یادداشت/ محمد اسماعیلی

بازی در زمین دشمن ممنوع

هر انسانی که با زیرساخت‌ها و قدرت نظام جمهوری اسلامی اندک‌آشنایی داشته باشد به‌خوبی متوجه می‌شود که این نظام، با اتکاء به قدرت لایزال الهی، از چنان قوت و اقتداری برخوردار است که فروپاشی آن، غیر قابل تصور است که پیش از این، دلایل عدیده آن به‌تفصیل بیان شده است.
کد خبر: ۵۵۰۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴ - 18October 2022

بازی در زمین دشمن ممنوع

گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس- محمد اسماعیلی؛ شاه‌بیت رسانه‌های معاند این است که نظام جمهوری اسلامی در حال فروپاشی است و پاسخ اصلی انقلابیون به این مطلب هم این است که با ادله و براهین مختلف ثابت کنند که شما اشتباه می‌کنید و نظام در حال فروپاشی نیست!

به نظر می‌رسد یک اشتباه راهبردی در حال وقوع است که برخی از دوستان انقلابی را به خطای محاسباتی و اشتباه در تشخیص اولویت دچار کرده است.

هر انسانی که با زیرساخت‌ها و قدرت نظام جمهوری اسلامی اندک‌آشنایی داشته باشد به‌خوبی متوجه می‌شود که این نظام، با اتکاء به قدرت لایزال الهی، از چنان قوت و اقتداری برخوردار است که فروپاشی آن، غیر قابل تصور است که پیش از این، دلایل عدیده آن به‌تفصیل بیان شده است.

مسأله مهم و نکته انحرافی ماجرا اینجاست که ما نباید وقت و انرژی خود را مصروف توضیح واضحات کنیم و از پانسمان و ترمیم زخمی که دشمن ایجاد کرده، غفلت کنیم.

مسأله اصلی ما باید فیصله‌دادن به ناآرامی‌ها و پانسمان زخمی باشد که با درگذشت خانم مهسا امینی ایجاد شد. چرا که اغتشاشات، در حال ضربه‌زدن به امنیت مردم و اعتبار ملی کشور در عرصه بین‌الملی است.

فی‌الواقع مرکز ثقل همه تلاش‌های ما در حال حاضر باید فیصله‌دادن به آشوب‌ها باشد نه پاسخ‌دادن به این گزاره خنده‌دار که نظام با خطر فروپاشی مواجه شده است!

به عبارت ساده‌تر، دشمن به‌خوبی بهتر از هر کسی می‌داند که فروپاشی این نظام، با وجود ریشه‌های عمیق و پشتیبانی مردم غیور کشورمان، عملاً قابل تصور هم نیست، ولی انتشار انواع محتوا‌های اعتراضی اعم از خشونت‌های خیابانی اغتشاشگران و نشان‌دادن دود و آتش در خیابان‌ها، ضربه سنگینی به مواردی مانند امنیت سرمایه‌گذاری خارجی در کشور و ایجاد ناامنی برای ترانزیت و افزایش نرخ بیمه کالا‌ها و خدمات خواهد زد.

نتیجه این اشتباه راهبردی و عدم تشخیص اولویت اصلی، منجر به رفتار‌هایی شده است که به نوعی بازی‌کردن در زمین دشمن محسوب می‌شود که به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:

دامن‌زدن به بحث‌هایی که امکان نتیجه‌گیری در مورد آن‌ها در شرایط ملتهب امکان‌پذیر نیست و نیازمند گفتگو‌های کارشناسی و حضور علما و اندیشمندان در فضای دوستانه و آرام است.

برخورد‌های نامناسب و حملات رسانه‌ای به چهره‌های هنری و ورزشی که به دلیل مصرف غذای مسموم رسانه‌های معاند، دچار مسمومیت شده و چه‌بسا با اندک‌توجه و مراقبت، بار دیگر در مدار فعالیت حرفه‌ای خود قرار می‌گیرند و هُل‌دادن آن‌ها به‌سوی اردوگاه دشمن، دور از تدبیر است.

تحقیر و توهین نسبت به هموطنانی که در داخلند و از چتر رسانه‌ای کشورشان خارج شده و به‌نوعی طعمه گرگ‌های درنده فعال در رسانه‌های معاند قرار گرفته‌اند.

درگیری‌های لفظی و برخورد‌های بعضاً غیر محترمانه و استفاده از ادبیات نه‌چندان‌اخلاقی، دقیقاً همان چیزی است که دشمن به آن احتیاج مبرم دارد و متأسفانه برخی از مدعیان هم به این دام گرفتار شده‌اند.

در پایان متذکر می‌شوم «حفظ انسجام و همدلی» و «پرهیز از دوقطبی‌سازی جامعه» که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز بوده است اولویت اساسی در شرایط فعلی محسوب می‌شود و هر اقدامی که باعث عفونی‌شدن این زخم شود دقیقاً مطابق با خواست دشمن است.

فراموش نکنیم هدف‌گذاری و عایدی اصلی دشمن از شرایط به‌وجودآمده، نفرت‌پراکنی و ایجاد عداوت بین مردم است که در درازمدت می‌تواند باعث کاهش سرمایه اجتماعی و اختلال در روند اداره کشور شود.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها