امام‌جمعه مشهد در اجتماع عظیم لبیک یا حسین (ع) عنوان کرد؛

حادثه کربلا با جذب احساسات و عواطف بشریت تداوم اسلام را جهانی خواهد کرد

آیت الله علم الهدی گفت: کربلا انقلابی بود که باید تا جهانی‌شدن اسلام تداوم یابد البته این مهم با زور و کشورگشایی و جنگ حاصل نمی‌شود، بلکه کربلا با جذب احساسات و عواطف بشریت تداوم اسلام را جهانی می‌کند.
کد خبر: ۵۵۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰ - 18October 2015

حادثه کربلا با جذب احساسات و عواطف بشریت تداوم اسلام را جهانی خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، به مناسبت ماه محرمالحرام اجتماع عظیم لبیک یا حسین (ع) با حضور اقشار در محل پایانه معراج مشهد برگزار شد. آیتالله سید احمد علمالهدی امامجمعه مشهد در این مراسم اظهار کرد: در ایام اقامه عزای حضرت سیدالشهدا (ع) جمع پربرکت و عظیم شما برادران و خواهران در این محل بهعنوان ارزشمندترین شعائر عشق به اهلبیت (ع) و عزاداری اباعبدالله (ع) قبل از فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی بالاترین عرض ارادتها به محضر مقدس سیدالشهدا (ع) است.اینکه شما عزیزان در این محفل باشکوه حضور به هم رساندید و به اقامه عزا پرداختهاید، این عشق و ارادتها و احساس همدردی با مصائب اهلبیت (ع) عشق و احساس عادی نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در مقام اقامه عزاداری اباعبدالله (ع) موضوع مهم در حقیقت تبیین اظهار ارادتها و همچنین دفاع از حریم مقدس عترت و اهلبیت پیامبر (ص) است.

آیتالله علمالهدی ابراز داشت: در عرصه زندگانی امروز بشر و نسبت به آینده مسئله دفاع و حمایت از عزیزان پیامبر و اهلبیت (ع) در برابر دشمن نیازمند برنامه است و فلسفه همه اشکها تجمعات و عزاداریها بر مصائب امام حسین (ع) آمادگی برای تداوم جریانی بوده که در گذشته اتفاق افتاده است.

امامجمعه مشهد تصریح کرد: اگر واقعاً این اشکها نسبت به جریان کربلا که 1400 سال پیش اتفاق افتاد، اثرگذار نیست پس چرا باید اینهمهعواطف و احساسات مردم تحریک شده و هزینههای بسیار سنگینی برای برپایی مراسمات عزاداری انجام گیرد. این سؤالی بوده که ممکن است امروز در ذهن بسیاری از جوانان باشد اما تبلور صلابت امام حسین (ع) در ذهنها به آنان اجازه ندهد این سؤال را به زبان آورند.

وی گفت: این مسئله مبتنی بر یک باورمندی است و برای تبیین آن باید به این سؤال پاسخ داده شود که آیا کربلا تمامشده است یا خیر؟

آیتالله علم الهدی ادامه داد: این مسئله از دو بُعد قابلبررسی است، یک بُعد آنکه اگر بگوییم امام حسین (ع) در واقعه کربلا پیروز شد این مسئله وجود دارد که مگر کتک خوردن و سیلی خوردن و درنهایت کشته شدن در راه دین پیروزی است؟

وی اضافه کرد: در یک بُعد دیگر این مسئله این موضوع مطرح میشود که اگر امام حسین (ع) در جریان کربلا شکستخورده است، پس این اشک ریختنها و بیان مصیبتها به چه دلیل است و دیگر نیازی به اشک ریختن وجود ندارد و شکست آن حضرت با مبانی اعتقادی و احساس عشق و محبت به امام حسین (ع) سازگار نیست.

امامجمعه مشهد با بیان اینکه کربلا هنوز تمام نشده بلکه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: اگر کربلا تمامشده بود همه اشکها، گریهها و عزاداریهای امروز ما نا بهجا و بینتیجه بود، چراکه اشک ریختن برای حادثهای که در 1400 سال قبل اتفاق افتاده و تمامشده، کاری بیهوده و نا بهجااست.

وی گفت: تمام قیامها و حرکتهایی که امروز باهدف مقابله با استکبار انجام میگیرد، ادامه راه کربلا است و آنچه در 1400 سال پیش اتفاق افتاد سرآغاز جریان و قیام مردم بود.

آیتالله علم الهدی با بیان اینکه قیام در برابر ظلم تکلیف هر مسلمانی است، افزود: کربلا انقلابی بود که باید تا جهانیشدن اسلام تداوم یابد البته این مهم با زور و کشورگشایی و جنگ حاصل نمیشود، بلکه کربلا با جذب احساسات و عواطف بشریت تداوم اسلام را جهانی میکند.

وی ادامه داد: انقلاب کربلا هرسال بر پیکرهاش افزوده میشود و هر روز توسعه مییابد؛ شما مردم و زن مسلمانی که در مراسمات عزاداری اباعبدالله (ع) حضور مییابید بدون شک به جمعیت کربلا اضافه میشوید.هنگامی کربلا به اتمام میرسد و قیام امام حسین (ع) به نتیجه میرسد که امام زمان (عج) ظهور کرده و با فراگیری عدالت در سراسر جهان جریان استکبار از بین برود.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: هنگامیکه بنا باشد با سرمشق قرار دادن واقعه کربلا حرکت کنیم و در مسیر جهانیشدن اسلام گام برداریم، بدون شک هیچ قدرتی در روی کره زمین نمیتواند در برابر ما بایستد.

نظر شما
پربیننده ها