وزیر اطلاعات:

عامل دوم اقدام تروریستی در حرم شاهچراغ دستگیر شد

حجت‌الاسلام خطیب از دستگیری عامل دوم حادثه تروریستی حرم شاهچراغ در شب گذشته خبر داد.
کد خبر: ۵۵۳۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷ - 31October 2022

عامل دوم اقدام تروریستی در حرم شاهچراغ دستگیر شدبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سید اسماعیل خطیب» وزیر اطلاعات در آیین نکوداشت پدافند غیر عامل که صبح امروز (دوشنبه) در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: آنچه می‌تواند در مقابل تهدید از کشور، دولت و ملت ما حفاظت کند، صنعتی است که همه باید در ایجاد آن تلاش کنیم که نصرت الهی را به همراه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام خطیب ادامه داد: امنیت بر همه چیز اولویت دارد و زیرساخت، پایه و بنیان همه امور کشور است؛ بنابراین آنچه را که این امنیت را تهدید کند، اولویتی است که باید به آن پرداخته شود؛ حال می‌خواهد زیستی، اجتماعی و یا زیرساختی باشد؛ بنابراین زمانی که موضوع امنیت مطرح می‌شود، باید همه تمام توان را در جهت حفظ، ارتقا و پایداری آن به کار گرفت و یکی از مهم‌ترین عوامل حفاظتی و پاسداری از این امنیت در مقابل تهدیدات گسترده دشمنان، پدافند غیرعامل است.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل اگر بتواند هوشمند، فعال، مؤثر و مصونیت‌زا باشد، می‌تواند در جهت برقراری امنیت ما نقش اصلی و جدی داشته باشد؛ بنابراین یکی از عوامل اولویت‌دار و مهم کشور ما است و البته ارزیابی آن کمتر از اهمیت آن نیست؛ بنابراین باید به‌صورت مستمر نظارت ارزیابی کنترل و برآورد نسبت به آن وجود داشته باشد.

وی گفت: امروز تهدیدات نو و متغیر بر کشور ما وارد می‌شود؛ بنابراین باید نسبت به هوشمندی، هوشیاری، پیش‌بینی و درک آن‌ها برای عملیاتی کردن هدایت و رهبری اقدام جدی کرد، امروز اگر تهدیدات سایبری یکی از تهدیدات است که مستمر کشور ما را تهدید می‌کند و با آن مواجه هستیم، باید اولویت دفاع‌ ما در این حوزه باشد.

حجت‌الاسلام خطیب بیان کرد: امروز دشمن از فناوری‌های نو به نفع خود و برای تهدید علیه ملت ما استفاده می‌کند؛ بنابراین سازمانی که بتواند برای مقابله با این تهدیدات هوشمندانه پیش‌بینی و پیشگیری کند و نسبت به آنچه حاصل می‌شود، مصونیت‌سازی کند می‌تواند در پدافند و مقابله با این تهدید، موفقیت را کسب کند.

وزیر اطلاعات عنوان کرد: وقتی که ملت ما می‌خواهد یک ملت مستقل، پیشرو و تمدن‌ساز باشد، با دشمن مواجه می‌شود و تهدیدات نیز متوجه کشورمان هست؛ پس باید نسبت به آن تمهیدات لازم را پیش‌بینی کنیم؛ بنابراین ما باید از ظرفیت درونی کشور و همچنین ظرفیت‌های بیرونی در آسیا و جهان در جهت ایجاد توان آفند و پدافند کارآمد برای کشورمان استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام خطیب ادامه داد: قرارداد شانگهای و همکاری با کشور‌های آسیایی می‌تواند یکی از فرصت‌ها و قابلیت‌هایی باشد که در جهت قدرتمند شدن کشور باید از آن بهره گرفت.

وی با اشاره به تهدیدات دشمنان گفت: با جنگ ترکیبی، هوشمند و مستمر دشمن روبه‌رو هستیم و اگر امروز دشمنی در اغتشاش تجلی پیدا می‌کند یا تجمعی برگزار شده و یا احیاناً اقداماتی از این قبیل تعریف شده، به همین اقدامات محدود نمی‌شود.

وزیر اطلاعات افزود: بیش از ۴۰ سال است که دشمن توطئه‌گر با فتنه، کودتا و استفاده از گروهک‌ها و نفاق و البته تهاجم فرهنگی و هرچه در توان خود دارد به مقابله با انقلاب و نظام اسلامی پرداخته است و امروز نیز هدف خود را براندازی، تجزیه و تضعیف انقلاب، کشور و ملت ما را در ابعاد مختلف تعریف کرده و با بحران‌آفرینی و با استفاده از اقدامات خشن و عملیات‌های مختلف، این اهداف را پیش می‌برد.

حجت‌الاسلام خطیب با اشاره به حوادث اخیر کشور تصریح کرد: در این فتنه اخیر با اعتراض روبه‌رو نیستیم، بلکه با اغتشاش روبه‌رو هستیم. در اعتراض کشتن و آتش زدن و آسیب رساندن جا و تعریفی ندارد؛ پس هر چیزی که در صحنه اجتماعی و در صحنه نخبگان و دانشگاه، همراه با خشونت و تخریب می‌شود، غیر از اغتشاش نام دیگری ندارد.

وی ادامه داد: آنچه را دشمن به شکل مسلحانه در کردستان و بلوچستان دنبال می‌کند، غیر از تجزیه‌طلبی رنگ و تعریف دیگری ندارد؛ بنابراین آنچه با آن روبه‌رو هستیم، یک بسته و پکیچ کامل است که سرویس‌های اطلاعاتی و کشور‌ها و رسانه‌های بیگانه به‌عنوان یک بسته واحد تعریف کرده و هر روز با هماهنگی با یکدیگر آن را دنبال می‌کنند و بحران می‌آفریند.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: در خصوص اغتشاشات اخیر، یکی از سردمداران اروپایی می‌گوید این همان چیزی بود که خود را برای آن آماده کرده بودیم؛ بنابراین بهانه و عاملی برای شروع و موج‌آفرینی و بحران‌افزایی و تهدیدی برای ملت پیدا و اهداف خود را دنبال کردند.

حجت‌الاسلام خطیب افزود: پیش‌تر هم جلسات متعددی توسط رژیم صهیونیستی، سرویس‌های اطلاعاتی آمریکایی و رژیم سعودی و برخی کشور‌های اروپایی در جهت برنامه‌ریزی این اغتشاشات برگزار شده که محتوا و مطالب آن وجود دارد و مستندات آن در اختیار دستگاه اطلاعاتی کشور ما قرار دارد.

وی گفت: عمده هدایت و رهبری این اغتشاش را دشمنان ملت ایران رهبری می‌کند و عوامل سنتی از جمله گروهک‌های تروریستی بازیچه این خیمه‌شب‌بازی هستند. در داخل هم می‌توانیم یک اقلیتی که پرخاشگر و خشونت‌زاست، ببینیم که در این عده نیز با یک اقلیتی روبه‌رو هستیم که آموزش‌دیده‌، سازمان‌یافته و مزدور دشمنان هستند و مدارکی وجود دارد که پول و امکانات از دشمنان دریافت کرده‌اند؛ چه به‌طور مستقیم یعنی کسانی که در کشور‌های مختلف آموزش دیده‌اند و چه به‌طور غیرمستقیم که فضای مجازی این امکان را برای آنان فراهم آورده است.

وزیر اطلاعات بیان کرد: ما یک اقلیتی را در اغتشاشات می‌بینیم که محصول آسیب‌های اجتماعی ما است؛ پس کسانی که امروز در این کشور مسئولیتی اجتماعی دارند، باید برای این اقلیت آسیب‌دیده فکری کنند.

حجت‌الاسلام خطیب ادامه داد: ما در مواجهه با اجماعی که در میان دشمنان ما ایجاد شده، توان و اقتدارمان را مدیون حضور مردم و همراهی آنان هستیم. مشارکت اجتماعی و سرمایه اجتماعی جزو اولویت‌هایی است که در جهت ارتقای آن باید برای حفظ امنیت کشور تلاش کرد و رسیدگی به مطالبات و آنچه که نیاز اجتماعی مردم ما در موضوعات اقتصادی و... است، و رفع علل نارضایتی‌ها باید در اولویت قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه دشمن دست از دشمنی برنخواهد داشت، تصریح کرد: امروز بعد از پایان نسبی و میرایی اغتشاشات و این فتنه و اظهار یأس علنی دشمن نسبت به آنچه که اتفاق افتاده است، می‌بینیم که دست به اقدامات خشونت‌آمیز و تروریستی می‌زنند و این چیزی است که در آتش‌زدن‌ها و کوکتل‌مولوتف‌ها و عملیات تروریستی شاهچراغ شاهد آن هستیم و نکته دیگری که ما در آینده نزدیک با آن مواجه می‌شویم، بهانه‌جویی علیه ایران با دستاویز حقوق بشر است.

وزیر اطلاعات یادآور شد: دشمن تلاش می‌کند که اغتشاشات را با بحران‌آفرینی‌های جدید و با کمک اقدامات ایذایی و فشار‌های جهانی و عملیات تروریستی و اقدامات هنجارشکنانه ادامه دهد.

حجت‌الاسلام خطیب همچنین اعلام کرد: به دلیل رعایت یکی از اقدامات کوچک پدافندی در شیراز، به لطف الهی سربازان گمنام امام زمان (عج) موفق شدند که عامل دوم عملیات تروریستی شاهچراغ را شناسایی کنند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار