السودانی: تشکیل کابینه در مسیر رایزنی و تبادل نظر با شرکا قرار دارد

مأمور تشکیل کابینه عراق خبر داد که تشکیل کابینه در مسیر رایزنی، گفتگو و تبادل نظر با همه شرکای سیاسی و اقشار اجتماعی و ملی قرار دارد.
کد خبر: ۵۵۰۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۵ - 16October 2022

السودانی: تشکیل کابینه در مسیر رایزنی و تبادل نظر با شرکا قرار داردبه گزارش گروه بین‌المل دفاع‌پرس، دفتر محمد السودانی مأمور تشکیل کابینه عراق شامگاه امروز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای، تمامی اطلاعات غیر موثق و اخبار درز کرده درباره تشکیل کابینه را تکذیب کرد.

پایگاه خبری المسله ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، تشکیل کابینه در مسیر رایزنی، گفت‌وگو و تبادل نظر با همه شرکای سیاسی و اقشار اجتماعی و ملی قرار دارد.

السودانی از همه رسانه‌ها خواست که در انتقال اطلاعات دقت و احتیاط داشته باشند؛ به ویژه در این شرایط حساس که مستلزم اتحاد و «بستن در‌ها به روی خبر‌های دروغ و مغرضانه است».

وی تأکید کرد که این مسئله از طریق، «دوری از منابع غیر موثق و استفاده از دریچه اطلاع‌رسانی رسمی مأمور تشکیل کابینه» میسر است.

این در حالی است که «مارک پرایسون ریچاردسون» سفیر انگلیس و «جنین پلاسخارت» نماینده سازمان ملل در عراق امروز با السودانی به عنوان اولین مقامات خارجی دیدار کردند.

در دیدار میان السودانی و سفیر انگلیس، روابط دو جانبه عراق و انگلیس و راه‌های توسعه آن و همچنین شرایط اقتصادی و سیاسی در سطح عراق و منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

السودانی تأکید کرد که روند سیاسی و دموکراتیک باید طبق قانون اساسی پیش برود و دولت او بر حوزه ارائه خدمات و حوزه اقتصاد که به زندگی مردم عراق گره خورده، تمرکز خواهد کرد.

سفیر انگلیس نیز در این دیدار، حمایت کشورش از تلاش‌ها برای تشکیل دولت جدید عراق را اعلام کرد.

جنین پلاسخارت هم دیگر مهمان السودانی بود و نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه عراق در این دیدار گفت که دولت او بر مبارزه با فساد و حل مشکلات خدماتی متمرکز خواهد بود.

السودانی همچنین در حوزه سیاست خارجی نیز گفت که دولت او به دنبال روابط خارجی متوازن با کشور‌های منطقه و جهان بر اساس منافع مشترک و حفظ حاکمیت ملی عراق است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار