رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد؛

لزوم جبران عقب‌ماندگی‌های فرهنگی به‌خاطر تعطیلی دوران کرونا/ اردوهای راهیان نور با قوت دنبال می‌شود

سردار کارگر لزوم جبران عقب‌ماندگی‌های فرهنگی به‌خاطر تعطیلی دوران کرونا را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید نسبت به فعالیت فرهنگی جوانان و نوجوانان اقدام مناسب صورت گیرد و در این زمینه اردو‌های راهیان نور باید قوت بگیرد.
کد خبر: ۵۵۱۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲ - 20October 2022

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس شورای سیاست‌گذاری راهیان نور کشور، در جلسه شورای سیاست‌گذاری راهیان نور که صبح امروز (پنج‌شنبه) در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، به دیدار یک میلیون پیشکسوت، فرمانده و رزمندگان دوران دفاع مقدس با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: دیدار یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس با فرمانده کل‌ قوا تقریباً بی‌مانند بود چراکه بعد از سال‌های پس از پایان جنگ، اولین‌باری بود که همه فرماندهان در چنین دیداری از سراسر کشور به‌صورت حضوری و تصویری حضور پیدا می‌کردند.

سردار کارگر با اشاره به بازدید ۳۵ دقیقه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی از دستاورد‌ها و فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، عنوان کرد: معظم‌له از دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس رضایت داشتند و پس از جلسه نیز حاضرین و همچنین کسانی که به‌صورت ویدئوکنفرانس از استان‌های سراسر کشور در جلسه حضور داشتند، مراتب رضایت و قدردانی خود را اعلام کردند.

وی افزود: الحمدالله همه بخش‌های نیرو‌های مسلح و دولت در برگزاری این برنامه همت کردند و ما نیز سعی کردیم از اقوام و اقشار مختلف شامل؛ هنرمندان، فرهنگیان، مداحان و فعالان حوزه دفاع مقدس دعوت کنیم، چرا که دفاع مقدس موضوع مورد اجماع همه مردم و مسولان کشور است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید براینکه معظم‌له مطالب بسیار مهمی را در این دیدار ایراد فرمودند، به بیانات ایشان در سال ۱۳۹۹ اشاره کرد و گفت: حضرت آقا در آن مقطع تحلیل جامعی از دفاع مقدس ارائه کردند که آن بیانات شیوا منشور دفاع مقدس است. همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر نیز این روند را در جهت روشنگری و جلوگیری از تحریف در دفاع مقدس دنبال کردند و در این راستا به برخی دیگر از ابهامات از جمله موضوع ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر پرداختند.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور مطالعه‌ی بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ را به همگان توصیه کرد و ادامه داد: حضرت‌ آقا تبیین پشتیبانی‌های جنگ که نمونه آن کتاب «حوض خون» است را ضروری دانستند و درباره کلان پروژه‌های ۶۸ گانه‌ی دفاع مقدس که بنده بار‌ها گفته‌ام جعبه سیاه جنگ است، فرمودند: «این خوب است، ولی این‌ها زیرساخت است»؛ ایشان به تولید فیلم موقعیت مهدی اشاره کردند و بیان داشتند: «این فیلم روایت درست از آقا مهدی است»؛ معظم‌له تاکید داشتند حالا که این زیرساخت‌ها ایجاد شده است باید چنین تولیداتی صورت گیرد و دفاع مقدس در کار‌های هنری، کتاب‌ها، فیلم‌ها و رمان‌ها نمود داشته باشد.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: بحمدالله رهبر معظم انقلاب اسلامی از کار‌های صورت گرفته رضایت داشتند و در این خصوص فرمودند: «شما باید به سراغ نوجوان و جوانان بروید و زمانی موفق خواهید بود که دفاع مقدس را طوری برای نسل جدید روایت کنید که آن‌ها نیز همانند شما درباره دفاع مقدس فکر کنند و اندیشه داشته باشند»؛ این مطالبه حضرت‌ آقا کار بسیار مهمی است و یکی از وظایف راهیان نور همین است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ورود راهیان نور به آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها را ضروری دانست و تاکید کرد: طی ۴۳ سال گذشته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جریان فرهنگی در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها ضعیف بوده است درحالی که ۱۶ میلیون نوجوان در ۱۱۰ هزار مدرسه توسط ۷۰۰ هزار معلم آموزش می‌بینند و این ظرفیت مغفول مانده است و در این مسیر سیاست کلی آموزشی دچار مشکل است. در این عرصه نیازمند فکری اساسی و تغییر نگرش و تغییر رویکرد برای رسیدن به عملکردی صحیح هستیم.

سردار کارگر پرداختن به آسیب‌های اجتماعی و مسائل فرهنگی را نیز ضروری دانست و تاکید کرد: عملکرد و رویکرد کشور در ایام کرونا در جهت تعطیلی مدارس، دانشگاه‎ها، مساجد، اماکن مذهبی، هیئت‎ها، کارون‌های راهیان نور و ... مورد انتقاد است چراکه این تصمیم گسست اجتماعی به‌وجود آورد. دانش‌آموزان و دانشجویان در این دو سال از مدرسه و دانشگاه دور شدند و وارد فضای رها شده‌ی مجازی شدند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی نظامی قدرت‎مند و دارای اقتدار است، خاطرنشان کرد: هیچ دشمنی نمی‌تواند با چشم طمع به ایران اسلامی نگاه کند و شاهد بودیم در اتفاقات اخیر به دشمنان و منافقین پاسخ به موقع داده شد، اما باید نسبت به فعالیت فرهنگی برای جوانان و نوجوانان اقدام مناسب داشته باشیم و در این زمینه اردوهای راهیان نور باید قوت بگیرد و روند اعزام‌ها به اوج برسد چراکه در شرایط تعطیلی راهیان نور به‌خاطر رعایت دستو‌رالعمل‌های بهداشتی در دوران کرونا جایگزین مناسبی نداشتیم لذا امروز باید این کم‌کاری‌ها را جبران کنیم.

وی به دیدار اعضای ستاد راهیان نور کشور با رئیس‌جمهور اشاره و خاطرنشان کرد: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ در دیداری که با رئیس‎جمهور داشتیم، بعد از تعطیلی دو ساله راهیان نور، مجددا شرایط برای اعزام کاروان‌ها فرآهم آمد و از ۲۱ اسفند تا ۱۰ فروردین بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به مناطق راهیان نور سفر کردند که نشان می‌دهد اگر ما شرایط را فراهم سازیم، ظرفیت مردمی وجود دارد.

سردار کارگر میزبانی خادمان در سرزمین‌های راهیان نور از همه مردم عزیز را اعلام کرد و با تاکید براینکه همه افراد حتی منتقدین به سیاست‌های کشور می‌توانند در اردوهای راهیان نور حضور پیدا کنند، تاکید کرد: ما در سرزمین‌های راهیان نور میزبان همه افراد هستیم و معتقدیم این سفرها می‌تواند برای همه تحول‌آفرین باشد، لذا در راهیان نور همانند دوران دفاع مقدس عمل می‌کنیم و میزبان همه اقشار، اقوام و طیف‌ها خواهیم بود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پایان اظهار داشت: کشور امروز نیازمند محبت و وحدت است و نباید بداخلاقی وجود داشته باشد بلکه با خوش اخلاقی و مهربانی و گذشت باید پیش برویم و دل همه را به دست آوریم چراکه دشمن به‌دنبال تفرقه‌افکنی، ایجاد اختلاف و نفرت‌افکنی در جامعه و میان اقوام عزیز ایران است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار