کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

پایه اصلی امنیت در کشور حفظ نیروهای نظامی با پشتوانه مردمی است

کنعانی مقدم گفت: یکی از پایه‌های اصلی ایجاد امنیت در کشور، حفظ نیروهای نظامی و امنیتی قوی با پشتوانه مردمی است.
کد خبر: ۵۵۱۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰ - 24October 2022

.حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به لزوم حفظ وحدت در جامعه برای ناکام گذاشتن نقشه دشمنان اظهار داشت: تنوع قومی، زبانی و نژادی در کشور می‌تواند نعمتی باشد که سبب رشد، تعالی و کمال جامعه شود اما همه این مسائل مشروط به این است که اقوام، نژادها و زبان های گوناگون در کشور یک محور وحدت داشته باشند.

کنعانی مقدم تصریح کرد: همانطور که در بیانات ائمه اطهار مشاهده می کنیم موضوع امنیت و سلامت دو نعمتی است که ابتدا برای مردم ملموس نیست، ولی به محض اینکه این دو نعمت از انسان گرفته می‌شود به درجه اهمیت آن پی می‌برد.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: نیروهایی که حافظ امنیت کشور هستند اگر در بین مردم و با مردم باشند و مردم از آنها حمایت کنند می‌توانند بزرگترین نعمت خداوند یعنی امنیت جامعه را حفظ و برقرار کنند اما اگر حمایت ها از نیروهای حافظ امنیت در مرزها و چه در درون کشور آسیب ببینند و دشمن با ایجاد تفرقه مردم را در مقابل نیروهای امنیتی قرار دهد، قطعا امنیت کشور بیش از هر زمان دیگری آسیب پذیر تر خواهد شد.

وی تاکید کرد: در کشورهایی که مورد تهاجم قرار می گیرند یا دچار جنگ داخلی می‌شوند مانند سوریه، عراق، لیبی و ... ما شاهد هستیم که دشمنان قبل از هرکاری در این کشورها با تضعیف نیروهای مسلح، نظامی و انتظامی مردم را در مقابل نیروهای امنیتی قرار می‌دهند، بر این اساس ساختار امنیتی این کشورها به هم میخورد و به لحاظ امنیتی آسیب پذیر می‌شود.

کنعانی مقدم خاطرنشان کرد: یکی از پایه‌های اصلی ایجاد امنیت در کشور حفظ نیروهای نظامی و امنیتی قوی با پشتوانه مردمی است، بنابراین یکی از مهمترین اهداف دشمن ایجاد تفرقه و تشتت در بین نیروهای مسلح و انتظامی است، اگر دشمن به هدفش برسد اقدام بعدی‌اش حمله، اشغالگری و جنگ داخلی است.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار