جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح:

فرهنگ پدافند غیرعامل باید در سطح کشور توسعه یابد

امیر سرتیپ «نصیرزاده» با تأکید بر لزوم تلاش همگانی برای توسعه فرهنگ پدافند غیرعامل در سطح کشور گفت: پدافند غیرعامل فقط مختص بخش‌های نظامی نیست و باید در تمامی نهاد‌ها و دستگاه‌ها تسری یابد.
کد خبر: ۵۵۳۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸ - 31October 2022

فرهنگ پدافند غیرعامل باید در سطح کشور توسعه یابدبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ خلبان «عزیز نصیرزاده» جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در همایش ملی نکوداشت پدافند غیرعامل کشور که صبح امروز در سالن همایش‌های سازمان صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: کشور ما در موقعیت بسیار حساس ژئوپلیتیکی و در منطقه‌ای منحصربه‌فرد قرار گرفته است.

امیر نصیرزاده  افزود: جذابیت‌های این منطقه علاقه بازیگران سیاسی از جمله طمع استکبار جهانی را نسبت به منابع غنی این منطقه جلب کرده است.

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: انقلاب اسلامی پیامد‌های وسیعی در معادلات جهانی و منطقه‌ای ایجاد کرد و منافع دنیای غرب و استکبار جهانی را تحت‌الشعاع قرار دارد؛ از این رو توطئه‌ها و فتنه‌ها در طول چهار دهه از انقلاب اسلامی شکل گرفت و در مقاطعی شدت یافت.

وی اضافه کرد: توطئه استکبار جهانی، ملت ایران را در دهه اول انقلاب با جنگ تحمیلی مواجه کرد و دهه دوم انقلاب نیز با ایجاد وضعیت چندقطبی در کشور مواجه شدیم؛ در دهه سوم نیز دشمن با رمز تقلب در انتخابات به دنبال مهار و توقف حرکت تمدن‌سازی انقلاب اسلامی بود.

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: استکبار جهانی در دهه چهارم انقلاب با بستر فناوری، تحولات زیادی در تهدیدات ایجاد کرد که امروز در پی آن، با تهدیدات هیبریدی و جنگِ شناختی مواجه هستیم.

وی گفت: با روی کارآمدن دولت جدید شتاب پیشرفت در کشور آغاز شد و به تبع آن، امید در میان مردم زنده شد، جراحی اقتصادی صورت گرفت و راه روشنی بین مردم باز شد؛ همچنین مطابق با منطق سیاست‌های بین‌المللی و جهانی و منطقه‌ای کشور ما در سازمان‌های مهمی عضو شد و به‌عنوان یک کنشگر اثرگذار در معادلات و مجامع بین‌المللی نقش‌آفرین شد که این موضوع، خوشایند دشمنان نبود.

امیر نصیرزاده اظهار داشت: استکبار جهانی همزمان با موفقیت‌های جمهوری اسلامی در عراق، سوریه، یمن، افغانستان و لبنان متحمل شکست‌های متعددی شد از این رو جنگ‌های شناختی و ترکیبی را علیه ملت ایران آغاز کرد.

وی با اشاره به تهدیدات شناختی و ترکیبی که از سوی دشمنان اعمال می‌شود، افزود: امروز زندگی ما به گونه‌ای شده که مدام در حال جنگ هستیم و خانواده‌های ما و اقشار مختلف جامعه ما امروز به نوعی با جنگ شناختی و هیبریدی ایجادشده از سوی دشمنان درگیر هستند.

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: آفند‌ها هم غیرعامل و ناشناخته شده‌اند و این تهدیدات آفندی در یک بستر فناورانه که نیاز به حفاظت دارد، توسعه پیدا کرده است. امروز تنها راه مقابله با این جنگ‌ها اجرای سیاست‌های پدافند غیرعامل است.

وی با بیان اینکه از ویژگی‌های این جنگ‌ها، مواجهه روزمره با تهدیدات متنوع است، گفت: امروز دشمنان در این عرصه با ایجاد نارضایتی به دنبال ایجاد شکاف بین مردم و مسئولان نظام هستند؛ آن‌ها با ایجاد اختلال در خدمات‌رسانی دولت، اهداف خود را دنبال می‌کنند و تنها راه مقابله با اقدامات دشمنان، متوسل شدن به سیاست‌های پدافند غیرعامل است.

امیر نصیرزاده تصریح کرد: در جنگ سخت اگر نیرویی از دست دهیم در واقع یک نفر از ما به شهادت که بالاترین درجه معنوی است، ارتقا می‌یابد؛ درحالی‌که در این نبرد پیچیده شناختی، با هر تلفات در واقع به نفرات دشمن اضافه خواهد شد.

وی افزود: امروز سازمان پدافند غیرعامل کارش پیشگیری و ایجاد مصونیت است و اگر نشد، باید آسیب‌ها را کاهش دهد و پایداری را استمرار بخشد؛ در این مسیر یکی از مهم‌ترین اقدامات فرهنگسازی است که نقش صدا و سیما در این رابطه، قابل توجه و اساسی است.

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح اظهار داشت: پدافند غیرعامل فقط مختص بخش‌های نظامی نیست و باید در تمامی نهاد‌ها و دستگاه‌ها تسری یابد و با جدیت دنبال شود.

امیر نصیرزاده گفت: در بستر اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، امروز دشمن تا منازل ما و ادراک و رفتار ما نفوذ می‌یابد؛ بنابراین باید با قوانین الزآم‌آور در این حوزه حرکت کنیم. ما باید سازمان پدافند غیرعامل را تقویت کنیم و تلاش این عزیزان را در سراسر کشور ارج و توسعه نهیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز یکی از راه‌های قوی شدن، پیشرفت در حوزه پدافند غیرعامل و جدی گرفتن تهدیدات در این عرصه است.

سرتیپ نصیرزاده با بیان اینکه نباید دشمن را زیاد قوی و یا خیلی ضعیف شمرد، گفت: ما نباید مرعوب دشمن شویم؛ در عین حال که باید تلاش کنیم و با جدیت در این عرصه استمرار حرکت داشته باشیم.

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پایان تأکید کرد: همه ما باید تلاش کنیم تا فرهنگ پدافند غیرعامل را در سطح کشور توسعه دهیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار