نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران:

نخبگان شاهد و ایثارگر نقش مهمی در جهاد تبیین دارند

حجت‌الاسلام شکری در نشست صمیمی با نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر استان اردبیل گفت: نخبگان شاهد و ایثارگر نقش مهمی در جهاد تبیین دارند و ادامه‌دهنده راه شهدا و جانبازان در جبهه‌های علم و فرهنگ هستند.
کد خبر: ۵۵۴۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱ - 05November 2022

نخبگان شاهد و ایثارگر نقش مهمی در جهاد تبیین دارندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «یوسفعلی شکری» نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر جایگاه والای نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر در جامعه اظهار داشت: مقام معظم رهبری در نشست اخیر خود با نخبگان، تعبیر بسیار معنادار و زیبایی از نخبگان ارائه دادند و نخبگان را آبروی نظام اسلامی نامیدند و همین امر نشان می‌دهد که در جامعه اسلامی جایگاه نخبگان بسیار والاست و در این میان، مقام نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر به دلیل حرمت و احترام والایی که از انتساب به ایثارگری دارند، بی‌نظیر و مثال‌زدنی است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: نخبگان شاهد و ایثارگر در کنار نقشی که در پیشبرد جریان علمی و فکری کشور دارند، وظیفه و نقش مهم دیگری نیز دارند و آن، نقش‌آفرینی در جهاد تبیین است و در این مسیر، ادامه‌دهنده راه شهدا و جانبازان در جبهه‌های علم و فرهنگ هستند.

حجت‌الاسلام شکری افزود: نخبگان شاهد و ایثارگر باید در تصمیم‌سازی و امور اجرایی کشور نیز سهیم باشند تا بتوانیم به پشتوانۀ ذهن روشن و مهارت‌های مدیریتی و علمی این عزیزان، قلّه‌های پیشرفت و توسعه را یکی‌یکی فتح کنیم.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران به اهمیّت تعالی معنوی و دینی در کنار رشد علمی و فکری اشاره و بیان کرد: نخبه بودن در نظام جمهوری اسلامی ایران در کنار ابعاد فکری و اندیشگانی، بُعد معنوی نیز دارد و نخبگان ما باید در کنار پرداختن به پژوهش و تحقیق و جهاد علمی، در جهاد اکبر و مبارزه با نفس و کسب کمالات اخلاقی نیز نمونه باشند تا بتوانیم جامعۀ آرمانی اسلامی را به دست توانمند این نخبگان برپا کنیم.

حجت‌الاسلام شکری شهدا و جانبازان و آزادگان را الگوی کاملی برای نخبگان شاهد و ایثارگر دانست و تصریح کرد: شهدا و جانبازان و آزادگان ما چه از نظر علمی و چه از نظر اخلاقی نمونه بودند و جوانان و نخبگان شاهد و ایثارگر ما باید ادامه‌دهندۀ راه این عزیزان باشند.

وی زمینه‌سازی در جهت جذب نخبگان شاهد و ایثارگر در بدنه علمی و اجرایی کشور را ضروری دانست و تلاش بیش از پیش مسئولان ذیربط در دستگاه‌های اجرایی را در جهت به کارگیری این عزیزان خواستار شد.

در ادامه نشست، جمعی از نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر به بیان نظرات خود پرداختند و ضمن انعکاس درخواست‌های خود در زمینۀ تغییر و یا تنقیح قوانین مرتبط با ایثارگران و بیان مشکلاتی همچون بیکاری و عدم همکاری دانشگاه‌ها و مؤسسات در جذب نخبگان به عنوان عضو هیئت علمی، راهکار‌هایی در جهت تسریع در پیشرفت علمی و اقتصادی کشور ارائه دادند.

* جامعه را باید به سوی تبیین مسائل و دانایی سوق دهیم

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم گلباران گلزار مطهر شهدای اردبیل با گرامیداشت روز دانش‌آموز اظهار کرد: وظیفه ما و عالمان و اندیشمندان جامعه تبیین مسائل دیروز و امروز به جامعه و تزریق دانایی به روح و فکر ملت است.

حجت‌الاسلام شکری افزود: یادی می‌کنیم از افشاگری جاسوسی آمریکا در سال ۵۸ توسط دانش‌آموزان و دانشجویان انقلابی و شهدای دانش‌آموز که از ۱۱ سالگی تا زیر ۲۰ سالگی جان برکف گرفتند و از کیان میهن عزیزمان دفاع کردند.

وی افزود: گرامی می‌داریم یاد بزرگانی که سن کم و عقل بزرگ داشتند و برای دفاع از میهن اسلامی جان دادند و شهید شدند و عزیز می‌داریم یاد دانشجویانی که با معلمان خود، چون شهید همتی به جبهه غرب رفتند و آن مناطق را از وجود کومله‌ها و دموکرات پاکسازی کردند.

حجت‌الاسلام شکری با بیان اینکه معلمان ما دانایی را چراغ راه دانش‌آموزان خود قرار دادند و سبب رشد و تعالی آنان شدند، تصریح کرد: هر چه قدر در یک جامعه رشد علمی بالا باشد و فهم اندیشمندان آن گسترده‌تر و برنامه‌مان به‌روز باشد به همان اندازه میزان نیاز به برنامه‌های سخت‌افزاری باید پایین‌تر باشد، چرا که علم و دانایی سلطان است و اقتدار ملی و تاریخی یک نسل را به دنبال می‌آورد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: معلمان باغبان‌هایی برای رشد و تعالی یک جامعه هستند و هر نسلی احتیاج دارد برای به کمال رسیدن الرحمن قرآن را بداند و به رحمانیت خدا جامعه را اصلاح کند و تبیین این مهم بر عهده معلمان و عالمان جامعه است.

وی با بیان اینکه تحریف یک خطر جدی برای جامعه است، عنوان کرد: اگر یک معلم به دانش‌آموزان خود راه تشخص دادن خیر از شر و شناخت چاه از راه را اجازه دهد تحریف و انحراف رخ نمی‌دهد و آن جامعه روی سعادت را خواهد دید.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با یادآوری اینکه روش تبیین را ائمه اطهار (ع) به ما یاد دادند، بیان کرد: ائمه اطهار (ع) دلیل‌های محکم آوردند تا ما خوبی را از بدی بشناسیم و برای اینکه درخت زندگی ما همیشه سرسبز باشد و میوه رشد و تعالی بدهد باید بدانیم امروز حق و شر چیست.

حجت‌الاسلام شکری خاطرنشان کرد: وظیفه ما جلوگیری از تحریف‌های بی‌مورد است چرا که تحریف علیه جریان حق اتفاق می‌افتد و مسیر رشد را می‌گیرد و در مقابل جامعه‌ای که به دانایی برسد و افتخارات خود را درک کند تکامل پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار