سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

قرارگاه حمزه سیدالشهدا اقدامات موفقی در تأمین امنیت منطقه داشته است

عمویی گفت: قرارگاه حمزه سیدالشهدا بر هزار و ۲۰۰ کیلومتر مرز‌های شمالغرب کشور اِشراف دارد و در سال‌های اخیر اقدامات موفقی در تأمین امنیت این منطقه کشور داشته است.
کد خبر: ۵۵۳۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۷ - 01November 2022
قرارگاه حمزه سیدالشهدا اقدامات موفقی در تأمین امنیت منطقه داشته استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «ابوالفضل عمویی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تشریح نشست امروز (سه‌شنبه، 10 آبان) این کمیسیون، اظهار داشت: در ابتدای نشست ابراهیم عزیزی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی که پس از حادثه تروریستی داعش در حمله به زائران شاهچراغ، در شیراز حضور داشته، گزارشی از ابعاد مختلف این اقدام تروریستی ارائه کرد.
 
عمویی افزود: این اقدام تروریستی توسط داعش طراحی و اجرا شد و افراد مختلف دخیل در آن توسط نیروهای امنیتی شناسایی شدند. بنابراین گزارش، در تأمین امنیت این مکان مذهبی کاستی‌هایی وجود داشته، لذا اعضای کمیسیون بر رفع این کاستی‌ها تأکید کردند. این موضوع زوایای مختلفی هم دارد که حتما از جانب دستگاه‌های امنیتی اطلاع‌رسانی خواهد شد.
 
ضربه سپاه به مقرهای مرزی گروهک‌های ضدانقلاب در اقلیم شمال عراق
 
وی با اشاره به حضور سردار محمدتقی اصانلو در ادامه جلسه کمیسیون، اظهار داشت: فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا هم با حضور در کمیسیون، گزارشی از فعالیت‌های این قرارگاه در تأمین امنیت مرزهای شمالغرب ارائه کرد و همین طور اطلاعاتی از حمله به مراکز وابسته به گروه‌های ضدانقلاب و تجزیه‌طلب در اقلیم شمال عراق کشور ارائه کرد.
 
عمویی ادامه داد: قرارگاه حمزه سیدالشهدا بر هزار و 200 کیلومتر مرزهای شمالغرب کشور اِشراف دارد و در سال‌های اخیر اقدامات موفقی در تأمین امنیت این منطقه کشور داشته است.
 
نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس، تصریح کرد: گروه‌های تجزیه طلب قصد سوء‌استفاده از فضای به وجود آمده برای ایجاد ناامنی در این مناطق  داشتند که نهایتا با واکنش کشورمان مواجه شدند، لذا مقرهای مرزی این گروهک‌های ضدانقلاب و مرکزیت احزاب پژاک، کومله و دموکرات نزدیک مرزهای ایران توسط سپاه پاسداران مورد حمله و ضربه قرار گرفت.
 
وی افزود: این اقدام پس از هشدارهای جمهوری اسلامی ایران به مسئولان اقلیم کردستان عراق انجام گرفت، ایران در هشدارهای خود خواسته بود تا مسئولان اقلیم و عراق مانع فعالیت جریان‌های ضدانقلاب مسلح در این حوزه شوند. جمهوری اسلامی پس از هشدارهای لازم، دست به واکنش زد، اقدام صورت گرفته سبب ضربه اساسی به زیرساخت‌ها، نیروها و برنامه‌ریزی‌های این گروه‌های ضد انقلاب شد.
 
عمویی در توضیح بررسی تحولات سیاسی در عراق در  ادامه جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم، اظهار کرد: در جلسه امروز، آخرین تحولات سیاسی در عراق هم مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، هر چند جمهوری اسلامی دخالتی در مسائل داخلی این کشور ندارد، اما عراق جهت مرز گسترده و اشتراکات فرهنگی و سیاسی با کشورمان یکی از حوزه‌های مورد توجه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و حفظ ثبات در این کشور و تشکیل دولت در عراق یکی از خواسته جمهوری اسلامی ایران بوده است که خوشبختانه با مشارکت گروه‌های داخلی این کشور محقق شده است. 
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار