وزیر امور خارجه:

آمریکا برای دستیابی به توافق هسته‌ای عجول است

امیرعبداللهیان گفت: ایران از آمریکا پیامی دریافت کرده است که نشان دهنده عجله این کشور برای رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران است.
کد خبر: ۵۵۱۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱ - 23October 2022

آمریکا برای دستیابی به توافق هسته‌ای عجول استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران که در ایروان به سر می‌برد اظهار داشت: سه روز پیش از آمریکا پیامی دریافت کردیم و به آن‌ها پاسخ دادیم که قبل از هر چیز، اتهاماتی که آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه برنامه هسته‌ای ایران مطرح کرده است باید حل و فصل شوند.

امیرعبداللهیان در پاسخ به سئوالی درباره اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه مذاکرات هسته‌ای در دستور کار آمریکا نبوده است گفت: در کلام و رفتار مقامات آمریکایی‌ها تناقض هست، چراکه در پیام خود نشان دادند برای رسیدن به توافق هسته‌ای عجله دارند.

به گفته رئیس دستگاه دیپلماسی ایران حتی در حالی که آمریکا به مبادله پیام با ایران ادامه می‌دهد، این کشور در تلاش است تا به لحاظ سیاسی و روانی به ایران فشار بیاورد و می‌خواهد در مذاکرات از ایران امتیاز بگیرد.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: ما به آمریکا هیچ امتیازی نمی‌دهیم و در چارچوب منطق و توافقی پیش می‌رویم که به خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران احترام بگذارد، اما در عین حال، میز مذاکرات را هرگز ترک نمی‌کنیم.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها