مدیر عامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی:

مجمع ناشران انقلاب با ناشران بین‌المللی تجدید قوا می‌کند/ فروش یک میلیون و ۷۵۰ هزار کتاب در ۳۹ پویش

نیلی با تاکید براینکه مجمع ناشران انقلاب اسلامی با ناشران بخش بین‌الملل تجدید قوا می‌کند، افزود: تاکنون یک میلیون و ۷۵۰ هزار نسخه کتاب توسط مردم در ۳۹ پویش مرکز شیرازه خریداری شده است.
کد خبر: ۵۵۲۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹ - 25October 2022

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری «میثم نیلی» مدیر عامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی امروز در محل کتابخانه عمومی پارک شهر برگزار شد.

نیلی با بیان اینکه مجمع ناشران در طول ۱۲ سال و نیمی که از عمرش می‌گذرد یک نهال نسبتاً پرتوان با قابلیت ثمره‌‌دهی است، اظهار داشت: قدرت عملیاتی و منطقی این مجمع تشدید و تقویت شده است که در بسیاری از نقاط مدیریت کتاب و نشر خودش را جا انداخته است.

مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی با تاکید براینکه منطق برتر و عالمانه‌تر در میان تشکل‌های نشر وقتی مطرح می‌شود، پذیرفته می‌شود، افزود: امیدواریم ما نیز بتوانیم بخشی از این منطق قوی در کشور باشیم و نشر کشور را یک گام جلو ببریم. هیئت امنای مجمع در سال‌های گذشته ماموریت‌های جدیدی را تعریف کرده لذا در همین راستا هئیت مدیره ما تغییر پیدا کرده است.

نیلی به ترکیب جدید هیئت مدیره مجمع ناشران پرداخت و با تاکید براینکه به‌زودی تحول مدیریتی را در مجمع شاهد خواهیم بود، عنوان کرد: بخش رسانه‌ای مجمع به پیشنهاد هیئت مدیره با دفتر تشکل‌ها تجمیع شده است.

مدیرعامل مجمع ناشران با بیان اینکه سامانه کارشناسی این مجمع بیش از ۴۰ هزار کتاب را کارشناسی کرده است، افزود: در این بخش یک هیئت علمی لازم داشتیم که شکل گرفت و تاکنون چند جلسه آن شکل گرفته است. تحول دیگر مجمع ناشران احیا و تجدید قوا در بخش بین‌الملل با سیاست ارتباط با ناشران همسو در سراسر جهان است.

وی با تاکید براینکه فعالیت‌های مجمع در دو بخش شرکتی متصل به ساختار مجمع با فعالیت شرکت شیرازه، ترنج با فروشگاه‌های ترنجستان و شرکت نرم‌افزاری خاک صورت می‌گیرد، افزود: ترنج در سال گذشته با تحول مدیریتی و عزم و اراده‌ی صورت گرفته افتخارات خوبی را شکل داده است و مشکلات و فرایندهای گذشته را اصلاح کرده است که امیدواریم منجر به رفع مشکل ویترین شود.

نیلی به برگزاری ۳۹ پویش سراسری توسط مجموعه شیرازه پرداخت و با تاکید براینکه یک میلیون و ۷۵۰ هزار نسخه کتاب توسط مردم در پویش‌های ما خریداری شده است، گفت: هم‌اکنون پویش «خداحافظ سالار» با ۳۲۰ هزار مشارکت کننده درحال برگزاری است و پویش‌های «تنهاگریه کن» و «مهاجر سرزمین آفتاب» درخشش داشت.

مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب تشکیل شورای کتاب در رسانه ملی را دستاورد مرکز شیرازه دانست و افزود: تاکنون در شیرازه بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب به‌صورت ویژه و موثر در رسانه ملی معرفی شده است. ورود کتاب به بخش بازرگانی صداوسیما با رویکرد فرهنگی، ایجاد و تاسیس برنامه کتاب‌باز که مورد بی‌مهری قرار گرفت و تغییر جهت محتوایی داشت.

وی با بیان اینکه ما واسطه‌ای برای شناسایی کتاب خوب و معرفی و ترویج آن به مردم هستیم، افزود: اصل فعالیت این حوزه مربوط به فکر و قلم شیوای نویسندگان است.

نیلی از پیگیری جایزه ادبی جهانی فلسطین خبر داد و با تاکید براینکه این جایزه امسال در کشور لبنان برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: این فعالیت با این رویکرد برگزار شد تا شاهد توسعه، تعمیق و تقویت ادبیات روایت مظلومیت مردم فلسطین در جهت زمینه‌سازی نابودی رژیم صهیونیستی باشیم. مبارزه با تحریف تاریخ معاصر به فرماندهی روح بلند شهید اندرزگو نیز برگزار شده است که دوره دوم آن با استقبال چشم‌گیر صورت گرفت و حمایت از نویسندگان صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب کمک به دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تامین کاغذ را از دیگر فعالیت‌های مجمع دانست و خاطرنشان کرد: سود زیادی که در گذشته در بازار کاغذ وجود داشت موجب می‌شود تا جریانی مانع تولید داخلی کاغذ شود اما در دوره جدید شاهد عزم جدی برای تامین کاغذ کشور هستیم.

وی به امضای تفاهم‌نامه مجمع ناشران با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اشاره و با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم ما اتصال به مجموعه‌های هم‌گرا و هم عهد است، افزود: امضای تفاهم‌نامه‌ای در هفته دفاع مقدس با رویکرد تقویت تولید کتاب و توسعه ویترین‌های عرضه کتاب با مسوولین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صورت گرفت.

نیلی درخصوص همکاری با وزارت ارشاد پیرامون تولید کاغذ گفت: همکاری ما در این بخش مشاوره‌ای است ولی در این زمینه پیگیری و مطالبه‌گری نیز خواهیم داشت. تولید کاغذ امسال در ۷ ماه گذشته به حدود ۴۵ هزار تن رسیده است که تقریبا ۴و نیم برابر تولیدات گذشته است که با اضافه شدن کارخانه‌های جدید این رقم به ۱۰۰ هزار تن خواهد رسید که بخش مهم کاغذ تحریر کشور را تامین خواهد کرد.

مدیرعامل مجمع ناشران پیرامون مشکلات برنامه کتاب‌باز ادامه داد: تاکنون چندین برنامه تلویزیونی بدون اسم و رسم مجمع ناشران انقلاب برای تلویزیون تولید شده است که کتاب‌باز نمونه‌ای از آن بود که از سوی مدیر شبکه محتوای آن به حاشیه کشیده شد و ما در حال حاضر مسوولیت این برنامه را برعهده نداریم البته آمادگی ساخت برنامه‌های دیگر را داریم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار