دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

تبیین دستاوردهای انقلاب، راهکار مقابله با لجن‌پراکنی‌های رسانه‌های معاند

یکی از مهم‌ترین مواردی که امام خامنه‌ای بر آن در جهاد تبیین تاکید دارند، موضوع تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است که در نوع خود بی‌نظیر است، این سوژه رسانه‌ای به اعتقاد بسیاری از کارشناسان یکی از بهترین موضعها برای مقابله با لجن‌پراکنی رسانه‌های معاند است.
کد خبر: ۵۵۱۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰ - 21October 2022

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با ورود رسانه‌های نوین و افزایش سطح سواد عمومی، افکار عمومی و اقناع آن، اهمیت دو چندان یافته است، اقناع که به گفته «ساروخانی» غایت هر ارتباط اعم از انسانی و رسانه‌ای است، نقش کلیدی جهت تقویت جایگاه جهانی و دستیابی به اهداف راهبردي برای هرگونه جریان سیاسی، اقتصادی، امنیتی و اجتماعی ایفا می کند.

نقش و جایگاه رسانه در جوامع مدرن

افکار عمومی و جایگاه تبلیغات و روابط عمومی در جهان کنونی و ساختار اجتماعی جوامع به خصوص جوامع مدرن آنچنان جایگاه رفیع و کلیدی پیدا کرده است که در بسیاری از کنش‌گری‌های سیاسی، اقتصادی، امنیتی و اجتماعی ملاحظه اول را در اتخاذ تصمیمات سیاستمداران دارد.

تبیین دستاوردهای انقلاب، راهکار مقابله با لجن‌پراکنی‌های رسانه‌های معاند

درواقع بازخورد افکار عمومی نسبت به تصمیمات رهبران سیاسی، سبب شده، نحوه صحبت کردن، به کار بردن نوع کلمات، چگونگی استفاده از زبان بدن، تهیج در بیانات و ... مواردی باشد که ذهن کم‌تر سیاستمداری را به خود جلب نکرده باشد.

امپراطوری رسانه‌ای صهیونیست‌ها و تغییر سبک زندگی مردم

«خبری را که ما بخواهیم و موضوعی را که ما صلاح بدانیم، شما می‌دانید». این جمله کلیدی «رابرت مرداک» یکی از بزرگ‌ترین صاحبان امپراطوری‌های رسانه‌ای جهان است که حجت را بر همه محققان و پژوهشگران تمام می‌کند، به گفته برخی از رسانه‌های آمریکایی مرداک بالغ بر 60 شبکه تلوزیونی دارد که با کوچک‌ترین اشاره انگشتی هر الغایی که در مسیر کمپانی‌های صهیونیستی باشد برای جوامع ایجاد می‌کند.

تبیین دستاوردهای انقلاب، راهکار مقابله با لجن‌پراکنی‌های رسانه‌های معاند

شبکه شهیر آمریکایی «فاکس‌نیوز» تنها بخش کوچکی از امپراطوری رسانه‌ای این فرد صهیونیست را تشکیل می‌دهد، شاید با بیان این اوصاف چگونگی اثرگذاری رسانه‌ای در حوزه اقتصادی و فرهنگی در کنج ذهن نخبگان خلجان کند، بله، درست است، کارکرد رسانه در فروش بسیاری از کالا و رفتارهای اقتصادی مردم، مسئولان و تجار اثرگذاری مستقیم دارد.

بسیاری بر این باور غلط تأکید موکد دارند، که فناوری‌های مدرن عامل اصلی تغییر سبک زندگی و باورهای جوامع بشری است، حال آنکه ذائقه‌سازی برای یک نوع رفتار و گفتار خاص را رسانه‌های هدفمند الغای پنهانی می‌کنند، عامل اصلی است.

تمدن‌شناس‌ها همواره یکی از وجوه جامعه را در عصرهای مختلف اساس بقا و زندگی در آن دوره تاریخی می‌دانند، به طور مثال در دوره تمدن‌ها و قبایل بین‌النهرینی توان نظامی بالا مهمترین وجه جامعه برای بقا و زندگی مردمان بوده است، یا از رنسانس اروپایی تا پایان قرن بیستم که موضوعات اقتصادی و صنعتی از اهمیت ویژه‌تری برخوردار بود، اما اکنون مختصصین علوم ارتباطات رسانه را ستون فغرات عصر کنونی می‌دانند.

تهاجم رسانه‌ای کمپانی‌های صهیونیستی علیه ملت ایران

با اوصافی که از نقش و جایگاه مهم رسانه و انواع روش‌های ارتباطات جمعی بیان شد به تشریح وضعیت فعلی جامعه ایران می‌پردازیم، جامعه‌ای که مهدویت و پاکسازی ویروس صیهونیسم را مهم‌ترین آرمان خود می‌داند، قطعاً از سنگین‌ترین تهاجمات رسانه‌ای کمپانی‌های صیهونیستی در امان نخواهد ماند.

پمپاژ دروغ و لجن‌پراکنی با هدف مسمومیت ذهنی جوانان

امروز؛ به اعتراف کارشناسان تلوزیون‌های معاند دلارهای نفتی و آغشته به خون صهیونیست‌های مسلمانی همچون بن‌سلمان ولیعهد سعودی در حال پمپاژ دروغ و لجن‌پراکنی در بین مردم مسلمان ایران اسلامی است، که البته از نوع کار رسانه‌ای و خروجی برخی از این رسانه‌های معاند با کمی سواد رسانه‌ای به راحتی می‌توان پی برد که از موساد و ام.آی.‌سیکس خط می‌گیرند.

تبیین دستاوردهای انقلاب، راهکار مقابله با لجن‌پراکنی‌های رسانه‌های معاند

اینستاگرام آموزش ساخت کوکتل مولوتوف را خشونت‌آمیز نمی‌داند!

معاندین، منافقین، سطلنت‌طلبان و فرقه ظاله بهایت به قدری وقیح شده‌اند که به راحتی در صفحات و کانال‌های مجازی خود برای ایجاد آشوب و اغتشاش آموزش «کوکتل مولوتوف» می‌دهند، این درحالی است که اینستاگرام تصویر شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی را در ردیف تصاویر خشونت‌آمیز قرار می‌دهد و ماجرا به اینجا هم ختم نمی‌شود، بلکه فراخوان برای شلوغ کردن خیابان‌ها تهران و دیگر شهر‌ها صادر می‌کنند.

اما، همانطور که بارها به مردم ایران ثابت شده است، اینبار هم محاسبات مجموعه دشمنان خودفروخته ملت ایران «آب‌دوغ‌خیاری بود»، زیرا دوران «شعبان بی‌مخ‌ها» و «پری بلندِه‌ها» سالهاست که به پایان رسیده است و به قول شهید بهشتی «آمریکا از ما عصبانی باش و از عصبانیتت بمیر».

راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی رسانه‌های معاند

در چنین شرایطی که دشمنان این مرز و بوم برای مسمومیت ذهنی مردم ایران به ویژه جوانان هم قسم شده‌اند، رهبر معظم انقلاب اسلامی سیاست و کلیدواژه جدیدی را مطرح کردند که اگر مورد اهتمام مسئولان و مردم قرار گیرد، انقلاب اسلامی در این عرصه جهاد کبیر هم پیروز خواهد شد.

یکی از مهم‌ترین مواردی که معظمٌ‌له بر آن در جهاد تبیین تاکید دارند، موضوع تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است که در نوع خود بی‌نظیر است.

تبیین دستاوردهای انقلاب، راهکار مقابله با لجن‌پراکنی‌های رسانه‌های معاند

ایشان در 29 بهمن سال 1399 در ارتباط تصویری با مردم آذربایجان شرقی فرمودند: دستاوردهای انقلاب حقیقتاً دستاوردهای عظیم و شگفت‌آوری است. البتّه متأسّفانه ما کم کار کرده‌ایم در تبیین این دستاوردها؛ گاهی در سخنرانی، گاهی در یک بیان تلویزیونی یک چیزهایی گفته شده منتها خیلی بیش از این، میدان وجود دارد برای اینکه دستاوردهای انقلاب را بگوییم.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها