زخمی شدن ۴ نظامی اسرائیلی در عملیات استشهادی در کرانه باختری

منابع خبری عبری و عربی از وقوع دو عملیات استشهادی در شرق قدس اشغالی و «اریحا» در کرانه باختری خبر دادند.
کد خبر: ۵۵۳۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹ - 30October 2022

زخمی شدن ۴ نظامی اسرائیلی در عملیات استشهادی در کرانه باختریبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، منابع خبری عبری و عربی از وقوع دو عملیات استشهادی در شرق قدس اشغالی و «اریحا» در کرانه باختری خبر دادند.

شبکه خبری الجزیره به نقل از اتش رژیم صهیونیستی گزارش داد، یک شهروند فلسطینی در ورودی شهرک صهیونیستی «الموگ» (Almog) چند صهیونیست را زیر گرفته است.

الجزیره همچنین خبر داد که یک عملیات زیرگیری صهیونیست‌ها هم در نزدیکی اریحا رخ داده است. شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی خبر داد که در جریان این عملیات، چند صهیونیست زخمی شده‌اند، اما آمار دقیقی از تعداد آنان ارائه نکرد.

شبکه خبری العالم، اما خبر داد که در جریان عملیات اریحا، چهار نظامی اسرائیلی زخمی شده‌اند. برخی از منابع از جمله کانال تلگرامی صابرین نیوز، تعداد نظامیان زخمی شده صهیونیست را شش نفر اعلام کرده‌اند.

در همین ارتباط، منابع خبری سیزدهم شهریور ماه گذشته، از تیراندازی به سوی یک اتوبوس حامل شهرک‌نشینان صهیونیست در منطقه «غور اردن» و زخمی شدن دست‌کم پنج شخص خبر دادند. هر چند طی ماه‌های مهر و آبان نیز عملیات‌های استشهادی زیادی علیه صهیونیست‌ها صورت گرفته است.

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که عامل این عملیات ضد صهیونیستی، پنج گلوله به سمت شهرک نشینان صهیونیست شلیک کرده بود. کارشناسان بر این باورند که عملیات‌هایی از این نوع، نشانگر این است که عملیات نظامی فردی فلسطینیان علیه صهیونیست‌ها، پیشرفت چشمگیری کرده است.

در پی افزایش عملیات‌های استشهادی علیه صهیونیستها، مجله صهیونیستی «یسرائیل-۱۲» گزارش داد، از زمان آغاز موج عملیات‌های استشهادی جوانان فلسطینی در مارس گذشته، ۳۵ هزار اسرائیلی درخواست مجوز حمل سلاح داده‌اند. این در حالی است که بین سال‌های ۲۰۱۶-۲۰۲۰ سالانه ۱۰ هزار نفر درخواست مجوز داده بودند.

به گزارش این مجله، این افزایش درخواست مجوز، از زمان جنگ سیف القدس در ماه می ۲۰۲۱ آغاز شد؛ به نحوی که به صورت ماهانه، شش هزار درخواست ثبت می‌شد و تعداد مجوز‌های حمل سلاح در رژیم صهیونیستی تا امروز به ۱۹۶ هزار و ۴۰۹ هزار مجوز تا جولای رسیده است.

بنا بر این گزارش، پس از عملیات «الخضیره» که هفتم فروردین ماه گذشته صورت گرفت، ۹ هزار و ۲۳۲ درخواست مجوز سلاح ثبت شد که ۱۳۵ هزار مورد، متعلق به ساکنان همین شهر بوده است. پس از عملیات «بنی براک» که روز نهم فروردین ماه صورت گرفت، ۹ هزار و ۸۶۱ درخواست و پس از عملیات تل آویو در ۱۸ فروردین، چهار هزار و ۸۰۶ درخواست دیگر ثبت شد.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها