رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

اشراف فرماندهی به نتایج اثربخش منجر می‌شود

حجت‌الاسلام محمدحسنی گفت: هدف از اشراف فرماندهی، به دست آوردن نتایج محسوس، ملموس و اثربخش است.
کد خبر: ۵۵۰۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰ - 17October 2022

هدف از اشراف به دست آوردن نتایج ملموس و اثربخش استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیین اختتامیه جشنواره مالک اشتر اشراف فرماندهی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، اظهار داشت: مسئله اشراف ضرورت دارد، چون بدون برخورداری از اشراف کامل و درست، مدیریت مجموعه به درستی صورت نمی‌گیرد. کسی که بخواهد بدون اشراف مدیریت کند، مثل راننده‌ای است که با چشم بسته می‌خواهد در جاده پُرپیچ و خم رانندگی کند و نتیجه این اقدام چیزی غیر از سقوط نیست.

حجت‌الاسلام محمدحسنی افزود: مگر می‌شود با چشمان بسته مدیریت کرد و انتظار به دست آوردن نتایج با چشمان باز را داشت؟ این مورد حتی در قرآن هم گفته شده است. محال است کسی بدون اشراف کامل بر مجموعه خود بتواند مدیریت موفقی داشته باشد. آگاهی به وضعیت مطلوب و موجود از دیگر مواردی است که در اشراف باید به آن توجه کرد. ما باید بدانیم کجا هستیم و به کجا می‌خواهیم برویم و برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: وضعیت موجود و مطلوب باید به درستی شناسایی و براساس آن راهبرد تنظیم شود. شناسایی نقاط ضعف و قوت هم مسئله بسیار مهمی است. ما باید پس از بررسی‌ها، نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را تقویت کنیم. بازشناسی موضوعات هم جزو فواید اشراف است؛ اما این مسئله نیازمند تعیین اولویت است؛ بنابراین باید موضوعات را شمارش، مقایسه و مهم‌ترین‌ها را مشخص کنیم و این زمانی رخ می‌دهد که مدیر اشراف داشته باشد.

وی تصریح کرد: هدف از اشراف، به دست آوردن نتایج محسوس، ملموس و اثربخش است؛ البته اشراف اثربخش شاخصه‌هایی دارد. این شاخصه‌ها «فراگیری اشراف نسبت به همه چیز، همه کس، در همه زمان‌ها، در همه یگان‌ها در همه مکان‌ها»، «توجه به نتیجه‌محوری در کنار اقدام‌محوری»، «اهتمام ویژه به دیده‌ها در کنار شنیده‌ها»، «واقعیت‌محوری در کارکردها، راهکار‌ها و راهبردها»، «استفاده از شیوه‌های خلاقانه، نوآوری و سنت‌شکنی» و «کشف به‌موقع مسائل و حل به‌موقع‌ آنها» هستند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند که اشراف باید پیش چشمان ما به مثابه صفحه نمایشی باشد که با یک نگاه بفهمیم از صدر تا سرپنجه چه می‌گذرد؛ بنابراین اشراف مؤثر باید به توان تحلیل درست یافته‌ها در یک نگاه کمک کند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار