دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

بازی کومله و دموکرات در زمین دشمن علیه ایران/ صحبت کردن با مردم به زور اسلحه!

گروهک‌های تجزیه‌طلب کومله و دموکرات در سال‌های فعالیت خود پس از انقلاب اسلامی تلاش خود را برای مقابله با نظام اسلامی به کار گرفتند و در این راه خون بسیاری از مردم کرد و اهل سنت منطقه را به زمین ریختند.
کد خبر: ۵۵۰۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۵ - 18October 2022

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، پس از پیروزی انقلاب اسلامی گروهک‌های تجزیه‌طلب و ضد انقلاب با حمایت دشمنان قسم خورده ایران دست به اقدامات آشوبگرانه و قتل و ناامنی در مرز‌های کشور را زدند تا از این طریق بتوانند ضربات مهلکی به نظام جمهوری اسلامی بزنند. آنان به خیال همراهی مردم مناطق مرزی شعار‌های آزادی بخش و تجزیه‌طلبانه سر دادند غافل از اینکه مردم پس از سال‌ها مبارزه و تلاش برای به ثمر نشستن جمهوری اسلامی خود و نثار خون هزاران شهید برای شکل گرفتن ایرانی یکپارچه و قوی هیچ‌گاه در مقابل قداره کشی گروه‌های کوچکی که اغلب با دلار‌های نفتی و حمایت‌های سیاسی غرب امکان حیات داشتند سر خم نخواهند کرد.

از جمله گروهک‌هایی که در ماه‌های ابتدایی شکل‌گیری نظام جمهوری در مناطق کردنشین غرب کشور دست به خرابکاری و برهم زدن امنیت شدند گروهک کومله و دموکرات بودند. گروهک کومله که خود را با ایدئولوژی حزب کومونیست معرفی کرده و پا به عرصه گذاشت جنایات بزرگی را علیه مردم کردستان و دیگر مردم کشور رقم زد. سر بریدن، مثله کردن، سوزاندن بخشی از جنایات ضد بشری آنان است که منجر شد کومله به عنوان گروهی خشن و تروریستی در کشور شناخته شود.

در روز‌های ابتدایی انقلاب اسلامی که نیرو‌های جهادسازندگی برای عزیمت به دورترین روستا‌ها به منظوری آبادانی مناطق دور از دسترس به شهر‌های مرزی می‌رفتند بار‌ها از سوی این گروهک‌ها تهدید، زندانی و حتی شهید شدند. عملکرد وحشیانه این حزب در مقابله با مردم و نیرو‌های مردمی باعث شد خط فکری آنان به روشنی مشخص شود و مردم با آگاهی از اهداف این گروهک‌ها راه خود را از آنان جدا کنند.

گروهک تروریستی پژاک شاخه‌ای از گروهک پ‌ک‌ک است که فعالیت خود را در مناطق غرب و شمالغرب کشور از اواخر دهه ۷۰ آغاز کرد و با فعالیت‌های نظامی و تروریستی و انجام حرکات مسلحانه سعی در تحقق ایده تشکیل حکومت کردستان بزرگ و تجزیه بخش کردنشین ایران را دارد. ترور، انفجار و حملات گسترده پژاک باعث شد تا کومله نیز با انتقاد از عملکرد آنان در فعالیت مسلحانه این اقدامات را ضربه به جنبش سیاسی کردستان اعلام کرده است.

بازی کوله و دموکرات در زمین دشمن برای نابودی ایران/ صحبت کردن با مردم به زور اسلحه!

حملات به مراکز نظامی

غلامحسین اسدپور از نیرو‌های قدیم شهربانی درباره فعالیت کومله می‌گوید: «شخصا به‌خاطر دارم هنگامی که در پایگاه بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد بودم، یک بار همزمان با روز‌های چهارشنبه‌سوری، پایگاه ما را به گلوله بستند به‌طوری که مجبور شدیم تقاضای نیرو کنیم و بچه‌های سپاه هم به کمکمان آمدند. درگیری‌های پراکنده‌ای هم در داخل شهر رخ می‌داد که شهربانی حضور پیدا می‌کرد. البته قبل از ما اوضاع بسیار بدتر بود و گویا در سال‌های ۵۸ و ۵۹، تروریست‌ها به ساختمان شهربانی حمله کرده بودند و فرمانده آن را به شهادت رسانده و اموال و سلاح‌های شهربانی را غارت کرده بودند.

حزب دموکرات نیز فعالیت‌های اصلی خود را پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مخالفت با نظام در مناطق غربی کشور آغاز کرد. به آشوب کشاندن شهر‌های غربی باعث شد تا نیرو‌های سپاه پاسداران برای مقابله با فعالیت‌های مسلحانه این گروهک عملیات‌هایی را در کردستان طرح ریزی کنند. هرچند سران این حزب متعهد شدند تا از هرگونه فعالیت مسلحانه و حضور در خاک ایران امتناع کنند و تنها به اقدام سیاسی بپردازند، اما حمایت آمریکا و سیاست‌های ضد ایرانی برخی از کشور‌ها در سال ۹۵ اقدام به اعزام نیرو از کشور عراق به داخل خاک ایران و کشتار مردم را کرد.

اگرچه شعار گروهک‌های تروریستی غرب شور بیشتر بر پایه قوم گرایی و قومیت کرد استوار است، اما عملکرد آنان رد به شهادت رساندن بسیاری از مردم کرد نشان می‌دهد بیش از آنکه به دنبال منافع قومی و سرزمینی باشند اهداف دیگری را دنبال می‌کنند. بسیاری از شهدایی که در جریان مقابله با این گروهک‌های در ۴۰ سال گذشته به شهادت رسیدند از مردمان کرد اهل سنت بودند که با مقابله با اقدامات ضد مردمی این گروهک‌ها برخاستند.

بازی کوله و دموکرات در زمین دشمن برای نابودی ایران/ صحبت کردن با مردم به زور اسلحه!

صحبت با مردم با زور اسلحه

طیفور بطحایی از مسوولین حزب دموکرات و مسوول بازجویی در زندان دوله تو بود، زندانی که در ابتدای انقلاب محل اسارت نیرو‌های پاسدار، مردم و افرادی بود که مخالف حزب دموکرات بودند. داوود خاکپور از اسرای این زندان درباره عدم اقبال این گروهک‌ها در بین مردم به خاطره‌ای اشاره کرده و تعریف می‌کند: «شهید یزدان پناه با هیئت هفت نفره جهادگران برای خدمت به کردستان رفته بود که اسیر شد. چون بطحایی را می‌شناخت همین بحث را با او داشت که تو شعار حمایت از کارگر و قوم کرد را می‌دهی، حتی یکبار به بطحایی گفت اسلحه را بگذار کنار با مردم صحبت کنیم ببینیم چه می‌خواهند، بطحایی بی اختیار گفت اسلحه را زمین بگذاریم مردم ما را تحویل نمی‌گیرند. دموکرات‌ها مردم اقلیتی که تحت سیطره داشتند را هم با زور اسلحه همراه می‌کردند.»

در جریان اغتشاشات اخیر که به وضوح دست‌های پشت پرده آمریکا و انگلیس و عربستان سعودی در حمایت از اغتشاشگران و برهم زنندگان نظم و امنیت کشور مشهود است گروهک‌های تروریستی در مرز‌های کشور بار دیگر دست به اقداماتی برای ریختن هیزم به این آتش زده‌اند. در سیستان و بلوچستان حملاتی تروریستی در نمازجمعه ۱۶ مهر صورت گرفت که در جریان آن شش تن از نیرو‌ها امنیت به شهادت رسیدند.

مقابله با کومله و دموکرات خارج از مرز‌ها

در غرب کشور نیز نیرو‌های امنیتی و انتظامی در جریان اغتشاشات کشور بار‌ها تیم‌های تروریستی و قاچاق اسلحه را دستگیر کردند. در نتیجه اقدامات این گروهک‌ها سپاه پاسداران مواضع آنان را در عراق هدف موشک‌های بالستیک قرار داد. اقدام به موقع سپاه پاسداران در از بین بردن مواضع تروریست‌ها و گروهک‌ها هشدار به حامیان این‌ها در غرب است که هرگونه حرکتی علیه ایران اسلامی واکنش شدید در پی خواهد داشت. یکی از سیاست‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی و غرب در قبال ایران تجهیز گروهک‌های معاند برای مقابله با نظام است. هرچند دشمن به صورت مستقیم وارد مرز‌های ایران نمی‌شود، اما حمایت از این گروه‌ها و نیز تلاش برای پیشبردن جنگ رسانه‌ای اقدامی است که برای ضربه زدن به ایران به کار گرفته‌اند. در حقیقت کومله، دموکرات، پژاک و دیگر گروهک‌ها بازیچه دست استکبار در داخل کشور برای برهم زدن امنیت هستند.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها