عضو مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد؛

اذعان نشریه آمریکایی به قدرت ایران در جهان

آیت‌الله «دولابی» با بیان اینکه امروزه ایران چنان قدرتمند است که نشریه‌های امریکایی ایران را به‌عنوان یکی از ۴ قدرت برتر دنیا معرفی می‌کنند، گفت: نشریه نیوزویک در طرح جلدش آمریکا، روسیه، چین و ایران را به‌عنوان ۴ قدرت برتر جهان معرفی می‌کند.
کد خبر: ۵۵۴۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹ - 06November 2022

اذعان نشریه امریکایی به قدرت ایران در جهانبه گزارش دفاع‌پرس در زنجان، آیت‌الله «ابوالقاسم دولابی» عضو مجلس خبرگان رهبری امروز در نشست بصیرتی معاونت تعلیم و تربیت بسیج استان زنجان با اشاره به اتفاقات دوران قبل از انقلاب در کشور اظهار داشت: قبل از انقلاب دولتمردان به‌جای احقاق حقوق مردم جیره‌خوار دشمن شدند و شاه طوری کشور را اداره کرد که آمریکایی‌ها توانستند لایحه کاپیتولاسیون را در کشور به تصویب برساندند.

عضو مجلس خبرنگاران رهبری با اشاره به تصویب لایحه کاپیتولاسیون در دوران حکومت پهلوی تصریح کرد: این قانونی بود که در زمان شاه تصویب شد و نتیجه آن چیزی جز ذلت حکومت پهلوی نداشت.

وی به اعتراض امام (ره) به تصویب لایحه کاپیتولاسیون اشاره کرد و گفت: حکومت پهلوی امام را در ۱۳ آبان ۴۳ در پی اعتراض به لایحه کاپیتولاسیون تبعید کرد، چرا که امام خمینی (ره) حق‌طلب بود و این اتفاق افتاد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در سخنانی به تشکیل کنفرانسی در تهران که بعدها به کنفرانس تهران معروف شد اشاره کرد و افزود: سران سه کشور یعنی رئیس‌جمهور آمریکا، نخست‌وزیر انگلیس و رئیس‌جمهور شوری سابق کشور نه‌تنها از شاه ایران برای برگزاری جلسه اجازه نگرفتند بلکه حتی به او خبر ندادند که ما در ایران این جلسه را تشکیل خواهیم داد.

وی با بیان اینکه امروزه  ایران چنان قدرتمند است که نشریه های امریکایی به این امر اذعان دارند گفت: نشریه نیوزویک در طرح جلدش آمریکا، روسیه، چین و ایران را به‌عنوان چهار قدرت برتر جهان معرفی می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار