فرمانده انتظامی خراسان رضوی:

تربیت نسل آینده زیربنای امنیت است

سردار «تقوی» گفت: دانش و بینش برای تربیت نسل آینده، بنیان توسعه و زیربنای امنیت است؛ بر همین اساس توسعه تعاملات هوشمند پلیس و مدرسه بر پایه مشارکت‌های هدفمند آموزشی، مطالعاتی، مشاوره‌ای و مبنایی علمی و پژوهشی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
کد خبر: ۵۵۱۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۸ - 19October 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، نشست مشترک سردار سرتیپ «محمدکاظم تقوی» فرمانده انتظامی خراسان رضوی و «سید امیر شوشتری» مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

سردار تقوی در این نشست اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها، ورزشگاه‌ها، مراکز تفریحی و حتی زیارتی شرایطی را به وجود آورد تا زمینه آموزش تحصیلی در فضای مجازی بسترسازی بشود که بی‌تردید دشمنان در این موقعیت با توطئه‌ای شوم و هدفمند با شبهه‌افکنی فکر و اندیشه دانش‌آموزان و نوجوانان را هدف قرار دادند که پاسخگویی به آن شبهات در جهاد تبیین از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی در ادامه با اشاره به حوادث اخیر، افزود: دشمنان در فضای مجازی هجمه‌هایی را طرح‌ریزی و اجرا کرد که با شعله‌های هیجان، سمت و سوی اعتراض‌های مردمی را به اغتشاش و اخلال در نظم و امنیت عمومی کشاند.

این فرمانده ارشد انتظامی معاندان درصدد بودند بر پیکره نظام اسلامی ضربه وارد کنند که خوشبختانه با حضور مقتدرانه پلیس و نیروهای امنیتی و همچنین بصیرت مردم که خط خود را از خط دشمنان جدا کردند این آتش فروکش کرد.

سردار تقوی گفت: در جریان اغتشاشات اخیر خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده و همکاری و مشارکت مدیران آموزش و پرورش کمترین آسیب متوجه بخش دانش‌آموزی و مدارس استان شد.

وی ادامه داد: رسالت شما فرهیختگان سنگر علم و دانش در مدیریت شرایط اجتماعی و مقابله با هجمه‌ها، بسیار سنگین و خطیرتر از رسالت پلیس است چراکه شما باید به شبهات دانش‌آموزان پاسخ بدهید و این مخدوش‌سازی تفکر و اندیشه نسل نوجوان و جوان از سوی معاندان ایجاد شده و با طراحی خاصی حمایت، پشتیبانی و دنبال می‌شود.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی بیان داشت: دانش و بینش برای تربیت نسل آینده، بنیان توسعه و زیربنای امنیت است؛ بر همین اساس توسعه تعاملات هوشمند پلیس و مدرسه بر پایه مشارکت‌های هدفمند آموزشی، مطالعاتی، مشاوره‌ای و مبنایی علمی و پژوهشی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

در ادامه، شوشتری در سخنانی ضمن قدردانی از خدمات و جهاد ایثارگرانه پلیس خراسان رضوی در برقراری نظم و امنیت شایسته شهر مشهد و مقابله با هجمه‌های دشمنان در حوادث اخیر گفت: سربازان ولایت در انتظامی کشور ثابت کردند که استوار و ثابت قدم هستند.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های آموزشی و پرورشی با حمایت، همراهی و همگامی توان و پشتیبانی پلیس محقق می‌شود که خوشبختانه سطح تعاملات و همکاری پلیس و آموزش پرورش در استان خراسان رضوی مطلوب و مؤثر است.

در پایان این نشست تفاهم‌نامه همکاری دفتر تحقیقات کاربردی پلیس خراسان رضوی و دانشگاه فرهنگیان و معلمان دانش‌پژوه در راستای ارتقای نظم و امنیت امضا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار