پادشاه عربستان خواستار حل عادلانه مساله فلسطین شد

عبدالعزیز گفت: امنیت و ثبات منطقه خاورمیانه مستلزم تسریع در ایجاد راه‌حلی عادلانه برای مساله فلسطین است.
کد خبر: ۵۵۰۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴ - 17October 2022

حل عادلانه مساله فلسطین، لازمه امنیت در خاورمیانه استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از رسانه‌های فلسطینی، «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه عربستان اظهار داشت: امنیت و ثبات منطقه خاورمیانه مستلزم تسریع در ایجاد راه‌حلی عادلانه برای مساله فلسطین است.

بن عبدالعزیز در سخنانی در افتتاحیه نشست شورای مشورتی عربستان افزود: ایجاد راهکار عادلانه برای مسئله فلسطین باید با تکیه بر قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی و طرح صلح عربی و تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرز‌های سال ۱۹۶۷ انجام گیرد.

پادشاه عربستان ادامه داد: کشورش تمامی اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی که به نابودی راهکار تشکیل دو کشور منجر می‌شود را محکوم کرده و خواستار توقف فوری این اقدامات است.

وی در شرایطی این مواضع را اتخاذ کرده که در ماه‌های اخیر رسانه‌های منطقه از دیدار میان سران ریاض و تل‌آویو درباره عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خبر داده‌اند. بنابر اعلام منابع آگاه، مقامات سعودی تاکنون به دلیل نگرانی از مخالفت‌ها داخلی و منطقه‌ای اقدام به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نکرده‌اند، اما به کشور‌هایی نظیر امارات متحده عربی و بحرین چراغ سبز برقراری روابط با تل‌آویو را داده‌اند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار