وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

۱۴هزار رسانه در کشور مجوز فعالیت دارند/ نیازمند تغییر نگرش در حوزه فرهنگ هستیم

«اسماعیلی» با بیان اینکه ۱۴هزار رسانه در کشور مجوز فعالیت دارند، گفت: تلاش داریم برای رفع نقایص حوزه رسانه تدبیر شود.
کد خبر: ۵۵۴۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۹ - 04November 2022

۱۴هزار رسانه در کشور مجوز فعالیت دارند/ نیازمند تغییر نگرش در حوزه فرهنگ هستیمبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «محمد مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امشب در نشست صمیمی با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه مازندران که در مجتمع حبیب بن مظاهر بهزیستی در تنکابن برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم مازندران و پاسداشت روز ملی مازندران، اظهار داشت: ثبت تاریخ ملی تشکیل حکومت علویان در ۱۴آبان در تقویم جمهوری اسلامی ایران نیز اقدامی ارزشمند بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به پروژه نیمه تمام مجتمع فرهنگی رامسر اشاره و بیان کرد: تلاش داریم این پروژه به زودی با همراهی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تعیین تکلیف شود.

وی از نوسازی مجتمع فرهنگی تنکابن خبر داد و گفت: متاسفانه برخی از پروژه‌های فرهنگی در سطح استان به میراث بدل شده باید تلاش کنیم زمینه تکمیل این پروژه‌ها با هدف اعتلای حوزه فرهنگ و هنر مرتفع شود.

اسماعیلی به پروژه نیمه کاره تالار مرکزی ساری طی ۱۶سال که  ۸۰ میلیارد تومان برای تکمیل آن هزینه شد اشاره کرد و  متذکر شد: در دولت سیزدهم در هشت ماه ۹۰ میلیارد تومان هزینه شد و تالار مرکزی ساری افتتاح شد.

وی با بیان اینکه در یک روند فرسایشی در بخش هزینه‌های حوزه فرهنگ و هنر قرار گرفته ایم، گفت: سال ۱۳۸۵کل بودجه حوزه کتاب ۲۵۰ میلیارد تومان بوده است وزارتخانه ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از حوزه نشر داشت.

اسماعیلی با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۲باید بودجه‌ای برای تقویت انجمن‌های فرهنگی هنری شهرستان‌ها اختصاص یابد، افزود: باید در حوزه فرهنگ و هنر سرمایه گذاری کنیم تا شاهد جوش اهالی فرهنگ و هنر برای خلق آثار فاخر باشیم.

وی با بیان اینکه باید به اندازه سرمایه گذاری مان توقع داشته باشیم، گفت: امروز در حوزه آموزش و پرورش تمام هنر وزیر این که فقط مطالبات را بتواند مرتفع کند.

اسماعیلی به اغتششات اخیر کشور و حضور برخی از دانش آموزان در حوادث اشاره کرد و افزود: متاسفانه در ایام کرونا ۲سال مدارس و فضا‌های آموزشی تعطیل بوده اند و به جهت فاصله دانش آموزان با فضای آموزشی و ارتباط بیش از پیش با فضای مجازی شاهد آسیب‌های در حوزه دانش آموزی هستیم.

وی با بیان اینکه نیاز به تغییر ریل و نگرش در حوزه فرهنگ داریم، بیان کرد: باید به حوزه فرهنگ، هنر و رسانه کشور توجه ویژه کنیم.

اسماعیلی با بیان اینکه ۱۴هزار رسانه در کشور مجوز فعالیت دارند، ادامه داد: تلاش داریم برای رفع نقایص حوزه رسانه تدبیر شود.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم حوزه فرهنگ و هنر نقش خود را در کشور ایجاد کند باید فضای اعتلای آن را مشخص کنیم، اضافه کرد: مشکلات خبرنگاران در قالب لایحه جامع روزنامه نگاری مرتفع خواهد شد. بیش از ۶۰ ماده مهم دارد و مباحث مربوط به امنیت شغلی نیز در این لایحه دیده شده است که به زودی تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود.

اساعیلی اظهار داشت: لایحه جامع روزنامه نگاری را در کمیسیون فرهنگی دولت به تصویب رسانده ایم و امیدواریم با تصویب نهایی این لایحه در هیات دولت و مجلس شورای اسلامی شاهد تحول اساسی در عرصه روزنامه نگاری و رفع تمامی موانع و مشکلات پیش روی اهالی رسانه باشیم.

وی از اختصاص اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی برای شورا‌های فرهنگ عمومی استان‌ها خبر داد و گفت: استان‌هایی که سند فرهنگی تدوین کرده اند از این اعتبار بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار