گفت‌وگوی امیرعبداللهیان و فؤاد حسین درباره حمله سپاه به مواضع تروریست‌ها

وزرای خارجه ایران و عراق روز دوشنبه تلفنی درباره حمله صبح روز دوشنبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع گروه‌های تروریستی در منطقه کردستان عراق گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۵۵۵۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۳ - 14November 2022

گفت‌وگوی امیرعبداللهیان و فؤاد حسین درباره حمله سپاه به مواضع تروریست‌هابه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، خبرگزاری رسمی عراق شامگاه دوشنبه از گفت‌وگوی تلفنی «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق و «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران خبر داد.

فواد حسین در این گفت‌وگوی تلفنی موضع عراق در خصوص حمله صبح امروز ایران به مواضع گروه‌های تروریستی در منطقه کردستان عراق را ابراز داشت.

وی به همتای ایرانی خود گفت: «باید گفتگو راهی برای متوقف کردن این تشدید خصمانه غیرقابل توجیه باشد»

وزیر خارجه عراق گفت که ادامه این اقدامات خطرناک خواهد بود و هدف قرار دادن مواضعی در کرتسان، نقض آشکار حق حاکمیت عراق و امنیت شهروندان این منطقه است.

دومین عملیات گسترده موشکی و پهپادی نیروی زمینی سپاه پاسداران صبح امروز دوشنبه ۲۳ آبان ماه علیه گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب اقلیم شمال عراق انجام شد.

در این عملیات یگان‌های موشکی، پهپادی و توپخانه‌ای نیروی زمینی سپاه پاسداران مواضع تروریست‌ها در اقلیم شمال عراق را منهدم کردند.

سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس جزئیاتی را از این عملیات مطرح کرد.

سردار پاکپور گفت: بار دیگر تاکید می‌کنم ما در رابطه با امنیت خودمان با هیچکسی تعارف نداریم و چندین بار هم این نکته را اعلام کرده ایم. چندین مکان است که من از آن‌ها اسم می‌برم که بدانند ما نسبت به همه آن‌ها اشراف داریم و قبلاً هم به مسئولان اقلیم شمال عراق و دولت مرکزی عراق اسامی آن‌ها را اعلام کرده‌ایم.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار