فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع):

اقتدار نیرو‌های مسلح و حضور پررنگ جوانان در عرصه‌های مختلف از عوامل مهم پیشرفت کشور است

سردار حسنی آهنگر گفت: استقرار انقلاب اسلامی در کشور، حضور پررنگ جوان‌ها در عرصه‌های مختلف، اقتدار نیرو‌های مسلح در حوزه‌های گوناگون و موارد بسیار زیاد دیگر از عوامل مهم پیشرفت ایران در چند دهه‌ گذشته است.
کد خبر: ۵۵۳۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱ - 01November 2022

دشمن در جنگ شناختی باور‌ها و ذهن مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهد/ حل مسئله به جای تعداد مقالاتبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «محمدرضا حسنی آهنگر» فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (علیه السلام) در اردوی معارفه دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه در خصوص شناخت سپاه و دانشگاه امام حسین (ع) اظهار داشت: مهم‌ترین کاری که در این اردو می‌توان انجام داد، این است که بدانیم مسئله ما در دانشگاه جامع امام حسین (ع) چیست؟ پس در ابتدا ما باید دانشگاه جامع امام حسین (ع) را بشناسیم و جایگاه آن را بدانیم؛ لذا این دانشگاه یک مجموعه‌ی منحصربه‌فرد در دنیاست که بنام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رقم خورده است؛ خود سپاه هم مولود انقلاب و پاسدار انقلاب اسلامی است و امام راحل (ره) در این زمینه فرمود: «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود»؛ پس بهترین تعریف در خصوص این دانشگاه این است که بگوییم دانشگاه جامع امام حسین (ع) متعلق به سپاه پاسدارانی است که قرار است از انقلاب اسلامی پاسداری کند.»

سردار حسنی آهنگر در ادامه معرفی دانشگاه جامع امام حسین (ع) افزود: این دانشگاه، مانند دیگر دانشگاه‌های کشور، دارای ساختار اداری، دانشکده‌ها، مراکز تحقیقاتی و پژوهشی، گروه‌های علمی و حدود چهار هزار دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دارد که با این ساختار و خروجی‌های به دست آمده، این دانشگاه، جزء ۱۰ دانشگاه برتر کشور به حساب می‌آید و این رتبه یکی از افتخارات عدیده‌ی این دانشگاه است.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) ادامه داد: دانشگاه جامع امام حسین (ع) از بدو تشکیل تاکنون افتخارات زیادی را به دست آورده است از جمله، توانسته در حوزه‌ی علوم انسانی و همچنین در عرصه تربیت کادر و تآمین سرمایه انسانی تراز انقلاب اسلامی، مسئولان و مدیران کارآمدی در سطوح گوناگون راهبردی، مدیریت بحران، عملیات روانی در برابر دشمن و... در پست‌های مختلف مسئولیتی کشور، از جمله وزیران، معاونین وزراء، نمایندگان مجلس، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، مسئولان قوه قضائیه، و حوزه‌های لشکری و کشوری، افرادی را تحویل جامعه بدهد که مسئولیت‌های سنگینی را به عهده گرفته اند و جزء مقامات شاخص کشور هستند.

وی در این راستا افزود: سرمنشاء بزرگترین پروژه‌های، علمی، نظامی، سازندگی و... در کشور، در این دانشگاه پایه‌ریزی شده است و میداندار اصلی فناوری‌های هسته‌ای، اُپتیک، لیزر، پروژ‌های عمرانی و سازندگی، رزمایش‌های نیرو‌های نظامی و بسیاری از دستاورد‌های دیگر، فارغ التحصیلان این دانشگاه هستند؛ که همواره مورد تهدید و ترور دشمنان انقلاب اسلامی قرار گرفته اند؛ لذا ما دانشگاهی در کشور با عظمت و کیفیت دانشگاه جامع امام حسین (ع) نداریم.

سردار حسنی آهنگر در ادامه این موضوع که این فعالیت‌ها و دستاورد‌ها فقط بخش ظاهری این دانشگاه است، گفت: ما با تلاش کردن در این سطوح که عرض کردم، نمی‌توانیم اهمیت نقش دانشگاه جامع امام حسین (ع) را به خوبی بشناسیم و نکته‌ی مهمی که هویت اصلی این دانشگاه است و ما باید به آن بپردازیم، این است که انقلاب اسلامی به ملت ایران و به دانشگاه‌ها هویت داده و آرمان مهمی را نیز تعریف کرده است.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) ادامه داد: شعار این انقلاب در سال ۵۷، حاکمیت اسلام بر جهان است و انقلاب اسلامی ایران نقطه‌ی شروع این حاکمیت با انقلاب جهانی حضرت حجّت (عجل الله فرجه) خواهد بود؛ لذا دشمن از گذشته با برنامه‌ریزی‌های گوناگون و امروز با جنگ ترکیبی، در صدد آرمان‌زدایی و هویت‌زدایی از ملت ایران و دانشگاه‌هاست و اینجا نقش دانشگاه امام حسین (ع) بسیار مهم است تا جایی که رهبر معظم انقلاب، می‌فرمایند «دانشگاه امام حسین علیه السلام کانون امید جوشان، برای آینده انقلاب اسلامی است.»

وی افزود: حال با توجه به این فرمایش رهبر انقلاب، دانشگاه امام حسین (ع)‌ باید در راستای تمدن‌سازی نوین اسلام، که هدف بزرگ انقلاب اسلامی است، گام‌های مهمی بردارد؛ لذا دشمن از سابقه‌ی تمدنی ایران در گذشته نیز هراس دارد؛ به عنوان مثال، آیزن هاور، رئیس جمهور اسبق آمریکا در سال۱۳۳۱ ه.ش می‌گوید: «گمان نمی‌کنم منطقه‌ای مهمتر از ایران روی نقشه جغرافیایی جهان وجود داشته باشد؛ ایران؛ دارای نفت است و هم در چهارراه جهان واقع شده است؛ همچنین نباید وضعیتی پیش آید که ایران به گذشته دور خود بازگردد و یک قدرت نظامی شود. وای به وقتی که میلیتاریسم ایرانی زنده شود؛ بروید تاریخ این کشور را بخوانید تا متوجه حرف من بشوید.»

سردار حسنی آهنگر باز هم به فرمایش مقام معظم رهبری استناد کرد و گفت: معظم له در بیانیه گام دوم انقلاب و سخنرانی‌های متعدد، سهیم بودن آحاد مردم و دانشگاهیان برای تمدن‌سازی نوین اسلام را تاکید کردند، ولی دانشگاه امام حسین (ع) را هسته اصلی و مهم و اساسی در ایجاد تمدن نوین اسلامی برشمردند و این نشان‌دهنده فرق این دانشگاه، با سایر دانشگاه‌هاست؛ و دانشگاه جامع امام حسین (,) باید برای حل مسائل نظام و دستیابی به ایران قوی و مقتدر، راه حل و راهکار ارائه کند.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) با اشاره به موانعی که دشمنان در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب قرار داده، اشاره و ادامه داد: توطئه‌های قومیتی تا تحمیل جنگ هشت ساله و نیز ترور‌های کور و هوشمند، فتنه‌های گوناگون در طول ۴۳ سال از انقلاب، ما را روز به روز آماده تر، قوی تر، بیدارتر، منسجم‌تر وهشیارتر کرد و خون شهدای به ناحق ریخته شده، قطعاً قلب‌های زیادی را بیدار خواهد کرد و انقلاب به ما نشان داد که ما می‌توانیم در برابر قدرت‌های استکباری بایستیم و آن‌ها را شکست بدهیم. این‌ها همه مصادیق هویت‌سازی است که انقلاب و امامین انقلاب، به ما هدیه دادند.

وی از مصادیق دیگر هویت‌سازی توسط امام راحل (ره) سپردن فرماندهی در دفاع مقدس، به وسیله جوانان اشاره و عنوان کرد: جوانان ۱۸ تا ۳۰ ساله جنگ را مدیریت و فرماندهی کردند. جوانانی که در میدان سازندگی و هم عرصه‌ی فرماندهی جنگ، سربلند بیرون آمدند و رشادت‌ها و شایستگی‌های این جوانان در میدان جهاد و کار، ترجمان، جمله‌ی معروف «ما می‌توانیم» شد و به منصه ظهور رسید.

سردار حسنی آهنگر به یأس و نا امیدی دشمن و تلاش برای ضربه زدن، اشاره کرد و توضیح داد: سرعت رشد و پیشرفت علمی ما، شتاب در سازندگی، ساخت محصولات هوشمند، و... باعث ایجاد چرخه تولید علم و کسب قدرت علمی شد و دشمن به وسیله نفوذ در دانشگاه‌ها، می‌خواهد، سرعت پیشرفت این چرخه را کُند کند؛ در فتنه‌ی اخیر یکی از اهداف دشمن، اغتشاش در دانشگاه‌ها بود تا به اهداف پلید خود برسند در حالی که ما انسجام و سرعت بیشتر، پیش خواهیم رفت.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) به تاکید امام راحل در خصوص اهمیت دانشگاه اشاره و گفت: هنگامی که شورای انقلاب فرهنگی، گزارشی از جنگ تحمیلی و عملیات بدر خدمت امام، ارائه می‌کنند، ایشان می‌فرمایند «این جنگ، دیر یا زود، تمام می‌شود، ما باید به فکر دانشگاه‌ها باشیم» و این نشان از اهمیت ایشان، به دانشگاه بود که فرماندهان جنگ با تأسی از کلام امام، پادگان امام حسین (ع) که محل آموزش و اعزام رزمندگان به جبهه بود را به دانشگاه امام حسین (ع) تبدیل کردند و این نشان از درایت و آینده‌نگری فرماندهان جوان آن زمان بوده است.

وی با اشاره به لقبی که در مجمع جهانی اقتصاد، در سال۱۹۴۴ به ایران دادند و جایگاه ایران را به دلیل وجود نظام سلطه‌ی استعمارگر، کشوری خام‌فروش و ارزان‌فروش معرفی کردند، بیان کرد: این کشور از آن جایگاه پایین به جایی رسیده که داعیه تمدن‌سازی دارد و توانست نظام سلطه را از کشور اخراج کند و داعیه اخراج آن‌ها را از منطقه دارد و به ادعای غربی‌ها، ایران در منطقه توانسته، هلال شیعی در ژئوپلتیک خاورمیانه به وجود بیاورد.

سردار حسنی آهنگر ادامه داد: ما در مستندات و خروجی‌های سازمان ملل، رتبه‌های یک تا ۲۰، در حوزه‌های زیرساختی، علمی، اقتصادی، سیاسی، دفاعی_امنیتی و فرهنگی برای ایران را می‌بینیم و من از مسئولان دانشگاه، می‌خواهم کتاب ایران ۲۰ را در اختیار دانشجویان نوورود، قرار دهد. تا این جوانان عزیز، بدانند که کشور ما، با وجود تحریم‌های ظالمانه‌ی دشمن، به چه پیشرفت‌های بزرگی دست پیدا کرده است.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) ادامه داد: دشمن با این همه پیشرفت به دنبال جوسازی و بزرگنمایی نقاط ضعف ماست و ما باید با علم و اشراف از این همه پیشرفت و نقاط قوت، در جامعه، در بین دوستان، اقوام، و گعده‌ها کارآمدی نظام را به روشی علمی و منطقی، تبیین و روشنگری کنیم و با سنجه‌ها و معیار‌های دانشگاهی، به کسانی که به کارآمدی نظام نقد دارند، توضیح دهیم.

وی به افول نظام سلطه و آمریکا در منطقه اشاره و افزود: ما در کتاب «آمریکا منفی ۲۰» افول قدرت آمریکا را در سال‌های گذشته به‌طور دقیق تحلیل کردیم و قطعاً آمریکا دیگر ابرقدرت نیست. افول آمریکا با پیشرفت‌های جمهوری اسلامی باید در یک بازه‌ی زمانی، مقایسه شود و مهمتر از این، باید میزان منابع ما با میزان منابع آمریکا که در اختیار دارند، بررسی شود که قطعاً منابع آن‌ها بسیار بالاست و منابع ما بسیار پایین و محدود است؛ ولی پیشرفت‌هایمان بیشتر بوده است.

سردار حسنی آهنگر ادامه داد: رهبری خردمندانه‌ی امامین انقلاب، استقرار انقلاب اسلامی در کشور، حضور پررنگ جوان‌ها در عرصه‌های مختلف کشور، اقتدار نیرو‌های مسلح، به‌ویژه سپاه در حوزه‌های گوناگون و موارد بسیار زیاد دیگر از عوامل مهم پیشرفت جمهوری اسلامی در چند دهه‌ی گذشته است؛ ولی دشمن هیچ‌وقت واقعیت را نمی‌گوید، و با ایجاد جنگ روانی، تصویرسازی کذب، روایتگری غلط، و نشانی نادرست می‌خواهد باور‌ها و ذهن مردم را در این جنگ شناختی، تحت تأثیر قرار داده و واقعیت‌ها را وارونه جلوه دهد و می‌خواهد پیشرفت‌های حوزه‌ای ما را با آسیب‌های نقطه‌ای مقایسه کند؛ پس ما باید در چنین فضایی، تحلیل درستی از محیط پیرامونی خود داشته باشیم و استدلال‌های مناسبی را بیاوریم.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: حضور در دانشگاه امام حسین (ع) عبادت است؛ گفت: باید قدر این فرصت حضور را بدانیم و به استناد حرف معظم له هرچه خدمت و تلاشمان بیشتر باشد، اجر و مزدش نیز در نزد خدا بیشتر خواهد بود؛ لذا در این دانشگاه برنامه‌ای برای رسیدن به آرمان انقلاب اسلامی تدوین شده و آن تحول علمی و تعالی معنوی است تا ان شالله این دانشگاه به دانشگاه تراز اسلامی تبدیل شود و از این رو در دانشگاه تراز اسلامی، هدف، تربیت دانشجوست و همه امکانات از قبیل، استاد، مسئولین، کارگاه‌های آموزشی، آزمایشگاه‌ها و فضا‌های خدماتی و ورزشی و غیره، همه و همه باید در خدمت دانشجو باشد و ما در مسیر تحقق این موضوع هستیم.

وی در خصوص امکانات مطلوب، و منحصر به فرد دانشگاه گفت: ما دوازده آزمایشگاه مرجع داریم. در حوزه علوم انسانی یک مجموعه خوبِ ورزیدگی جسمانی و تربیت بدنی و یک آزمایشگاه خوب مدیریت داریم. در حوزه‌ی هوش مصنوعی و علوم شناختی، به روزترین آزمایشگاه‌ها در اینجا ایجاد شده است. در حوزه علوم پایه نیز، مانند زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک، آزمایشگاه‌های فوق‌العاده‌ای وجود دارد. واکسن‌های نورا و فخرا با امکانات و اساتید این مجموعه به دست آمده است. در حوزه رایانه و شبکه ارتباطات، انواع الگوریتم‌های سنجش رزم، در آزمایشگاه‌های این مجموعه شکل گرفته است.

سردار حسنی آهنگر به تذکر اخیر رهبر انقلاب در جمع نخبگان که فرموده بودند «بجای ارائه تعداد مقالات، حل مسئله ارائه و جایگزین شود»؛ اشاره و خاطرنشان کرد: به لطف خدا و همت پژوهشگران، حل مسئله در این دانشگاه، جای تعداد مقالات را گرفته و کیفیت جایگزین کمیت شده است که این مهم دقیقا مد نظر رهبری است؛ و دانشجویان عزیز، باید حل مسئله را یاد بگیرند و تمام دانشکده‌های ما باید نظام مسائلی را احصاء کنند که نظام مسائل تمدن نوین اسلامی باشد؛ و این کار بزرگی است و باید از ظرفیت‌های دیگر دانشگاه‌ها نیزاستفاده کرد.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) در پایان گفت: برای تحقق این اهداف نیاز به یک تلاش خیلی جدی‌تر و جهاد علمی است تا این دانشگاه، به عنوان هسته مرکزی، پیشرانِ قطار پیشرفت علم و فناوری در انقلاب اسلامی بشود و حاکمیت اسلام بر جهان و زمینه سازی ظهور انشاالله اتفاق بیفتد؛ و دشمن این مهم را فهمیده و ما باید مطمئن باشیم که نقشه‌ها و توطئه‌های دشمن تا ظهور حضرت حجت (عج)، سخت‌تر، پیچیده‌تر و هوشمندتر خواهد بود و قطعا فتنه‌های دیگر، باز هم در پیش خواهد بود و ان‌شاالله با غلبه بر همه آنها، پرچم این انقلاب، به دست شما عزیزان به صاحب اصلی آن خواهد رسید.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار