مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد:

هنرمندان نیازمند حمایت مالی و معنوی بیشتری هستند

عابدی با بیان اینکه در حوزه تئاتر خیابانی باید آموزش و تقویت صورت گیرد گفت: هنرمندان در یزد نیازمند حمایت مالی و معنوی بیشتری هستند تا بتوانند بهتر و بیشتر در این عرصه ورود پیدا کرده و با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، جان دوباره‌ای به این عرصه ببخشیم.
کد خبر: ۵۵۱۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۳ - 19October 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، «احسان عابدی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد عصر امروز در نشست خبری هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت با بیان اینکه زیرساخت‌های اجرای تئاتر خیابانی در یزد باید تقویت شود اظهار داشت: اگر بخواهیم کار استانداردی در حوزه تئاتر خیابانی در استان یزد صورت گیرد لازم است زیرساخت‌های مناسبی برای آن در نظر گرفته شود و از طرف دیگر محل عبور مردم هم باشد که در زمان کرونا باعث بیکاری هنرمندان در حوزه تئاتر شد.

وی با بیان اینکه در این حوزه باید آموزش و تقویت صورت گیرد افزود: هنرمندان در یزد نیازمند حمایت مالی و معنوی بیشتری هستند تا بتوانند بهتر و بیشتر در این عرصه ورود پیدا کرده و با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، جان دوباره‌ای به این عرصه ببخشیم.

عابدی یکی از سیاست‌های اصلی را تعدد رویدادهای فرهنگی و هنری در سطح استان دانست و افزود: باید به نحوی به ایجاد فضای نشاط اجتماعی کمک کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه از جمله این رویدادها جشنواره تئاتر مقاومت است گفت: افتتاحیه این برنامه در میدان امیرچقماق و در جوار گلزار شهدای گمنام این میدان برگزار و خوشبختانه با استقبال نسبی مردم همراه بود. امروز و فردا هم اجراها ادامه دارد و در روز اختتامیه برگزیدگان معرفی خواهند شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد افزود: یکی از ویژگی‌های این جشنواره دوره‌های آموزشی ویژه هنرمندان است که صبح‌ها با حضور اساتید عرصه تئاتر کشور برگزار می‌شود تا بتوانیم سطح کمی و کیفی تئاتر خیابانی در یزد را بالا ببریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار