با حضور سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح؛

اجلاسیه بزرگداشت هزار شهید اصناف استان قم برگزار شد

اجلاسیه بزرگداشت بیش از هزار شهید اصناف و بازاریان استان قم، با حضور سردار شکارچی در تالار فرهنگ و هنر قم برگزار شد.
کد خبر: ۵۵۱۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰ - 21October 2022

اجلاسیه بزرگداشت یکهزار شهید اصناف استان قم برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، دومین اجلاسیه از اجلاسیه‌های هفتگانه کنگره ملی شهدای استان قم تحت عنوان بزرگداشت بیش از هزار شهید اصناف و بازاریان استان، شب گذشته (پنجشنبه) با حضور خانواده‌های معظم شهدای اصناف و پیشکسوتان دفاع مقدس برگزار شد.

سردار «ابوالفضل شکارچی» سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی در اجلاسیه شهدای اصناف و بازاریان قم با اشاره به اینکه شهادت، قله همه ارزش‌هاست، اظهار داشت: اصناف قم مجاهدانه در دفاع مقدس درخشیدند و به واسطه اصناف قم، ما ثروتمندترین‌ها در میدان دفاع مقدس بودیم.

وی با بیان اینکه شهدا اخلاص بالایی داشتند و برای کسب قدرت و ثروت قدم در میدان جنگ نگذاشتند، عنوان کرد: شهدا نیاز به تجلیل ندارند و این یادواره‌ها و اجلاسیه‌ها به این منظور برپا می‌شود که ما راه را گم نکنیم.

در این مراسم، حمید خرمی رئیس اتاق اصناف و بازاریان استان قم طی سخنانی با اشاره به اینکه اصناف همواره لبیک‌گوی امامین انقلاب و در خط مقدم دفاع از انقلاب و ارزش‌های نظام اسلامی بوده و هستند، اظهار داشت: اصناف همواره با گروه‌های جهادی در نقاط محروم از جمله تامین هزار جهیزیه به نام شهدای اصناف قم همکاری داشتند و در دوران کرونا نیز همچون دفاع مقدس نقش‌آفرینی کرده و با کمک‌های معیشتی در کنار نیازمندان قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: بازاریان در شورش‌های اخیر با بصیرت عمل کردند و در هیچ اغتشاشی شرکت نکردند و هرگونه تعرضی را محکوم کردند.

مسئول کمیته شهدای اصناف کنگره ملی شهدای قم همچنین ایجاد ۱۰ گروه جهادی ۴۰ نفره از اصناف مختلف و اعزام به نقاط محروم همراه با ارائه خدمات رایگان، کمک به درمان نیازمندان با همکاری هلال احمر به صورت وام بلاعوض و قرض الحسنه، تهیه و توزیع ۵۰۰ بسته لوازم التحریر، ذبح قربانی به صورت ماهانه برای فقرا، تهیه و توزیع ۲۰ هزار پرس غذای گرم برای بیماران کرونایی، تامین ۱۳۰ مورد وسایل گرمایشی و سرمایشی ویژه نیازمندان، تعمیر اساسی ساختمان افراد کم بضاعت به تعداد ۲۰ مورد، تعمیر لوازم منزل خانواده‌های کم برخوردار و تهیه و توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در ایام کرونا را بخشی از فعالیت‌های اصناف و بازاریان قم برشمرد.

در ادامه مراسم، حسین پاینده معروف به حسین ملات و رضا سفیدابی دو تن از رزمندگان پیشکسوت دوران دفاع مقدس به بیان خاطرات خود از شهدا و جریانات طنزآلود حضور در جبهه پرداختند.

اجلاسیه شهدای اصناف همزمان با سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم برگزار و کلیپی از سلام به آن حضرت پخش شد؛ این مراسم با اجرای تئاتر صحنه‌ای با نقش آفرینی یکی از هنرمندان تحت موضوع شهید گمنام ادامه یافت و با حضور پیکر مطهر شهید گمنام تفحص شده در منطقه شلمچه و تشییع این شهید عزیز و عزاداری و سینه زنی، حال و هوای مراسم، بیش از پیش شهدایی شد؛ سپس صابر خراسانی با قرائت اشعاری در وصف شهدا، دل‌های حاضران را به ضریح شش گوشه اباعبدالله الحسین (ع) گره زد.

در مراسم فوق، دو کلیپ از خدمات اصناف و بازاریان قم و نیز معرفی شهید محمد بیطرفان معرف به دایی محمد پخش شد و در ادامه، کتاب «من دایی محمدم» با حضور خانواده معظم شهید و مسئولان حاضر، رونمایی شد.

در پایان، از پدر شهید مدافع حرم مهدی ایمانی در سالگرد شهادت این شهید یزرگوار، حسن نیک نامیان و اسماعیل محسنی دو جانباز دفاع مقدس و پنج پیشکسوت ستاد‌های پشتیبانی جبهه و جنگ به نام‌های محمود پارچه باف، علی حاجی زاده، غلامرضا تفتی، علی محمدی و ابوالفضل صولت با اهداء هدایایی تقدیر شد.

در مراسم فوق، احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه قم، احمد حاجی زاده و ابوالقاسم مقیمی معاونان سیاسی و امنیتی و هماهنگی امور زائران استانداری، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد گلپایگانی، حجت الاسلام علی لقمان پور مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان، سردار میرفیضی فرمانده انتظامی قم، علی اکبر خوش گفتار رئیس ستاد کنگره ملی شهدای قم، صنعت پور رئیس اصناف کشور، حجت الاسلام حسن هنرمند مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم، حسن پور رئیس اصناف کشور، سردار حسین تناور فرمانده لشکر عملیاتی، روسای اتحادیه‌های اصناف و خانواده معظم شهدا حضور داشتند.

نخستین اجلاسیه کنگره شهدای قم، با عنوان شهدای ارتش برگزار شد و سومین اجلاسیه نیز روز پنجشنبه پنجم آبان ویژه زنان شهیده استان برگزار می‌شود.

کنگره اصلی ۶۰۹۰ شهید استان قم، ۲۶ آبان همزمان با سالگرد شهادت سردار شهید مهدی زین الدین در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها