عقب‌نشینی ۶ خودروی اشغالگران آمریکایی با فشار ارتش سوریه

ایست بازرسی ارتش سوریه کاروانی متشکل از شش خودروی نیروهای اشغالگر آمریکا که قصد ورود به روستاهای الدمخیه و تل‌ذهب در حومه قامشلی را داشتند، وادار به عقب‌نشینی از منطقه کرد.
کد خبر: ۵۵۲۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴ - 25October 2022

عقب‌نشینی ۶ خودروی اشغالگران آمریکایی با فشار ارتش سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع محلی در روستای «الدمخیه» به خبرنگار خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفتند که ارتش سوریه مانع عبور کاروان نیرو‌های اشغالگر آمریکا در نزدیکی این روستا شد.

منابع محلی تأکید کردند که این کاروان متشکل از شش خودروی نظامی متعلق اشغالگران آمریکایی به همراهی یک خودروی شبه نظامیان (قسد) بود.

خبرگزاری سانا گزارش داد که این کاروان پس از آن‌که از اطراف روستای الدمخیه بیروان رانده شد، به سمت روستای تل‌ذهب حرکت کرد؛ اما یک ایست بازرسی ارتش در آن جا هم مانع سد راه کاروان شده و آن‌را از منطقه بیرون کرد.

در ۲ سال گذشته، آمریکا با اعزام نیرو و تجهیزات بیشتر، حضور خود را در مناطق نفت‌خیز سوریه بیشتر کرده، حضوری که منجر به افزایش سرقت نفت مردم این کشور شده است.

«نیرو‌های دمکراتیک کردستان سوریه» (قسد) شبه‌نظامیان وابسته به نظامیان تروریست آمریکایی هستند که در شرق و شمال شرق سوریه حضور دارند.

دولت سوریه بار‌ها تاکید کرده است که این شبه‌نظامیان و عناصر تروریست آمریکا در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار