سرپرست معاونت فرهنگی پلیس خراسان رضوی:

نقش‌آفرینی جوانان در عرصه رسانه‌ جنگ نرم دشمن را خنثی می‌کند

سرهنگ «طهماسبی» گفت: ملت ایران در مقابل جنگ رسانه‌ای دشمنان باید آرایش مناسب را اتخاذ کنند و در این بین جوانان و نخبگان نخستین کسانی هستند که میدان جنگ رسانه‌ای آن‌ها را به نقش آفرینی فرا می‌خواند و باید پیشگام در شکستن این محاصره تبلیغاتی باشند.
کد خبر: ۵۵۴۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۲ - 05November 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سرهنگ «حمید طهماسبی» سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس خراسان رضوی در نشست شورای فوق‌العاده هیئت اندیشه‌ورزی فضای مجازی پلیس استان خراسان رضوی اظهارداشت: جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی یکی از نمودهای جنگ نرم است و این نوع جنگ‌ها در صفحات روزنامه‌ها و تلویزیون، میکروفون، رادیوها و عدسی دوربین‌ها جریان دارد و طی چندسال اخیر شبکه‌های اجتماعی نیز به بستری برای ایجاد شبهه‌افکنی میان مردم تبدیل شده است.

وی افزود: اهداف این جنگ رسانه‌ای، ایجاد اضطراب، یاس، ناامیدی و احساس بن‌بست، بدبین کردن مردم نسبت به یکدیگر و دستگاه‌های مسئول و همچنین بیشتر و بزرگ‌تر نشان دادن مشکلات اقتصادی در ذهن مردم است.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس خراسان رضوی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به دفعات نسبت به ایجاد چنین جبهه‌ای هشدار داده‌اند و جنگ نرم دشمنان نظام جمهوری اسلامی را به همگان و علی‌الخصوص مسئولان و جوانان کشور گوشزد کرده‌اند.

طهماسبی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون تشکیلات بسیار بزرگی از سوی دشمن برای تحت تأثير قرار دادن افکار عمومی و فضای تبلیغاتی و تصویرسازی غلط از وضعیت کشور در حال فعالیت مداوم است؛ بر همین اساس ملت ایران باید در مقابل دشمنان آرایش مناسب را اتخاذ کنند و در این بین جوانان و نخبگان نخستین کسانی هستند که میدان جنگ رسانه‌ای آن‌ها را به نقش‌آفرینی فرا می‌خواند و جوانان باید پیشگام در شکستن این محاصره تبلیغاتی باشند.

وی تشکیل شورای هم‌اندیشی فضای مجازی را یک فرصت سرمایه‌ساز برشمرد که می‌تواند نقش سازنده‌ای در پیشبرد هدف‌گذاری، تبیین وضعیت و تولید اثر برای تحقق اهداف عالی پیرامون اقناع افکارعمومی و همچنین مقابله هوشمندانه در جنگ شناختی و ترکیبی دشمن داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها