رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تأکید کرد؛

ضرورت دفاع همه‌جانبه در برابر تهدیدات سیال

سردار جلالی گفت: نیازمند مدلی از دفاع جامع هستیم که تلفیقی از کارکرد‌های تخصصی در هر حوزه در چارچوب مفاهیم بین رشته‌ای و ترکیبی و مؤلفه‌های تخصصی هر دستگاه را شامل می‌شود.
کد خبر: ۵۵۳۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴ - 31October 2022

سردار غلامرضا جلالیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور صبح امروز (دوشنبه) در همایش ملی پدافند غیرعامل، با بیان اینکه وظیفه پدافند غیرعامل، رصد، پایش و تشخیص تهدیدات علیه مردم است، اظهار داشت: سازمان پدافند غیرعامل کشور، متولی بحث تهدیدات انسان‌ساخت است؛ زیرا این تهدیدات از دو مؤلفه انسان و تکنولوژی تأثیر می‌پذیرد و این یعنی تهدیدات، سیال و پویا هستند.

سردار جلالی ادامه داد: براین اساس، تشخیص پیش‌دستانه تهدید در حوزه‌های مختلف به‌صورت رویکرد اساسی، هدف اصلی سازمان پدافند غیرعامل کشور است تا هم‌زمان بتواند الگو‌های مقابله با تهدید را تنظیم و آماده کند.

وی هدف از برگزاری این همایش را دستیابی به فهم و درک واحد از تهدیدات و چاره‌اندیشی برای راه حل‌های دفاعی مبتنی بر پدافند غیرعامل برشمرد و افزود: نیازمند مدلی از دفاع جامع هستیم که تلفیقی از کارکرد‌های تخصصی در هر حوزه در چارچوب مفاهیم بین رشته‌ای و ترکیبی و مؤلفه‌های تخصصی هر دستگاه را شامل می‌شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه مفهوم پدافند غیرعامل پویا بوده و هدف آن تشخیص تهدیدات است، گفت: در هر دستگاه، مسئولیت اجرای ضوابط پدافند غیرعامل، با بالاترین مقام مسئول آن دستگاه است؛ لذا این افراد باید زیرمجموعه خود را در زمینه اجرای الزامات پدافند غیرعامل تا حصول اطمینان، راهبری و نظارت کنند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار