معاون هماهنگ‌کننده ارتش:

الزام این روز‌های ما مدیریت جهادی است

دریادار سیاری با بیان اینکه در مدیریت جهادی تکلیف‌گرایی به جای وظیفه‌گرایی وجود دارد، گفت: الزام این روز‌های ما مدیریت جهادی است.
کد خبر: ۵۵۰۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱ - 17October 2022

الزام این روز‌های ما مدیریت جهادی استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوازدهمین جشنواره مالک اشتر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ضمن تبریک ایام ربیع‌الاول و سالروز تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به تعریف سازمان موفق، اظهار داشت: سازمان موفق، سازمانی است که با استفاده از امکانات و منابع در اختیار در یک بازه زمانی، ماموریت و وظایف را به خوبی انجام دهد. سازمان موفق همچنین باید در محیط رقابتی موفق باشد و رضایت ذی‌نفعان را به همراه داشته باشد.

دریادار سیاری درباره الزامات یک سازمان موفق، گفت: نیروی انسانی کیفی، مؤمن، متعهد، سالم، باروحیه، آموزش‌دیده و بامهارت، از جمله الزامات یک سازمان موفق است. دومین نیاز یک سازمان موفق، اشراف اطلاعاتی است. فرآیند انجام کار، منابع، امکانات و آموزش به‌روز نیرو‌ها از دیگر الزامات یک سازمان موفق است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش بزرگترین آفت مدیریت را روزمرگی دانست و تصریح کرد: بدون برنامه و نقشه راه حرکت کردن، بزرگترین آفت برای یک سازمان است. جسته و گریخته و بدون چشم‌انداز کار کردن، سازمان را به موفقیت نمی‌رساند. سازمان‌ها همچنین باید قابلیت انعطاف مطابق با شرایط روز و تحرک لازم را داشته باشند. کار‌های ستادی همیشه سازمان را به نتیجه نمی‌رساند، گاهی یک کار میدانی اثرگذار، تحرک سازمان را به اثبات می‌رساند.

وی افزود: انضباط مالی در موفقیت یک سازمان بسیار اثرگذار است؛ اینکه چطور از منابع مالی استفاده شده یکی از موارد تاثیرگذار در موفقیت سازمان است. کم کردن تخلفات و به نزدیک صفر رساندن آن‌ها باید در سازمان موفق نمایان باشد.

امیر سیاری در ادامه با بر شمردن دیگر الزامات یک سازمان موفق، گفت: ارتباطات مناسب و تعاملات مثبت با دیگر سازمان‌ها، هماهنگی‌های داخلی و خارجی، هم‌افزایی، کارآمدی و چابکی از دیگر مواردی است که منجر به موفقیت یک سازمان می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش افزود: شایسته‌گزینی، شایسته‌پروری و شایسته‌گماری از اصول موفقیت در سازمان است و تکیه بر آدم‌های ناشایست و ناکارآمد سازمان را به نتیجه نمی‌رساند. الزام این روز‌های ما مدیریت جهادی است. مدیریت جهادی هم یک تکلیف است؛ نه یک وظیفه. در مدیریت جهادی تکلیف‌گرایی به جای وظیفه‌گرایی وجود دارد.

وی درباره اشراف اطلاعاتی در یک سازمان گفت: فرمانده و مدیری که قصد دارد، این الزامات را برای موفقیت سازمان خود به کار ببرد، باید شناخت محیطی داشته باشد. مدیر و فرمانده باید در داخل سازمان خود ضعف‌ها و قدرت‌ها را شناسایی کنند تا با استفاده از قدرت‌های داخل سازمان، ضعف‌ها را برطرف کنند. مدیران باید در محیط‌های خارج سازمان تهدید‌ها و فرصت‌ها را شناسایی کنند. مدیری که بتواند تهدید را به فرصت تبدیل کند، سازمان را به سوی موفقیت خواهد برد. مدیر با شناخت محیط به اشراف اطلاعاتی می‌رسد و می‌تواند تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کند. در نهایت یک مدیریت باید بتواند سازمان را از وضع موجود به وضع مطلوب برساند.

دریادار سیاری خاطرنشان کرد: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با توجه به گزارش‌ها، اقدامات و اثربخشی فعالیت‌ها از اشراف خوبی برخوردار است و این وضعیت قابل تقدیر است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار