دفاع‌پرس از تجمع ایثارگران مقابل سفارت آلمان گزارش می‌دهد؛

تا پای جان پای انقلاب و رهبریم/ مقابل فتنه اجانب می‌ایستیم

در تجمع امروز جانبازان و خانواده شهدا مقابل سفارت آلمان در اعتراض به سیاست‌ها و رفتار‌های مغرضانه آلمان مقابل سفارت آلمان، خانواده‌های شهدا و جانبازان حرف‌هایی در محکومیت فتنه‌های اخیر داشتند و تأکید آن‌ها بر پشتیبانی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی تا آخرین نفس بود.
کد خبر: ۵۵۳۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰ - 01November 2022

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، جمعی از جانبازان و خانواده شهدا و ایثارگران در اعتراض به سیاست‌ها و رفتار‌های مغرضانه آلمان در روز‌های اخیر، صبح امروز (یکشنبه) مقابل سفارت آلمان واقع در خیابان فردوسی تجمع کردند.

این مراسم همانگونه که روز‌های گذشته از طریق خبرگزاری‌ها به اطلاع عموم مردم رسیده بود، حوالی ساعت ۱۰ صبح از میدان فردوسی آغاز شد و مردم تا ساختمان سفارت آلمان راهپیمایی کردند.

پای آرمان‌های شهدا حتی از روی ویلچیر

جهت آمادگی و همراهی بیشتر افسران پلیس با تجمع کنندگان، یک سمت خیابان فردوسی به تجمع کنندگان اختصاص داده شد و ماشین‌ها از سمت چپ خیابان در حرکت بودند. پس از آنکه مردم به محل سفارت رسیدند، یکی از جانبازان سخنرانی کرد و سپس قطعنامه ستاد تشکل‌های شاهد و ایثارگر قرائت شد.

متن کامل قطعنامه را در اینجا ببینید.

به جمعیت که نگاه می‌کردم، بانوانی را مشاهده کردم که تصاویری از شهدایشان در دستانشان بود. زمانی را با آن‌ها هم‌کلام شدم.

پای آرمان‌های شهدا حتی از روی ویلچیر

ابتدا با همسر شهید «سید غلامرضا أرجانی» هم‌کلام شدم و در مورد اینکه چرا آمده است از او پرسیدم. وی اظهار داشت: «آلمان از ابتدای انقلاب همیشه همراه با کسانی بوده است که تصمیم به براندازی نظام اسلامی ما داشتند و در جنگ تحمیلی نیز با سلاح‌های شیمیایی از صدام حمایت کرد. ما امروز آمده‌ایم تا به دولت آلمان اعتراض کنیم و بگوییم که اجازه نمی‌دهیم تا دولت‌های بیگانه برای ما تصمیم بگیرند و ما خانواده شهدا که تا پای جان، عزیزانمان را داده‌ایم، خودمان هم تا آخرین لحظه و تا آخرین قدم پای رهبرمان و انقلاب اسلامی ایستاده‌ایم.

وی نظر خود را در مورد اتفاقات اخیر اینگونه بیان کرد: این اتفاقات از طرف آمریکا و اسرائیل برنامه‌ریزی شده است و از آنجا مدیریت می‌شود. آن‌ها سال‌ها است که می‌خواهند نظام اسلامی ما را سرنگون کنند.

همسر شهید ارجانی ادامه داد: اینکه آن‌ها منافع زیادی را از دست داده‌اند و الآن می‌بینند که کشور ما قدرتمند است و روی پای خودش ایستاده و نیازی به آن‌ها ندارد، باعث خشم آن‌ها شده است. آن‌ها هر کاری می‌کنند تا اجازه ندهند ما روی پای خودمان بایستیم و قدرت خود را به منصه ظهور برسانیم، اما هیچ‌گاه به این آرزویشان نمی‌رسند، چون ما همیشه در صحنه هستیم.

این همسر شهید در پاسخ به اینکه وظیفه ما در قبال این رفتار‌ها چیست، گفت: ما تلاش می‌کنیم نظاممان را حفظ کنیم. هرچقدر آن‌ها تلاش کردند و تمام عرصه فرهنگی را در دست گرفتند، ما کم‌کاری کردیم. از مقطع ابتدایی باید روی بچه‌ها کار شود و معلمان ماهیت و واقعیت انقلاب را به بچه‌ها بفهمانند تا آن‌ها نسبت به انقلاب، اهداف انقلاب و آرمان‌های امام خمینی (ره) معرفت پیدا کنند. اهداف شهدا بر اساس فرهنگ ناب اسلام محمدی (ص) و فرهنگ امام حسین (ع) بوده است.»

پای آرمان‌های شهدا حتی از روی ویلچیر

در ادامه با همسر شهید «دولت‌یار شریف‌یوسفی» هم‌کلام شدم. وی در رابطه با اینکه چرا امروز آمده است، گفت: «امروز آمدیم تا از شهدا، ناموس و مملکتمان دفاع کنیم که دشمن حمله و تجاوز نکند. باید پشت شهیدان و مملکت را خالی نکنیم و پیرو رهبر معظم انقلاب اسلامی باشیم.»

پای آرمان‌های شهدا حتی از روی ویلچیر

در ادامه با «امیر حاج‌علی» جانباز ۷۰ درصد هم‌کلام شدم. وی اظهار داشت: «این اتفاقات، گذرا هستند. ما روایت داریم که در آخرالزمان فتنه‌های جدید و زیادی رخ می‌دهد. میان خودمان و خودی‌ها عده‌ای باید الک شوند. این فتنه‌ها ماهیت برخی افراد را فاش می‌کند. به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی جوانانی که با این جریانات همراهی کرده‌اند، طبق هیجانات عمل می‌کنند.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها