نماینده مجلس شورای اسلامی:

راهبرد نظام سلطه انحراف افکار عمومی است

«قاضی‌زاده هاشمی» گفت: امروز عرصه فضای مجازی نیازمند جهاد تبیین، کار جهادی، آگاه‌‌سازی و ارتقای سواد رسانه‌ای دارد چراکه هجمه‌ها متنوع شده و دشمن با ابهام و شبه‌افکنی بدنبال انحراف افکار عمومی است.
کد خبر: ۵۵۱۵۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸ - 22October 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «سید احسان قاضی‌زاده هاشمی» رئیس مجمع عالی بسیج خراسان رضوی امروز در پانزدهمین اجلاسیه مجمع عالی بسیج تربت حیدریه اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی در جایگاهی در دنیا قرار دارد که برای دشمن غیر قابل تحمل شده اما برخی‌ها می‌گویند چرا می‌گویید دشمن و همه را دوست خود نمی‌دانیم.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی شکل گرفت تا کشوری مستقل داشته باشیم و زیر سلطه استعمارگران و مستکبران نباشیم، در افغانستان چندین هزار نیروی آمریکایی و ناتو حدود ۲۰ سال حضور نظامی داشتند و این در حالی است که ما بعد از پیروی انقلاب هیچ نیروی نظامی و یا پایگاه نظامی خارجی نداشتیم.

نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی افزود: ایران قبل از پیروزی انقلاب با منابع نفتی، منافع استکبار را در منطقه تأمین می‌کرد و امروز کشورهای حاشیه خلیج فارس این نقش را برای غربی‌ها ایفا می‌کنند.

قاضی‌زاده بیان داشت: ملت ایران یک مقاومت دیپلماتیک و جهانی در برابر تحریم‌های ظالمانه‌ای که در نوع و ساختار بی‌نظیر بود ایستادگی کرد، لذا کشور با ساختارهای ایستادگی و مقاومت خاص در دنیا بوده که بعد از پیشرفت‌های مختلفی در حوزه هسته‌ای آن‌ها بلافاصله موضوع مذاکره را مطرح کردند.

رئیس مجمع بسیج خراسان رضوی گفت: دشمن قصد داشت تفکر و دانش هسته‌ای را با ترور و به شهادت رساندن دانشمندان هسته‌ای از بین ببرد. غافل آنکه این روند با پیشرفت قابل ملاحظه ادامه پیدا کرد، لذا آمدند تا در مذاکرات نزدیکتر شوند و به هر ترفندی مقابل پیشرفت ایران را بگیرند.

وی گفت: اصلی‌ترین ابزار آنان برای مقابله با صنعت هسته‌ای حرکت‌های تخریبی و ترور بود که آخرین اقدام آن‌ها اجرای عملیات تروریستی در تابستان امسال در اصفهان بود که عوامل این اقدام چندین ماه توسط رژیم صهیونیستی در کشورهایی آفریقایی آموزش دیده بودند.

نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نظام سلطه به دنبال آن است تا با هر ترفندی حرکت پیشرونده کشور را متوقف کند که نمونه اخیر آن نقش صهیونیست‌ها در اغتشاشات اخیر بود که با پول سعودی‌ها به آن دامن زده شد.

قاضی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه زنان در تداوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: نقش‌آفرینی زنان در نظام مقدس جمهوری اسلامی بی‌بدیل بوده و در همه جا از حوزه علمی و تحصیلی و دانشگاهی تا اقتصادی و سیاسی و فرهنگی حضور فعال و با نشاط دارند، از سویی در ساختار فرهنگی کشور به موضوع عفاف و حجاب توجه ویژه شده لذا به این موضوع ورد کرده و برجسته‌سازی و‌موج‌های روانی و‌ پمپاژهای تبلیغاتی در عرصه فضای مجازی به راه انداختند.

وی فضای مجازی را عرصه مهمی برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: امروز عرصه فضای مجازی نیازمند جهاد تبیین، کار جهادی، آگاه‌‌سازی و ارتقای سواد رسانه‌ای دارد چراکه هجمه‌ها متنوع شده و دشمن با ابهام و شبه‌افکنی بدنبال انحراف افکار عمومی است.

رئیس مجمع بسیج خراسان رضوی بیان داشت: دشمن برای تخریب اقتدار نظام جمهوری اسلامی بر روی فضای مجازی برنامه‌ریزی کرده و امروز این عرصه نیازمند کار انقلابی و جهاد است.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: پایه و اساس نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر نقش‌آفرینی آحاد مردم است و در طول این ۴۴ سال، ساختاری مردمی‌تر از بسیج نداشتیم. بسیجی که مبتنی بر نقش‌آفرینی جوانان و نخبگان است، رویکردی که بتواند جوانانی که نیاز دارند دیدگاهایشان دیده و شنیده شود.

وی ادامه داد: بسیج متعلق به هیچ گروه و جریان سیاسی نیست و متعلق به آحاد مردم است و مشارکت‌آفرینی و مشارکت بخشی در دستور کار مجمع بسیج است و تمام تأکید ما در خراسان رضوی نیز بر مشارکت اقشار مختلف مردم است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها