مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تاکید کرد؛

لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس

«نقوی» با تاکید بر اینکه باید فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس ترویج داده شود، گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس و معرفی شهدا باعث انس گرفتن بیشتر دانش آموزان با شهدا می‌شود.
کد خبر: ۵۵۴۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸ - 05November 2022

لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مدارسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، مراسم یادواره شهدای دانش آموز حادثه تروریستی حرم شاهچراغ با عنوان رفیق شهیدم امروز (شنبه) در آموزشگاه دخترانه شاهد جاويدالاثر ناحیه دو همدان برگزار شد.

«محمود نقوی» مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در این مراسم ضمن تسلیت وفات حضرت فاطمه معصومه(س)، اظهار  داشت: شهدای انقلاب اسلامی ایران، ذخایر ماندگار در تاریخ و افتخار آفرینان کشور هستند. برگزاری یادواره شهدا در مدارس می‌بایست به طور مداوم باشد، زیرا باید فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس ترویج داده شود، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس و معرفی شهدا باعث انس گرفتن بیشتر دانش آموزان با شهدا می‌شود.

وی افزود: خون شهیدان عاملی مهم در امر عزت و سربلندی کشور است و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای دانش آموزی، نقش بسیار مهمی در الگوبرداری نسل نوپا و آینده سازان این مرز و بوم دارد.

نقوی عنوان کرد: خدا بر همه اعمال ما نظارت دارد، هر کاری که در زمین رخ می‌دهد با اراده اوست و بدون اراده خداوند انجام نمی‌شود، حادثه کربلا که در ۱۴۰۰ سال پیش رخ داده در حال حاضر به عنوان موتور محرک تمام نهضت‌های آزادی خواه در جهان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: استکبار جهانی که امروز شعار حقوق بشر سر می‌دهند، همه آنها در جنگ تحمیلی سلاح‌های کشتار جمعی را در اختیار عراق قرار می‌دادند تا علیه ملت ایران استفاده کنند، در ۸ سال دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران با ۴۴ کشور دنیا درگیر جنگ بود، کشورهایی که شعار دموکراسی می‌دهند، همه در حد شعار است، هدف دشمن تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تاکید کرد: شعارهایی که استکبار جهانی می‌دهد با اقداماتی که در کشورشان رخ می‌دهد همخوانی ندارد، اگر زنان برای آنها معنا و مفهوم واقعی داشت دموکراسی را درست انجام می‌دادند.

وی گفت: شهدا مثل ما انسان‌هایی معمولی بودند و به این درجه رسیدند و ما هم می‌توانیم مثل شهدا باشیم.

نقوی به تشریح مقام و جایگاه شهدا پرداخت و افزود: شهدا با توجه به ولایت پذیری‌شان و بصیرتی که پیدا کردند به این جایگاه که بهترین و برترین جایگاه است رسیدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: شهدا در کار خود اخلاص داشتند و برما واجب است که با تاسی از شهدا، اخلاق و از خودگذشتگی شهدا را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه شهدا در وصایای خود بر بحث حفظ عفاف و حجاب تاکید داشتند از دانش آموزان خواست طوری عمل کنند که فردای قیامت شرمنده شهدا نشوند.

وی بر بصیرت و هوشیاری دانش آموزان در شرایط کنونی مملکت تاکید کرد و گفت: این یادواره با نام رفیق شهیدم با این هدف برگزار شد تا اینکه روحیه شهید و شهادت و ایثارگری در بین دانش آموزان ترویج و تقویت شود.

نقوی متذکر شد: علی رغم اینکه دشمنان برنامه ریزی می‌کنند که این روحیات را در بین دانش آموزان و جوانان و نوجوانان کمرنگ شود، ولی دانش آموزان با بصیرت و ولایت پذیری‌ای‌ که دارند، با حفظ حجاب و عفاف، فریب ترفندها و دسیسه‌های دشمنان را نمی‌خورند و همواره در مسیر شهدا و رهبری حرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار