رئیس اداره امور شاهد و ایثار گران آموزش و پرورش قم:

یادواره شهدا در تمامی مدارس قم برگزار می‌شود

«خادمی جمکرانی» گفت: یادواره شهدا در آستانه برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم در تمامی مدارس استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۵۰۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۰ - 15October 2022

یادواره شهدا در تمامی مدارس قم برگزار می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از قم، «مهدی خادمی جمکرانی» رئیس اداره امور شاهد و ایثار گران آموزش و پرورش قم در گفت‌وگویی اظهار داشت: در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم، یادواره شهدا در تمامی مدارس نواحی هفت گانه آموزش و پرورش قم برگزار خواهد شد.

وی افزود: ضرورت یادآوری یاد و خاطره شهدا به نسل جوان و هم چنین تبیین اهداف انقلاب و جمهوری اسلامی به جوانان و نوجوانان یکی از وظایف مهم فرهنگیان است و برگزاری این مراسمات که با همکاری دانش آموزان برپا می‌شود، موجب انس بیشتر نوجوانان با آرمان‌های شهدا می‌باشد.

رئیس اداره امور شاهد و ایثار گران آموزش و پرورش استان قم گفت: برگزاری یادواره‌های شهیدان با اهدافی، چون زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و آشنایی بیشتر جوانان و نسل‌های آینده با فرهنگ ایثار و شهادت، تجدید عهد و میثاق با رهبر عزیزمان و شهدای والامقام و آرمان‌های ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی، تبیین تاریخ دفاع مقدّس و نقش و جایگاه دانش آموزان و فرهنگیان در عرصه‌های دفاع از انقلاب و آشنایی بیشتر دانش آموزان مدرسه با ابعاد اخلاقی و شخصیتی شهدای مدرسه و محله صورت می‌گیرد.

خادمی ادامه داد: برنامه یادواره شهدا به صورت هماهنگ در مدارس نوبت صبح از ساعت ۱۰ تا هنگام نماز ظهر و در مدارس نوبت عصر با اقامه نماز جماعت آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه همراهی مسئولان استانی در این مراسمات آثار مطلوبی را در آموزشگاه بر جای خواهد گذاشت: از کلیه مسئولین و مدیران دستگاه‌های اجرای و نهاد‌ها و ارگان‌های استان دعوت می‌شود تا در نزدیکترین آموزشگاه محل کار یا سکونت خود حضور یابند و از برنامه‌های معنوی این روز در مدارس استفاده نمایند.

رئیس اداره شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش قم با بیان اینکه آثار تربیتی برگزاری یادواره در عمل و رفتار دانش آموزان یکی از اصلی‌ترین اهداف برگزاری این یادواره می‌باشد، تصریح کرد: برای رسیدن به این هدف، بنا بر این است تا مدارس برای اجرای این برنامه از ظرفیت و توان همکاران، دانش آموزان و اولیای دانش آموزان، همکاران و دانش آموزان منسوب به خانواده شهدا و ایثارگران استفاده نمایند.

خادمی در پایان گفت: گردآوری و نمایش زندگی نامه، وصیت نامه، سوابق و موفقیت‌های درسی، آثار قلمی شهیدان و ... توسط دانش آموزان و هم چنین، فراخوان اقدامات تحقیقی و پژوهشی از همکاران و دانش آموزان با موضوعات سبک وسیره زندگی شهدا و نامگذاری فضا‌های موجود مدرسه و کلاس‌های درس به نام شهدا (با اولویت شهدای مدرسه، محله، بستگان شهدای معلمین و دانش آموزان، شهدای شاخص) از اقدامات دیگری است که تا قبل از برگزاری سراسری این برنامه در مدارس اجرا خواهد شد.

وی همچنین تبدیل حال و هوای مراسم آغازین مدارس به نام و عطر و پیام شهدا با قرائت اشعار و سرود‌های مناسب، بیان فراز‌هایی از وصیت نامه شهدا و یا خاطرات ایشان توسط معلّمین یا اولیای دانش آموزان بخش دیگری از اقدامات است که در آستانه برگزاری کنگره ملی شهدای استان صورت می پذیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار