پرداخت ۲ میلیارد تسهیلات صندوق قرض‌الحسنه شاهد در ۷ ماهه نخست سال

پرداخت حدود ۲۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط صندوق قرض‌الحسنه شاهد در ۷ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ نشان از افزایش ۴۷ درصدی پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ دارد.
کد خبر: ۵۵۳۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴ - 02November 2022

پرداخت ۲ میلیارد تسهیلات صندوق قرض‌الحسنه شاهد در ۷ ماهه نخست سالبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، بر اساس گزارش عملکرد ارائه شده توسط صندوق قرض‌الحسنه شاهد این مجموعه توانسته در ۷ ماهه نخست سال جاری با پرداخت حدود ۲۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به خانواده‌های معظم و معزز شاهد و ایثارگر عضو، رشد ۴۷ درصدی در پرداخت تسهیلات نسبت به مدت مشابه سال قبل را تجربه کند.

بر اساس این گزارش از اول فروردین تا ۸ آبان ۱۴۰۰ تعداد ۵۱ هزار و ۱۰۷ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۴ هزار و ۳۲۲ میلیارد و ۴۶۷ میلیون ریال پرداخت شده است در صورتی که آمار سال ۱۴۰۱ در همین بازه زمانی نشان از پرداخت ۵۲ هزار و ۸۵۱ فقره تسهیلات به مبلغ ۲۰ هزار و ۹۴۴ میلیارد و ۲۷۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و رشد ۴۷ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال جاری نسبت مدت مشابه سال قبل دارد.

افزایش ۴۷ درصدی پرداخت تسهیلات در ۷ ماه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در حالی به وقوع پیوسته است که صندوق قرض‌الحسنه شاهد عملاً بر اساس قوانین و مقررات بانک مرکزی به عنوان نهاد ناظر و همچنین اساسنامه مصوب اجازه هیچگونه فعالیت اقتصادی را ندارد.

این رشد چشمگیر در پرداخت تسهیلات و ارائه خدمات توسط صندوق قرض‌الحسنه شاهد به خانواده‌های معظم و معزز شاهد و ایثارگر در شرایطی حاصل شده که سقف پرداخت تسهیلات از ۳۰۰ میلیون ریال به ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافته و برای سومین سال متوالی نیز مابه‌التفاوت اولین افزایش حقوق اعضا دریافت نشده است.

در سنوات گذشته برای افزایش بنیه مالی صندوق قرض‌الحسنه شاهد در راستای ارائه خدمات بیشتر و بهتر مابه‌التفاوت اولین افزایش حقوق اعضا دریافت می‌شد که در ۳ سال اخیر با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد کشور این مهم رخ نداد.

صندوق قرض‌الحسنه شاهد به عنوان یکی از نهاد‌های خدمتگزار خانواده‌های عزیز و شریف شهدا و ایثارگران طی سال‌های اخیر علی‌رغم کبود‌ها و مشکلات توانسته با برنامه‌ریزی و تلاش مضاعف مجموعه همواره گام‌هایی رو به جلو برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به اعضا بردارد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها