امام جمعه موقت تهران:

استکبار جهانی استحاله هویتی و ایجاد ناامنی را در پیش گرفته/ انتقام خون شهدای شیراز را می‌گیریم

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به جنایت تروریستی در حرم مطهر احمد بن‌ موسی (علیه السلام) گفت: به لطف الهی انتقام این اتفاق تلخ و جانگداز از استکبار جهانی که مسبب این جنایت هستند گرفته خواهد شد.
کد خبر: ۵۵۲۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸ - 28October 2022

انتقام خون شهدای شیراز را از مسببان این جنایت می‌گیریمبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدجواد حاج‌علی‌اکبری» امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز عبادی _ سیاسی جمعه این هفته تهران (ششم آبان) ضمن سفارش همه به تقوای الهی اظهار داشت: همه باید تقوا در کلام را رعایت کرده و آن را به کار ببریم.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری افزود: سخن درباره یکی از مهم‌ترین ارتباط جوامع بشری یعنی ارتباطات کلامی است که اگر ارتباط کلامی که شاید بیش از شاید ۷۰ درصد ارتباطات مردم را دربرمی‌گیرد اگر به راستی به صفت تقوا آراسته شده و مرزهای الهی در سخن رعایت شود نه تنها این سخن رو به اصلاح می‌رود بلکه سایر عرصه‌های زیست انسانی هم روی اصلاح خواهد دید.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: این مطلب به قدری مهم و اساسی که بیان حضرت امیرالمومنین (ع)‌ درباره آن با سوگند همراه شده است. ایشان فرمود به خدا قسم من ندیده‌ام کسی از تقوای خود بهره و سود ببرد مگر اینکه زبانش را مهار کند. این در حقیقت همان فرمایش خدای متعال است که فرمود ای کسانی که ایمان آورده‌اید سخنان استوار، کم، فکر شده، سنجیده شده و حساب شده بگویید. سپس فرمود اگر شما بتوانید قول سدید را سرلوحه خود قرار دهید بقیه اعمال شما هم اصلاح خواهد شد.

حاج‌علی‌اکبری اظهار کرد: امیرالمومنین فرمودند اگر انسان بتواند زبان خود را مدیریت و برنامه‌ریزی کند و آن را به تقوای الهی آراسته کند، آن‌گاه از این تقوا در سایر امور زندگی خود هم بهره خواهد برد وگرنه بی‌تقوایی در زبان که بسیار در معرض آن قرار داریم می‌تواند همه حوزه تقوای انسان را در معرض خطر قرار بدهد.

خطیب نماز جمعه تهران در خطبه دوم،‌ به جنایت تروریستی در حرم مطهر احمد بن‌ موسی (علیه السلام) اشاره کرد و گفت: شهادت عزیزانمان در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) به دست شقی‌ترین و رذل‌ترین انسان‌ها و شکستن حرمت سومین حرم اهل بیت علیهم السلام در شیراز را به محضر امام عصر نایب بزرگوارشان رهبر عظیم‌الشأن امت قهرمان به ویژه مردم عزیز شیراز تسلیت عرض می‌کنیم. همچنین به خانواده های عالیقدر این شهیدان عزیز نیز عرض تسلیت و البته تبریک داریم. ان‌شاءالله خداوند متعال این شهدای عزیز را با اباعبدالله الحسین(ع) محشور کند و مجروحان این حادثه را عافیت کرامت کند.

وی افزود: حقیقتاً اتفاق تلخ و جانگدازی بود که با بی‌رحمی تمام، انسان‌های مظلوم و بی‌دفاع را در حال عبادت و زیارت در وقت نماز با آن وضع فجیع به شهادت برسانند و یا مجروح کنند به رگبار ببندند و امام امت را داغدار کردند. به لطف الهی انتقام این خون‌های پاک و معصوم علاوه بر عاملان مباشر، از جانیانی که مسبب اصلی این حوادث هستند یعنی استکبار جهانی گرفته خواهد شد.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: در میان شهدای حرم مطهر دانشمند نخبه جوان عزیزمان از سلاله سادات آقای دکتر سید فرید الدین معصومی هم هستند که برای انجام ماموریت مهمی در شیراز بودند و پس از انجام ماموریت برای وداع و زیارت به حرم مطهر مشرف شدند که در این ماجرا به شهادت می‌رسند و البته این افتخار بزرگی بود که نصیب ایشان شد.

وی ادامه داد: این شهید عزیز امروز مهمان نمازجمعه ما هستند و ان‌شاء‌الله به امید خداوند متعال به مقام ایشان عرض ارادت خواهیم کرد. همچنین شهید مدافع امنیت پاسدار عزیز و جوان نورانی ما آقای امیر کمندی که افتخار میزبانی پیکر مطهر ایشان را هم در نماز جمعه تهران داریم که پریشب توسط اراذل داعش‌مَسلک اغتشاشگر در تهران به شهادت رسیدند. ان‌شاء‌الله بر پیکر این شهیدان هم نماز خواهیم خواند و سپس پیکرشان را تشییع خواهیم کرد. به عزیزان خانواده این شهیدان که در جلسه حضور دارند نیز عرض تسلیت داریم و از خداوند می خواهم که به آنها صبر عنایت فرماید.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به پیام رهبر انقلاب در پی جنایت تروریستی شیراز تصریح کرد: رهبر عزیزمان در این پیامی که ارائه فرمودند تعبیر دقیقی دارند، داغ عزیزان و هتک حرمت حرم اهل بیت جز با جستجو از سررشته این فاجعه‌آفرینی‌ها و اقدام قاطع و خردمندانه درباره آن جبران نخواهد شد. این مطلبی است که باید قدری بیشتر درباره آن فکر کنیم و نکته‌های لطیفی که در این پیام مهم هست را در یابیم.

حاج‌علی اکبری با اشاره به راهبرد استکبار جهانی علیه ایران اسلامی، تصریح کرد: استکبار جهانی دو موضوع استحاله هویتی و ایجاد و تولید ناامنی علیه ایران اسلامی را در پیش گرفته است.

حاج‌علی‌اکبری گفت: درباره نکته اول باید گفت که بحث بازگشت به ارزش‌های جاهلی است، یک جنگ تمام عیار فرهنگی فکری تربیتی را راه انداختند از روز اول و همچنان را ادامه می‌دهند و هرچه به جلوتر می‌رویم، پیچیده‌تر می‌شود که رهبر عزیزمان گاهی از آن به عنوان تهاجم، گاهی به شبیخون و گاهی به ناتوی فرهنگی یاد کردند.

وی ادامه داد: استکبار جهانی با استفاده از همه فناوری‌های از جمله فناوری‌های نوین و به ویژه فضای مجازی در سال‌های اخیر و همچنین استفاده از ظرفیت رسانه‌ای استکبار با نفوذ در مراکز علمی و فرهنگی با ترویج اباحه گری و کاهش سطح حیا و عفاف و با تخریب فرهنگ عمومی و تلاش برای مداخله در فرآیند تربیت نسل جدید به دنبال از بین بردن نسل جدید است. سفارت جهانی یک روز هم از این کار غافل نشده است در واقع با یک راهبرد و صد‌ها راه کنش و همچنین صرف میلیارد‌ها دلار با استفاده از آخرین ابزار‌ها این راهبرد خود را دنبال می‌کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نبرد میان انقلاب اسلامی و جریان استکبار بر سر جوانان و نسل نو است، تصریح کرد: به تعبیر رهبر عزیزمان استکبار جهانی به دنبال یک نسل بی‌ایمان، بی‌فکر، بی‌بصیرت، بی‌غیرت، ناامید، کوتاه‌نگر، سطحی‌نگر، خسته، هوس‌باز، ترسو و تنبل را می‌پسندند و به دنبال آن هستند. در نقطه مقابل، انقلاب اسلامی به دنبال جوان با ایمان، غیور، متفکر، بصیر، امیدوار، بلندهمت، عفیف، شجاع، اهل کار و ابتکار است. در واقع، دعوای ما و استکبار بر سر نسل جدید است اینجا نقطه اصلی درگیری ما با استکبار جهانی است.

وی ادامه داد: نقطه دوم، مسئله ناامن سازی و تولید ناامنی است که از روز نخست در دستور کار استکبار جهانی قرار دارد. آن‌ها این راهبرد را با فعال سازی گسل‌های قومی، مذهبی، سیاسی، تولید شقاق و نفاق میان مردم و ایجاد اختلاف و درگیری میان مردم و دامن زدن به تهدیدات نظامی تا موضوعاتی مانند ایجاد ناامنی‌های اقتصادی و اخلاقی را در دستور کار دارند. یعنی شکستن وحدت ملی و از ایجاد اختلاف و دودستگی به هر قیمت و آوردن سطح امنیت ملی و عمومی به درجات پایین دستور کار همیشگی و راهبرد شیطان است.

حاج‌علی‌اکبری با اشاره به توطئه‌های طراحی‌شده دشمنان علیه کشورمان خاطرنشان کرد: این راهبردی است که دشمنان با صد‌ها راه کنش آن‌ها را در اتاق‌های فکر شیطانی طراحی کرده‌اند و برای این موضوع هم میلیارد‌ها دلار طی سال‌های پس از انقلاب هزینه کرده‌اند و اینجا هم از بالاترین سطح تخصص و استفاده کردند هم آخرین ابزار‌ها را به کار گرفتند. این همه سرمایه‌گذاری هم به منظور حفظ هویت پوشالی و در حال افول خودشان بوده هم برای مهار ایران به عنوان یک ایران جدید یک قدرت جدید که بشارت طلوع یک تمدن نوین را از شرق به همراه خود دارد به نام ایمان و به نام اسلام، این برای آن‌ها یک کابوس بزرگ بوده است و با همه امکان به میدان آمده‌اند.

وی ادامه داد: دشمنان می‌خواستند با راهبرد اول علاوه بر کاهش انگیزه و شکستن اراده ملی ایرانیان از امتداد نسلی نیز جلوگیری کنند تا این حرکت الهی دوام پیدا نکند. با راهبرد دوم که ناامنی سازی است خواستند با حاشیه سازی، اتلاف وقت، مشغول سازی جامعه و ضربه به سرمایه‌ها و اعتبارات داخلی و جهانی با انقلاب اسلامی مقابله کنند. البته شیطان بزرگ یعنی آمریکای جهانخوار با عقبه صهیونیستی و برادران شیطان، ارتجاع منطقه تا برخی از رژیم‌های اروپایی در این زمینه دست به دست هم داده‌اند. البته ظاهراً در این کار دارای تخصص هم هستند.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: استکبار به مهار ایران قانع نیست. آن‌ها درصدد بازگشت به قبل از انقلاب و تبدیل شدن ایران به یک گاو شیرده هستند که منافع آن همچون دوران ستمشاهی به آن‌ها برسد و غلام حلقه به گوش آن‌ها باشد. یعنی چنین خیال خامی دارند.

وی افزود: فتنه‌انگیزی‌های اخیر در سلسله فتنه‌های آمریکایی و توسط شیطان بزرگ به صورت ترکیبی کار را دنبال می‌کند. دشمن در جریان فتنه‌انگیزی‌های اخیر زودتر از همیشه دستش را رو کرد و به سراغ اصل مسئله رفت. آن‌ها به دنبال انقلاب فراگیر بودند، خطای محاسباتی داشتند دنبال تجزیه ایران و خیال خام براندازی بودند. اما، با هوشیاری امت صبور و وفادار و روشن بین ما قایق فتنه به گل نشسته و حکایت از اوج استیصال دشمنان ما دارد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه آمریکایی‌ها در تحقق این دو راهبرد برای اینکه جلوی تبدیل شدن ایران به ایران قوی را بگیرند و مهار کنند شکست مفتضحانه‌ای را به تعبیر خودشان دائماً تجربه می‌کنند، تاکید کرد: در محور اقتصادی به دنبال فلج کردن اقتصاد ایران، ایجاد قحطی در بازار ایران، صفر کردن صادرات نفتی، سفر کردن مراودات مالی ما بودند. اما، مقاومت و تدابیر ملت و مسئولان ایران بدون اینکه در برابر آن‌ها کوتاه بیایند پاسخ داد؛ تحریم‌ها خنثی شد، صادرات نفتی رونق گرفت، مراودات مالی برقرار شد و بحران جهانی غذا که فکر می‌کردند ایران را زمین گیر کند در اینجا کنترل شد.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش‌هایی که داریم این بحران به خود آمریکا و اروپا برگشته است. ۵۰ میلیون گرسنه روی دست آمریکایی‌هاست و باعث روسیاهی بزرگترین اقتصاد جهان است. اخیراً در برخی گزارش های‌شان در آسوشیتدپرس نوشته‌اند که نظامیان آمریکایی از سیر کردن خانواده‌هایشان ناتوان هستند.

حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه دشمنان می‌خواستند ایران عزیز را در منطقه منزوی کنند که ارتباطات به لطف خداوند متعال بیشتر و بیشتر شد، تصریح کرد: ارتباط گسترده با همسایگان تا قرارداد‌های راهبردی با قدرت‌های بزرگ اقتصادی، موفقیت در شانگ‌های و سازمان‌های منطقه‌ای، از جمله خبر‌های خوبی بودند که همین ایام شما شنیدید. همچنین ۲۲ کشور طالب پهپاد‌های ایرانی هستند، نام ۵۲ دانشگاه ما در فهرست بهترین‌های دانشگاه‌های جهان ثبت شده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به توافق رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی با لبنان گفت: رژیم صهیونیستی مجبور شد قرارداد مرزی با لبنان را امضا کند و این پیروزی بزرگی است که بانی این پیروزی بزرگ حزب الله لبنان است. در عراق طرح‌های پیچیده آمریکا شکست خورد.

وی ادامه داد: شما ملاحظه کردید ملت عراق بعد از عبور از این توطئه‌های پیچیده آمریکایی الحمدالله موفق شدند رئیس جمهور و نخست وزیر جدیدشان را انتخاب کنند و این هم یک موفقیت بزرگ دیگر است. در یمن نیز مقاومت توانست توطئه‌های آمریکا را در آن منطقه زمین گیر کند.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: عصبانیت آمریکایی‌ها را در رفتار داعشی اراذل اجاره‌ای آن‌ها در خیابان‌های تهران تجربه کردیم. داعش رسماً مسئولیت حادثه تروریستی شیراز را بر عهده گرفت؛ وقتی با امنیت کشور بازی می‌شود، این اتفاقات می‌افتد. امنیت یک موضوع به هم پیوسته است که کسی نباید با امنیت بازی کند. داعش همان آمریکای ریش‌دار و خونخوار است و آمریکا همان داعش ادکلن زده با قیافه بزک کرده است، داعش باطن آمریکا است.

حاج‌علی‌اکبری با اشاره به مشکلات موجود در کشور خاطرنشان کرد: ما مشکلات زیادی در کشور داریم، اما مشکلات ایرانی راه حل ایرانی و سرپنجه ایرانی می‌خواهد و ربطی به دیگران ندارد. به لطف خداوند متعال و با همت جوانان و مسئولان، مشکلات را حل و فصل خواهیم کرد. اتفاقاً یکی از ابعاد این اغتشاشات و ناآرامی‌های گوشه و کنار، ضربه زدن به جریان خدمت است و این‌ها در صدد هستند که خدمات کاهش پیدا کند و حرف مستضعفین و نیاز‌های آن‌ها شنیده نشود.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: به یاری خداوند منتقم و به فضل پروردگار متعال و همچنین این خون‌های پاک و معصوم که متعلق به همه ملت ایران است و ما خود را صاحب خون‌های مطهر می‌دانیم و انتقام خون مطهر و مقدس‌شان بر عهده ما است، از این جریان منحوس و منشأ اصلی و سرچشمه‌های آن تا انتقام نگیریم، از پای نخواهیم نشست.

وی افزود: ما این خون‌ها، خسارت‌ها و گرفتاری‌هایی را که برای ملت ما طی سال‌های گذشته پیش آمده است، بر گردن شیطان بزرگ و صهیونیسم بین‌الملل می‌دانیم. آن‌ها را بی نصیب نخواهیم گذاشت. شیطانک‌های آن‌ها را نیز بی‌نصیب نخواهیم گذاشت. همواره منتظر انتقام ملت غیور ما باشد. فرزندان رشید ایران و اسلام از آنجایی که فکرش را نمی‌کنند به سراغشان خواهند رفت و درس‌های فراموش نشدنی به آن‌ها خواهند داد. ما با ساختن ایران قوی از آمریکای جهانخوار انتقام می‌گیریم.

حاج‌علی‌اکبری در پایان تاکید کرد: روی دیگر سکه انتقام نیز این است که ما با تقویت برادری، محبت و وحدت در داخل و رونق بخشی به مراکز تعلیم و تربیت، با تقویت دانش‌بنیان‌ها، با تقویت گروه‌های جهادی، با رونق بخشی به صنعت و کشاورزی و با دستان کارگران و مهندسانمان و همچنین با همت قهرمانانمان در میدان‌های ورزشی انتقام خواهیم گرفت.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار