مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی:

هدف از طرح مهر سینمای ایران پیوند نسل جدید و گذشته است

«حمیدی مقدم» در آیین تجلیل از «جمال شورجه» گفت: هدف از طرح مهر سینمای ایران پیوند نسل جدید و گذشته سینمای کشور است.
کد خبر: ۵۵۳۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۴ - 02November 2022

به گزارش دفاع‌پرس از زنجان، «محمد حمیدی مقدم» مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی  امشب در آیین تکریم استاد «جمال شورجه» در زنجان اظهار داشت: برنامه مهر سینمای ایران ابتکاری برای گسترش عدالت فرهنگی در کشور است.

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با اشاره به اینکه در مهر سینمای ایران از هنرمندانی که در اقلیم خود موثر هستند تجلیل می‌شود، ادامه داد: هدف از اجرای این برنامه پیوند بین هنرمندان نسل جدید و گذشته است.

وی به انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی برای گسترش فضای فیلم‌سازی و اختصاص امکانات در استان‌ها اشاره کرد و گفت: استعدادها در استان‌ها کشف و در تهران به بلوغ می‌رسند ولی مهم است که این استعدادها به استان خود بازگردند.

حمیدی مقدم همچنین به ویژگی‌های استاد جمال شورجه و آثار سینمایی وی در حوزه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: انصاف، عدالت و نگاه واقعی و شخصیت این هنرمند در طول مدت فعالیت هنری خود تغییر نکرد.

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان نیز در این مراسم اظهار کرد: مراسم تکریم از نخبگان در هر حوزه‌ای مورد تاکید این بنیاد است.

سیف‌الله رسولی خاطر نشان کرد: برگزاری چنین برنامه‌هایی مسیر رشد و استعدادهای نخبگان را به دنبال دارد و در رشد ظرفیت‌های استان نیز موثر است.

وی شورجه را به عنوان الگوی هنرمندان دانست و گفت: این هنرمند با ترسیم رشادت‌های دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و شهادت را برای نسل های جدید به میراث گذاشتند.

رسولی ادامه داد: سینمای دفاع مقدس بستر به تصویر کشیدن سیمای دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار