نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی:

پرتاب ماهواره قائم ۱۰۰ نشان‌دهنده اوج استقلال ایران بود

راستینه گفت: پرتاب ماهواره‌بر قائم ۱۰۰ نشان‌دهنده اوج استقلال و توانمندی جمهوری اسلامی ایران در حوزه دانش و فناوری است.
کد خبر: ۵۵۴۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴ - 07November 2022

پرتاب ماهواره‌بر قائم ۱۰۰ نشان‌دهنده اوج استقلال ایران بود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «احمد راستینه» عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در واکنش به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره‌بر قائم ۱۰۰، اظهار داشت: در شرایط سخت تحریم که رسانه‌ها و بنگاه‌های دروغ‌پرداز غرب تلاش می‌کنند اینگونه اعلام کنند که جمهوری اسلامی ایران در انسداد و بن بست قرار گرفته است، به ناگاه یک کار غافلگیر کننده در عرصه فناوری و تکنولوژی یعنی پرتاب ماهواره‌بر قائم اتفاق افتاد و جمهوری اسلامی ایران یک بار دیگر ظرفیت بالا و توان فنی و تکنولوژیکی خود را به رخ جهانیان کشید.

وی بیان کرد: این اقدام نشان داد که در میان بحران‌سازی‌های غیرواقعی که امروز شبکه‌های معاند علیه جمهوری اسلامی ایران راه می‌اندازند، ما در یک فضا و بستر بسیار خوب و جدی برای ارتقای دانش فناوری و تکنولوژیکی خود قرار گرفتیم.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پرتاب ماهواره‌بر قائم ۱۰۰ نشان‌دهنده اوج استقلال و توانمندی جمهوری اسلامی ایران در حوزه دانش و فناوری است.

راستینه گفت: اگرچه رسانه‌های بیگانه چند روزی درباره این موفقیت بزرگ ایران سکوت خواهند کرد و موضع‌گیری نخواهند داشت، اما به زودی ناگزیر می‌شوند که ابعاد این اتفاق بزرگ را تفسیر کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مطمئناً نگاه درون‌زا و مبتنی بر ظرفیت‌های علم و دانش بومی و توسعه روابط با کشور‌های همسایه و همسو می‌تواند به زودی جمهوری اسلامی ایران را به بسیاری از اهدافی که مدنظر دارد، برساند.

وی تاکید کرد: پرتاب ماهواره‌بر قائم ۱۰۰ پایان کار نیست و زمانی که ما ظرفیت و فناوری لازم برای پرتاب ماهواره را داریم، این ظرفیت می‌تواند ما را برای برنامه‌ریزی و رسیدن به اهداف بزرگ‌تر یاری کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار