رسیده ایم در واقع این امر را مدیون پهپاد‌های مقاومت هستیم. پرواز پهپاد‌های حزب الله بر فراز میدان کاریش، بیانگر عزم راسخ مقاومت در مواجه با هر گونه تهدیدی از سوی اسرائیل بود. همین مسئله سبب شد تا تل آویو نسبت به جدیت لبنان در پرونده مربوط به میدان کاریش آگاه شود.»

سردبیر روزنامه لبنانی البناء ادامه داد: «اقدام قاطعانه حزب‌الله حتی از سوی سفارت آمریکا در بیروت نیز غیر قابل انتظار بود. پس از این ماجرا، دولت لبنان نیز به سفیر آمریکا (که کشورش میانجی گری در مذاکرات را عهده دار بود) تاکید کرد که بیروت باید به حقوق خود در میدان کاریش دست پیدا کند و در غیر این صورت توافقی در کار نخواهد بود.»

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار