نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی:

پرتاب ماهواره قائم ۱۰۰ نشان داد تحریم‌ها کارساز نیست

قادری گفت: پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره‌بر قائم ۱۰۰ به کشور‌هایی که ایران را تحت تحریم‌های ظالمانه خود قرار دادند، نشان داد که تحریم‌های آنان کارساز نیست.
کد خبر: ۵۵۴۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶ - 07November 2022

پرتاب ماهواره قائم ۱۰۰ نشان داد تحریم‌ها کارساز نیست

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «جعفر قادری» عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در واکنش به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره‌بر قائم ۱۰۰، اظهار داشت: این اقدام در ادامه تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای حضور در فضا بود و تاکنون کشورمان اقدامات مهمی در این زمینه انجام داده است.

قادری بیان کرد: تلاش ما بر این است که توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود را در این حوزه‌ها تقویت کنیم تا بتوانیم به مدار‌های دور دست دسترسی پیدا کنیم. البته ایران همواره چنین موفقیت‌هایی داشته است و روزبه‌روز این توانمندی‌ها ارتقا پیدا می‌کند. طبیعتاً این توانمندی‌ها و اقتدار ظرفیت‌های زیادی را برای کشورمان به همراه دارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره‌بر قائم ۱۰۰ به جهانیان نشان داد که ما در اوج تحریم‌ها هم می‌توانیم نیاز‌های خودمان را برطرف کنیم و به جهانیان نشان دهیم که توانمندی‌های زیادی داریم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره‌بر قائم ۱۰۰ به کشور‌هایی که جمهوری اسلامی ایران را تحت فشار و تحریم‌های ظالمانه خود قرار دادند، نشان داد که تحریم‌های آنان کارساز نیست و کشورمان به اتکای توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی خود می‌تواند کار‌های بزرگی انجام دهد.

قادری با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران برای ورود به فضا از هیچ قدرتی اجازه نمی‌گیرد، گفت: متأسفانه در سال‌های گذشته خودتحریمی‌هایی داخل کشور داشتیم و دولت سابق محدودیت‌هایی را برای بخش‌های فضایی کشور ایجاد کرده بود، اما الان بستر برای توسعه‌های بعدی در این عرصه باز است.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار