معاون هماهنگ‌‌کننده ارتش:

پیاده‌سازی سبک زندگی ایرانی اسلامی جنگ نرم دشمن را ناکام می‌گذارد

امیر دریادار «سیاری» گفت: دشمن ابتدا افکار را تغییر می‌دهد و سپس در پی تغییر رفتار است؛ بر همین اساس باید مراقب سبک زندگی خود باشیم و تحت تأثیر فرهنگ مخرب غرب قرار نگیریم تا دشمن در جنگ نرم مغلوب شود.
کد خبر: ۵۵۳۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰ - 31October 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیین پایانی دومین جشنواره سراسری زوج‌های جوان ارتش جمهوری اسلامی ایران با شرکت ۵۰۰ زوج امروز با حضور امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی، امیر سرتیپ «علیرضا صباحی‌فرد» فرمانده نیروی پدافند هوایی و حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش امروز در تالار قدس حرم رضوی برگزار شد.

دریادار سیاری در این مراسم، با اشاره به فرمایشی از امام راحل که به زوج‌های جوان توصیه داشته‌اند، «بروید و با هم بسازید» اظهار داشت: توکل به خداوند، توسل به ائمه اطهار، ایمان به قداست زندگی، تعهد به پیوند مشترک، پاکی و تقوای الهی، احترام متقابل به عقاید یکدیگر، گذشت و وفاداری، جلوگیری از بحث و جدل بی مورد، جلوگیری از دخالت بی‌مورد دیگران، ساده زیستی و جلوگیری از اشرافی‌گری، داشتن عقل معاش، همدلی و همکاری و هماهنگی در همه زمینه‌ها به ویژه تربیت فرزندان، در کنار یکدیگر بودن در شادی‌ها و سختی‌ها، مبارزه با تهاجم و شبیخون فرهنگی و تحت تأثیر جنگ رسانه‌ای و فرهنگ غرب قرار نگرفتن از ملزومات ماندن در کنار یکدیگر و ساختن زندگی است.

وی با بیان اینکه فرهنگ غرب تلاش می‌کند گناه را در جامعه عادی سازی کند گفت: اگر گناه کردن در جامعه عادی شود آسیب‌ها فراوان می‌شود و ما باید همواره مراقبت کنیم که مبتلا به عادی سازی گناه نشویم.

امیر دریادار سیاری در ادامه به تدابیر فرمانده معظم کل قوا در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و تأکید کرد: همه ما مسلمانان، ولایتمدار، خواهان پیشرفت کشور، معتقد به گام دوم انقلاب، مسلط به بیانیه گام دوم انقلاب و متعهد به اقدام در راستای این بیانیه هستیم.

وی افزود: هدف بیانیه گام دوم انقلاب «ایجاد تمدن نوین اسلامی» است که بر عهده شما جوانان قرار گرفته و این تمدن، دو بخش ابزاری و حقیقی کار را شامل می‌شود؛ بخش ابزاری آن حول محور پیشرفت‌های کشور در حوزه علوم و فنون، اختراع، پیشرفت‌های نظامی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است که امروز به دست آمده و در این زمینه دستاورد‌های بسیاری داشته‌ایم.

معاون هماهنگ کننده ارتش در ادامه خاطرنشان کرد: بخش حقیقی هم متن زندگی ما یا همان «سبک زندگی» را دربر می‌گیرد که مسائل مربوط به سبک زندگی هم شامل؛ قداست تشکیل خانواده، توجه به مسکن، پوشاک، خوراک، تفریحات، کسب و کار، زبان، نوع رفتار در اجتماع، رفتار با پدر و مادر، همسر، فرزندان، وابستگان، مسئولان جامعه، زیردستان و بالادستی‌ها در محیط کار، رفتار در سفر و رفتار با دوستان و حتی با دشمنان را شامل می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم سبک زندگی‌مان تحت تاثیر فرهنگ مخرب و منحط غرب قرار گیرد افزود: در جنگ نرم هدف دشمن تسلط بر فکر است وقتی بر فکر ما اثر گذاشت در باور‌ها و عقاید ما تأثیر می‌گذارد و دیگر خیلی برای ما ارزش‌های اسلامی و انقلابی مهم نخواهد بود. قبح گناه می‌شکند و عادی سازی می‌شود و به خیلی از کار‌ها که در سنت ما و در ارزش‌های ملی و دینی ما نیست دامن می‌زنیم.

امیر دریادار سیاری اذعان داشت: وقتی عقاید و باور‌ها تغییر کرد فکر ما تغییر می‌کند، وقتی تفکرمان تغییر کرد عمل‌مان تغییر می‌کند و، چون انسان اول فکر می‌کند و سپس عمل می‌کند در نتیجه سبک زندگی ما تغییر می‌کند و آسیب‌هایی که به جامعه وارد می‌شود قابل جبران نیست.

معاون هماهنگ کننده ارتش در پایان با اشاره به فرازی از فرمایشات فرمانده معظم کل قوا در دیدار خانواده نیرو‌های مسلح (شهریورماه ۱۳۹۱ در نوشهر) مبنی بر اینکه «شما مرد‌ها هر فضیلتی را که می‌توانید در میدان مجاهدات عمومی و بزرگ به دست بیاورید، نصفش مال این خانمی است که با شما شریک زندگی است، با شما دارد زندگی می‌کند. اگر همسر یک کسی که وارد میدان است - وارد میدان مجاهدت و کار و تلاش - با او همراه نباشد - یا نق بزند یا مزاحمت کند یا زندگی با او را سخت بداند، همراهی نکند با او - او نمی‌تواند کار بکند. اگر خوب می‌توانید کار کنید، ناشی از برکاتِ وجود این همسر خوب و مهربان است.» گفت: شما همسران کارکنان باید قدردان ماندن در کنار شریک زندگی‌تان باشید و برای پیشرفت در زندگی و کار آن‌ها از هیچ کوششی فروگذار نکنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار