رئیس سازمان بسیج دانش‎آموزی سپاه امام رضا (ع):

«دشمن‌شناسی» نیاز امروز جوانان است

حجت‌الاسلام «جعفری» گفت: شناخت استکبار و تحولات و رخدادهای مهم دنیا برای قشر نوجوان بسیار ضروری است؛ بر همین اساس رهبر معظم انقلاب اسلامی جهاد تبیین را یک واجب فوری و قطعی عنوان کردند.
کد خبر: ۵۵۳۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۶ - 04November 2022

حجت‌الاسلام «مهدی جعفری» رئیس سازمان بسیج دانش‎آموزی سپاه امام رضا (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد اظهار داشت: استکبار قبل از پیروزی انقلاب اسلامی سیاست‌های خصمانه زیادی را اجرا کردند که بعد از پیروزی انقلاب این سیاست‌ها و توطئه‌ها چند برابر شده است؛ به عبارت دیگر اگر امروز صف‌آرایی چندبرابری جبهه استکبار را بر علیه میهن خود شاهد هستیم می‌طلبد که نسبت به این موضوع و به خصوص بزرگداشت روز ۱۳ آبان اهمیت بیشتری را قائل باشیم.

وی با اشاره به برنامه‌های سیزدهم آبان در سال‌های گذشته گفت: هرساله در چنین ایامی برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شد اما امسال باتوجه به ناآرامی‌های اخیر در سطح کشور که به طور خاص جامعه دانش‌آموزی هم درگیر آن بوده است؛ دانش‌آموزان فعال‌تر از گذشته در میدان حضور دارند. در سطح مدارس برنامه‌های مختلفی برگزار شده و علاوه بر این در مراسم برزگداشت روز سیزدهم آبان نیز حضور حداکثری خواهند داشت. به غیر از این موارد، در روزهای گذشته نیز دانش‌آموزان در مراسم‌های همچون محکومیت اقدام تروریستی در حرم احمدابن موسی‌الکاظم (ع) و همچنین تشییع پیکر شهدای این حمله تروریستی در مشهد حضور فعالی داشته‌اند.

رئیس سازمان بسیج دانش‎آموزی سپاه امام رضا (ع) با بیان اینکه نوجوانان ذات و طینت پاکی دارند، یادآور شد: اگر هم تعداد کمی از این گروه سنی در برخی از اتفاقات حضور پیدا می‌کنند دلیلش این نیست که همه این قشر اینگونه هستند بلکه بیشتر نوجوانان و جوانان عاشق انقلاب اسلامی ایران و به دنبال معنویت و برنامه‌های اخلاقی هستند. دلیل این که برخی از روی غفلت دست به برخی اقدامات ساختارشکنانه می‌زنند را باید در کم‌کاری برخی از دستگاه‌ها، متولیان و مسئولان امر جستجو کرد که خود ما از این قاعده مستثنی نیستیم!

جعفری گفت: شناخت استکبار و شناساندن تحولات و رخدادهای مهم دنیا برای قشر نوجوان بسیار مهم است. کم‌کاری‌ها به علاوه تحرکات مداوم و رسانه‌ای دشمن باعث شده که برخی از نوجوانان گمان کنند که انقلاب اسلامی ثمر و نتیجه‌ای نداشته است. به همین جهت بود که سال گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی جهاد تبیین را یک واجب فوری و قطعی عنوان کردند.

وی با اشاره به تحرکات اخیر دشمنان در قبال دانش‌آموزران و اقدامات صورت گرفته در بسیج دانش‌آموزی استان در پاسخ به این تحرکات، تصریح کرد: در روزهای گذشته برنامه‌های متعددی همچون برپایی نمایشگاه‌ها با موضوع دشمن‌شناسی و دستاوردهای انقلاب، برگزاری تریبون آزاد، حضور کارشناسان طلبه و حتی دانشجو در مدارس برای پاسخگویی به شبهات و توانمندسازی دانش‌آموزان برای پاسخگویی به شبهات رسانه‌های معاند در راستای بصیرت‌افزایی دانش‌آموزان در سطح مدارس استان برگزار شده است.

جعفری در پایان تأکید کرد: باید به دانش‌آموزان امیدوار بود و مسئولان امر بایستی با اتخاذ برخی تدابیر، به این گروه نقش و جایگاه بدهند تا آن‌ها خود را در محیط‌‌ها و فعالیت‌های اجتماعی باور کنند چراکه نوجوانان دهه هشتادی این توانمندی و قابلیت را دارند که انقلاب اسلامی ایران را در مسیر خود به سمت جلو پیش ببرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها