وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

«قائم ۱۰۰» ماهواره ناهید یک را در مدار قرار می‌دهد

زارع‌پور از آزمایش موفقیت‌آمیز کلاس جدیدی از ماهواره‌ برهای لایه لئو خبر داد و گفت: قائم ۱۰۰ قرار است پس از طی مراحل نهایی، ماهواره ناهید یک را در مدار قرار دهد.
کد خبر: ۵۵۴۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴ - 06November 2022

«قائم ۱۰۰» ماهواره ناهید یک را در مدار قرار می‌دهدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پستی در فضای مجازی درباره دستاورد جدید حوزه فضایی نوشت: در راستای پیگیری اجرای دستورات ریاست جمهور و مصوبات نخستین جلسه شورای‌ عالی فضایی کشور با همت متخصصین نیروی هوافضای سپاه، کلاس جدیدی از ماهواره‌بر‌های لایه لئو با نام «قائم» با موفقیت مورد آزمایش قرار گرفت.

ماهواره‌برِ سوخت جامد موسوم به «قائم ۱۰۰» توانایی تزریق ماهواره‌های زیر یک‌صد کیلوگرم در مدار ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلومتری زمین را دارد و قرار است. ان‌شاالله پس از طی مراحل نهایی، ماهواره ناهید یک را در مدار قرار دهد.

ماهواره ناهید یک، ماهواره‌ای مخابراتی ساخت پژوهشگاه فضایی ایران و از کلاس میکرو با قابلیت ارسال و دریافت داده و صوت در باند ku و کنترل سه محوره و برخی دیگر از مکانیزم‌های فضایی است که چنین ماهواره‌ای برای نخستین بار در مدار تزریق خواهد شد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار