معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین:

تدوین کتاب در حوزه دفاع مقدس مصداق جهاد تبیین است

کبیری گفت: تالیف و تدوین کتاب در حوزه دفاع مقدس مصداق بارز جهاد تبیین است باید مبانی دفاع مقدس و انقلاب را برای جوانان با زبان هنر ترسیم و تبیین کنیم.
کد خبر: ۵۵۱۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹ - 23October 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، نشست هم اندیشی و هماهنگی سازمان ها و نهاد‌های فعال درحوزه ادبیات و نشر آثار دفاع مقدس و جبهه مقاومت استان قزوین ظهر امروز (یکشنبه) به ریاست «ابوالحسن کبیری» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین و «محسن نجفی» مدیر ادبیات و تاریخ حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قزوین، وبا حضور تعدادی از مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط در این حوزه در دفتر معاون سیاسی استانداری قزوین برگزار شد.

در این جلسه «ابوالحسن کبیری» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ابراز داشت: تالیف و تدوین کتاب در حوزه دفاع مقدس مصداق بارز جهاد تبیین است باید مبانی دفاع مقدس و انقلاب را برای جوانان با زبان هنر ترسیم و تبیین کنیم.

وی تدوین کتاب را یکی از برنامه‌های مهم و قابل توجه دانست و افزود: تالیف و تدوین کتاب در حوزه دفاع مقدس مصداق بارز جهاد تبیین است، اگر می‌خواهیم امید به آینده، خوداتکایی، مقاومت و ایستادگی، دشمن‌ستیزی با نظام سلطه در جامعه استمرار داشته باشد باید وقایع مهم و ملی را که بر ما گذشته، برای نسل امروز تبیین کنیم.

کبیری با توجه به اهمیت ثبت، ضبط، جمع آوری و تدوین تاریخ شفاهی دفاع مقدس و جبهه مقاومت تصریح کرد: با توجه به حضور موثر رزمندگان استان قزوین در هشت سال مقاومت و پیروزی در جبهه‌های نبرد حق و باطل ضرورت تدوین آثار مرتبط با نقش استان قزوین در این دوران پرافتخار دفاع مقدس مورد تاکید قرار است.

وی ‌خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مسائل مهم تربیت نیروی متخصص در زمینه مصاحبه، تدوین و نگارش روایت‌های تاریخی و اسنادی دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار